Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan joutunut antamaan virtsanäytettä valvotusti?

Vierailija
16.04.2012 |

Tänään olin työhöntulotarkastuksessa ja siihen kuului normaalit labrat. Jouduin antamaan virtsanäytteen terveydenhoitajan seuratessa toimitusta. Tosi noloa, sillä siinä meni varmaan 15 minuuttia ennenkuin hermostuneisuudeltani sain mitään tulemaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa tommoseen voi joutua sitten?

No vaikkapa työhönottotarkastuksessa, jossa tehdään huumetesti virtsasta.

Vierailija
2/45 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumetestauksen liittyvän virtsanäytteen antamisella - valvotusti tai ei - ei ole useinkaan mitään tekemistä sen kanssa, että jotakuta epäiltäisiin huumeiden käyttäjäksi. Työhöntulotarkastuksen yhteydessä se voi olla sovittu testimenetelmä kaikkien tietyn työnantajan työntekijöille tehtäväksi. Yrityksellä voi olla tietty käytäntö testin suhteen.

Sen sijaan se, tehtäänkö testi valvotusti vai ei, riippuu kulloisestakin työterveyshuollon yksiköstä itsenäisesti. Työnantajat eivät välitä siitä, miten testi käytännössä tehdään.

Varsin monilla on ns. ujo pissa, kuten joku tuossa ylempänä kertoikin ja näytteen antaminen valvotusti voi siksi olla vaikeaa. Siinä pitää vaan yrittää olla mahdollisimman rentona eikä jännittää turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta työntekijöiltä otetaan huumeseula kusesta. Sellanen työmaa jossa ei voi huumeissa hörhöillä tai saattaa sattua isoja vahinkoja.

Kyllä se hoitaja seisoi selin meikäläiseen. Toisella kerralla just kun istahdin ja sovittelin mukia oikeaan kohtaan, alkoi puhelin soida. Vuoromestari soitti ja se kyllä tiesi, että olen terveystarkastuksessa, kun vei mut sinne. Sanoin th:lle, et kait se on pakko vastata. Tietysti oli vika soitto. Oli valinnu väärän numeron :D Ajotus oli kyllä napakymppi.

Mut kyllä mulla kusi tuli ihan herkillään. Tiesin, et näyte annettava, niin kusettikin ihan kympillä jo valmiiks.

Vierailija
4/45 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista pitää kertoa etukäteen (esim että nyt on huumetestistä kyse) ja kaikista lääketieteellisistä toimenpiteistä on mahdollisuus kieltäytyä.

Tosin jos se on työhöntulotarkastus, kieltäytyminen tulkitaan todennäköisesti positiiviseksi tulokseksi, ja siihen jäi sit se duuni. Noh jos ei ole mitään salattavaa, voihan sen näytteen antaa, mutta henkisesti se saattaa tuntua nöyryyttävälle kunnianloukkaukselle.

(ööps en tiedäkään nyt tuosta väkisin näytteenotosta; saattaa olla, että esim rattijuopolta otetaan väkisin verikoe promillien selvittämiseksi, vaikka se kuinka pontevasti kieltäytyisi; saattaapa näitä tapauksia olla, mutta siinä on vähän eri asiasta kyse )

Vierailija
5/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nöyryyttävää ja turhaa

Vierailija
6/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta valvonut oon pissailua. Ei kannata nolostua, ihan peruskauraa..

t. Hoitsu

Vierailija
7/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ton huumetestin tehdä verestä tms? En usko että suostuisin siihen että joku tuijottaa mun alapäätäni kun pissaan. Ja opiskelen alalle missä noita huumetestejä saatetaan hyvinkin tehdä.

Vierailija
8/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen paikoissa te olette töissä?????

Vierailija
9/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkle oikeesti... Pitääkö jättää opinnot kesken koska opiskelen terveydenhuoltoalaa ja käsittääkseni kaikki tällä alalla testataan... Huumeita en ole käyttänyt ikinä, mutta en suostu noin nöyryyttävään testitapaan.

35

Vierailija
10/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ... mulla otettiin koska ENNEN raskautta olin juonut useimmiten kerran viikossa vähän reilummin joten tämän takia olen siis alkoholisti ja narkkari neuvolatädin mukaan! Huhhuh oikeasti. Noh siinä piti sitten kusta purkkiin hoitajan edessä että varmistuttiin etten ole narkkari vaikken ollut ikinä yhteenkään huumeeseen koskenut. Oli kyllä tosi nöyryyttävää

Vierailija
11/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2012 klo 19:13"]

Tuo olis varmaan nöyryyttävintä, mitä lääkärissä joutuis tekemään. Toivottavasti ei osu mun kohdalle.

[/quote]

Minulla oli jännempää. Jouduin olemaan osastolla saadakseni IBS-diagnoosin ja ulosteeni syynättiin huolella. Kakkoshädän iskiessä laitoin pöntön pohjalle oksennusmaljan ja annoin tulla. Vessapaperit piti laittaa roskikseen. Haju leijaili potilashuoneenkin puolelle. Minä säälin hoitajaparkoja! Itse en pystyisi sorkkimaan edes omaa ulostustani.

Vierailija
12/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti todistaa etten ole raskaana ennen vahvan antibiotin saamista. Naurettavaa kun ei oma sana riittänyt.
-17v

Vierailija
13/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu.. kirjotin pitkän sepustuksen ja laitoin kaikki koodit ja meni normaalisti mutta eipä tä paska saanu sitä tänne sivulle. .. uudestaaa en jaksa kirjottaa. Kiitos AV mobiili versio

Vierailija
14/45 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ilmestys kyllä paljon lisää aikasempi kun ton julkasi

Vierailija
15/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla jouduin antamaan, en tiedä minkä vuoksi. Typerää touhua.

Vierailija
16/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen näytteen vastaan / valvomaan. Ei sekään ole mukavaa

Vierailija
17/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muillakin ollut sama ongelma kuin mulla?

t:ap

Vierailija
18/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin työhöntulotarkastuksessa ja siihen kuului normaalit labrat. Jouduin antamaan virtsanäytteen terveydenhoitajan seuratessa toimitusta. Tosi noloa, sillä siinä meni varmaan 15 minuuttia ennenkuin hermostuneisuudeltani sain mitään tulemaan.

ja on kuulemma täysin normaalia, sanoi minulle terveydenhoitaja.

Vierailija
19/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran testattiin kaikki silloisen työpaikkani työntekijät ja siitä lähtien aina uudet työntekijät. Toisen kerran minut testattiin kun vaihdoin työpaikkaa. Minulla sen verran "ujo pissa" että tankattava kupla otsaan ennen kuin onnistuu.

Vierailija
20/45 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla jouduin antamaan, en tiedä minkä vuoksi. Typerää touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän