Oletko koskaan joutunut antamaan virtsanäytettä valvotusti?
Tänään olin työhöntulotarkastuksessa ja siihen kuului normaalit labrat. Jouduin antamaan virtsanäytteen terveydenhoitajan seuratessa toimitusta. Tosi noloa, sillä siinä meni varmaan 15 minuuttia ennenkuin hermostuneisuudeltani sain mitään tulemaan.
Kommentit (45)
Ei siinä mitään, kaikenlaisia näytteitä otan ja otatan. Jotkut asiakkaat suoriutuvat valvotusta ihan sukkelaan, taitavat olla rutinoituneita (ammattilaisia?). Nykyään otetaan paljon just työpaikkaan liittyen; näillä asiakkailla vähemmän kokemusta valvotusta näytteenotosta, mutta yllättävän hyvin on ainakin minun asiakkaillani sujunut. Joskus harvoin joku ei saa näytettä lainkaan; sitten neuvotellaan pyytävän yksikön kanssa, että yritetäänkö hetken päästä uudelleen vai ehkä joku toinen päivä.
Niin että valvoja olisi kopin ulkopuolella. Vai onko vaarana että testattavalla on taskumatissa vierasta kusta? Ihan niin kuin tahallaan haluttaisiin nöyryyttää.
Siis meneekö tämä muka niin että vessassa on mukana joku hoitaja katsomassa vai miten? Kysyy tietämätön.
Siis meneekö tämä muka niin että vessassa on mukana joku hoitaja katsomassa vai miten? Kysyy tietämätön.
... juuri noin se meni mulla.
t: ap
Jossain paikoissa on vessassa kamera tai sitten valvotaan lasin läpi.
Parempi tuo on verrattuna siihen että näyte otettaisiin katetroimalla.
Ei se riitä että on vessassa mukana. Olihan se yksi huijari piilottanut vaatteisiinsa kusipussin josta lirutti näytteen. Pitää siis katsoa mistä kusi tulee
Tuo olis varmaan nöyryyttävintä, mitä lääkärissä joutuis tekemään. Toivottavasti ei osu mun kohdalle.
Eikö vähemmän kajoavaa olisi esim. tehdä pintapuolinen ruumiintarkastus että huomattaisiin ne piilotetut taskumatit. Ja tuskin tarkastuksessa muutenkaan niin paksuissa vaatteissa ollaan että pystyisi piilottaa jotain kusijemmaa mihinkään. Ja melkein voisi kuvitella että sen kuulisikin, jos ei virtsaa oikeasti vaan lorottaa jostain pullosta. Tai en mä tiedä.
Noin viisi vuotta sitten olin vuoden ulkomailla töissä eräässä firmassa ja silloin ennen työn aloittamista piti käydä siellä tarkastuksessa. Siihen kuului juurikin näytteen antaminen hoitsun valvoessa että virtsa tuli virtsaputkesta. Sen jälkeen pääsin lääkärille ja gynekologiseen tutkimukseen. Näin Ranskassa vuonna 2006.
Ja tuskin tarkastuksessa muutenkaan niin paksuissa vaatteissa ollaan että pystyisi piilottaa jotain kusijemmaa mihinkään.
Ihan täydet vaatteet päällä sinne vessaan mennään, ei suinkaan alusvaatteissa jos sitä kuvittelit.
tyotehoseuran erikoistarkastuksessa
Ja tuskin tarkastuksessa muutenkaan niin paksuissa vaatteissa ollaan että pystyisi piilottaa jotain kusijemmaa mihinkään.
Ihan täydet vaatteet päällä sinne vessaan mennään, ei suinkaan alusvaatteissa jos sitä kuvittelit.
Parempi tuo on verrattuna siihen että näyte otettaisiin katetroimalla.
Ei noin edes tehdä.
mutta hienotunteisesti ainakin minun valvojani, naishoitaja toimi kun jouduin tekemään työpaikan huumetestiä. Tein virheen, että kävin aamusta pissalla, hiukan joutui odottelemaan ja puoli lasia siinä sitten juomaan välillä ja mahaa painelemaan.
Mutta tämän hoitajan kohdalla ajattelin, että onpa ihminen oikealla alalla sairaanhoitajana, niin hienosti hoiti homman, ystävällisesti ja hienotunteisesti.
T: mies
Millaisessa tilanteessa tommoseen voi joutua sitten?
Äitipolilla jouduin antamaan, en tiedä minkä vuoksi. Typerää touhua.
Lähete sinne oli veriongelman vuoksi ja tuosta ei edes puhuttu mitään etukäteen.
Mua ei se toimitus häiritse, vaan se, että ne muut asiakkaat odotuksessa näkevät, kun menen ensin näytteenottoon, sitten sen näytteenottajan kanssa kävellään yhdessä vessaan..
Joudun ottamaan lääkkeiden takia.
Mulla se johtui ihan jännityksestä sillä jännitin koko tarkastusta.
t: ap