Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko minun maksaa vuokraa? Sis. tapauksen.

Vierailija
04.01.2012 |

Eli, asumme vuokralla, minä, mies ja lapsi. Asunnossamme todettiin vakava vesivahinko ja tämän seurauksena koko asunto on tyhjennettävä remontin tieltä. Ainoa alue, mikä asunnossamme on kuiva on vaatehuoneemme, muuten asuntomme on märkä, enemmän tai vähemmän. Toisin sanoen, asuntomme on remontin ajan käyttökelvoton. Olemme saaneet tästä asiaankuuluvan kartoituksen, tai miksi tuota raporttia nyt kutsutaankaan. Tämä vahinko ei kuitenkaan ole meidän syytämme. Eli me emme ole tästä millääntavalla korvausvelvollisia. Vahinko on kuulemma saanut alkunsa jo ennen kuin olemme muuttaneet tuohon asuntoon, niin laajalti on vahinko levinnyt.

No, tänään sitten vuokranantajamme soitti ja kysyi, aiommeko jäädä asuntoon remontin jälkeen (on kovin pieni kyllä kolmelle, olemme etsineet isompaa). Vastasin, että näillä näkymin kyllä. Hän sitten sanoi, että selvä, huomenna sitten on vuokranmaksupäivä, ei puhunut mitään edes vuokranalentamisesta! Minä sitten totesin takaisin, että emme suostu maksamaan vuokraa niiltä osin, jolloin asunto on käyttökelvoton (eli 9. päivä lähtien), mutta alkukuu kyllä, koska olemme asuneet silloin asunnossa. Käytännössä ehdotin, että mietimme yhdessä summan tälle alkukuulle, jolloin olemme asuntoa käyttäneet. Tämä ei vuokranantajallemme sopinut, koska me kuitenkin vuokraamme asuntoa. Jos emme maksa, hän kuulemma aloittaa vuokrasopimuksen purkutoimenpiteet. Meidän pitää hänen mielestään maksaa koko summa. No, vesimaksu voidaan vähentää, koska vettähän ei saa asunnossa remontin ajan käyttää.

Mietin vain, että eihän tämä näin voi mennä, että meidän pitäisi maksaa täysi vuokra asunnosta, jossa emme voi asua. Se lukee selkeästi raportissa, joka on lähetetty myös vuokranantajallemme. Koen myös, että olen itse ollut kohtuullinen. Ymmärrän, että tilanne on hänellekin ikävä, koituuhan tästä haittaa hänellekin, mutta ei mielestäni ole kohtuullista pyytää meitä maksumiehiksi! Mitä mieltä muut, olenko väärässä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, MIKSI vastaat, jos et ole edes aloitusta lukenut????

Vierailija - 25.01.12 02:01 (ID 14151413)

Eli korvaako kenen vakuutus mitä? Ja jos siellä on tavaroitanne, vaikka ette siellä asu, niin vuokra pitää maksaa. Syyksi ei riitä se, että emme remontin aikana aio asunnossa asua vaan täytyy oikeasti olla asumiseen liittyvää haittaa esim. ei tule vettä, ei ole sähköä jne. Ja tätä siis pitempään kuin päiviä. Ette voi itse määrittää asumiseen liittyviä haittoja ja vaatia ilmaiseksi asuntoa käyttöönne.

Ei riitä, että ap:n mukaan se on käyttökelvoton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän