Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitselijäät, jotka suunnittelette talouttanne ja pidätte kirjaa menoistanne, kertokaa miten?

Vierailija
04.01.2012 |

Siis onko teillä joku vihko tai tieokoneohjelma jonne pistätte tulevia suunniteltuja menoja ja toiseen kirjoitatte mitä on mennyt? Vai miten toimitte?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut näilläkin pärjää

- kirjoitan seinäkalenteriin vuoden alussa aina joka kuun kohdalle sille kuulle erääntyvät "ylimääräiset" laskut, kuten sähkölaskun, vakuutusmaksut jne. Kirjoitan myös milloin siinä kuussa tulee tilille rahaa. Silloin mitään yllätyksiä ei oikeastaan tule, siis näissä ennakoitavissa menoissa. Toi oikeastaan on mun ainoa kirjanpito, mut se riittää.

- tililtä menee automaattisesti säästötilille pieni summa rahaa joka kuukausi, koska sellaista tilannetta harvoin tulee, että kuun lopussa tilillä ois mitään löysää rahaa.

En mä oikeastaan tarvitse tämän kummempaa kirjanpitoa. Aika hyvin sitä on kärryillä mikä on kokonaistilanne ja mihin mitäkin menee. Jos joskus on ollut vähän tiukempi kuukausi, olen maksanut ostokset käteisellä, koska jotenkin se konkreettinen raha siellä lompakossa antaa paremmin raamit sille, mitä voi ostaa ja mitä ei. Säästötilillä on aina kolmen kuukauden elämiseen riittävät rahat, mut niihin en tosiaan koske kuin äärimmäisesäs hädässä. Kerran sitä on tarvittu ja olin silloin tosi iloinen ettei niitä rahoja oltu tuhlattu mihinkään tilanteissa, joissa muka ei ollut rahaa ja jotain piti saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi