Mies otti äänestyslipukkeet itselleen "talteen"!
Että tulee kuulemma "oikea numero"... Minä kai se olen joka viimeisenä sitä lappua pitelee, kai siellä äänestyskopissa on myös pyyhekumi?
Kommentit (26)
Missä maassa te asutte?
Suomessa tulee postissa vain se ilmoitus äänioikeudesta ja äänestyspaikasta, ei mitääns semmoista lappua, johon "tulee oikea numero".
Jos äänestyspaikka on ihan siinä kodin lähellä, harvemmin henkilöllisyyspapereita kysytään kun usein joku vaalivirkailijoista tuntee äänestäjän.
Eikä kaikilla vanhemmilla ihmisillä edes ole olemassa henkilöllisyyspapereita - ajokortti kun ei käy.
Jos äänestyspaikka on ihan siinä kodin lähellä, harvemmin henkilöllisyyspapereita kysytään kun usein joku vaalivirkailijoista tuntee äänestäjän.
Eikä kaikilla vanhemmilla ihmisillä edes ole olemassa henkilöllisyyspapereita - ajokortti kun ei käy.
Meillä on äänestyspaikka ihan kodin lähellä, mutta henkkarit on pitänyt esittää, koska vaalivirkailijat ovat uppo-outoja. Täällä Helsingissä kun yhdellä äänestyspaikalla on tuhansia äänestäjiä eikä virkailijat tunne kuin ehkä murto-osan. Henkilöllisyystodistukseksi on kelvannut vanha pahvinen ajokortti.
ei sitä numeroa siihen kotiin tulevaan lappuun laiteta, anna miehen vaan hautoa kuponkeja rauhassa!
Niissä lapuissa on varsinaisen vaalipäivän äänestyspaikka merkittynä, silloin voi siis äänestää vain siinä yhdessä paikassa, ennakkoon voi äänestää muuallakin. Meillä näytti olevan lähikoululla äänestyspaikka, en ole koskaan käynyt siellä ja kaikissa vaaleissa olen äänestänyt, joihin ikä on riittänyt. Aina ennakkoon, yleensä posteissa mutta joskus myös kirjaston yhteydessä olevissa yhteispalvelupisteissä. Lapuissahan lukee että niiden mukaan ottaminen nopeuttaa äänestämistä, mutta ihan samalla tavalla tulostavat sen kupongin koneelta oli postin tuoma ilmoitus mukana tai ei.
oikeasti ainoa, jonka mielestä on täysin pöyristyttävää miehen käytös?!
En ikinä voisi olla tuollaisessa suhteessa!
En ikinä voisi olla tuollaisen miehen kanssa, joka yrittää vaikuttaa minun mielipiteisiini pakkokeinoin. Mutta ole ap huoletta, saat sen äänestyslapun vasta äänestyspaikalla ja miehesi ei pääse koppiin katsomaan minkä numeron raapustat lappuun.
Henkilöllisyystodistus pitäisi kysyä aina, oltiinpa sitten maalla tai kaupungissa. Ja siitäkin huolimatta vaikka se kotiin tullut lappunen olisikin mukana. Ajokrtti kyllä on kelvannut, mutta kaikilla ei ole sitäkään. Itsekin tiedän vanhuksia joilla ei ole minkäänlaista kuvallista henkilöllisyystodistusta, eivätkä sen vuoksi pääse äänestämään.
Yhteen varmasti sovitte. Kumpikaan ei tiedä äänestyskäytäntöä, toinen kuvittelee voivansa vaikuttaa puolisonsa ehdokkaan valintaan ja toinen tulee tänne kysymään pitäisikö suostua.