Minulla on monta lastenlasta, joilla kaikilla on tämän
palstan mukaan wt-nimi tai lähiönimi vai mikä se nyt olikaan. Lapsilla on hyvät vanhemmat ja he ovat hyvin kasvatettuja ja mukavia lapsia. Opettajat kehuvat heitä hyvästä käytöksestä. Yksi omista lapsistanikin on nimetty palstan mukaan väärin. Hänellä on isoisoisoäitinsä perinnenimi, joka onkin nyt yhtäkkiä jokin wt-nimi. Näin isoäitinä ihmettelen, käykö tällä palstalla tosiaan aikuisia ihmisiä kirjoittamassa. Onko nuorilla ihmisillä nykyisin liikaa aikaa ja elämä liian helppoa, kun toisten ihmisten nimiä täytyy lajitella hyviin ja huonoihin.
Kommentit (13)
En usko, että nimi nykyäänkään vaikuttaa siihen miten lapsi käyttäytyy. Ihminen voi omalla käytöksellään tahrata oman nimensä. Ja sitä tuntuu moni tämän palstan aikuisista tekevän. Henkisesti rumia ihmisiä on täällä paljon. ap
eikä yhtään tervettä, niin väkisinkin sitä alkaa miettiä, olisiko asioilla jtn yhteyttä. Täällä sitä voi pohtia, tosielämässä ei.
Nimestä mies muistetaan ja
Nomen est omen eli nimi on enne.
ihmisen käyttäytymiseen ja terveyteen, ei ole alalle sopiva. Sanoisin melkeinpä, että ei terve ihminen ollenkaan.
En usko, että nimi nykyäänkään vaikuttaa siihen miten lapsi käyttäytyy. Ihminen voi omalla käytöksellään tahrata oman nimensä. Ja sitä tuntuu moni tämän palstan aikuisista tekevän. Henkisesti rumia ihmisiä on täällä paljon. ap
eivät paljasta omia nimiään......tulisi ne härikkö minnat ja marit esiin.
Mutta totesin vain käytännön työssä tekemäni huomion ja mietin miksi näin on. Ei niin, että nimi tekee jostakin jonkinlaisen! Ehkä kuitenkin tietyntyyppisissä piireissä suositaan tietynlaisia nimiä...
ihmisen käyttäytymiseen ja terveyteen, ei ole alalle sopiva. Sanoisin melkeinpä, että ei terve ihminen ollenkaan.
havainnut. Olisikohan joillakin opettajilla ihan vaan asenneongelma. Otetaan silmätikuiksi tietyn nimisiä lapsia. Aika kamalaa.
Se ei kuitenkaan poista esim. sitä tosiasiaa, että eräskin Roope yritti juuri sytyttää sytkärillä luokkakavereittensa hiukset tuleen... Varmaan johtuu minun asenneongelmastani ;)
Minä olen kuullut jopa erään Marin tekevän samantapaisia asioita. Kuvitteles. Kaikki Maritko ja heidän vanhempansa on nyt jotenkin pimeitä.
Nikon tai Roopen kanssa omalla urallani. Päätinpä yksilöidä yhden ESIMERKIN, millaisten Roopejen ja Nikojen kanssa teen työtäni joka päivä. Asennevamma, selvästi :DDD
jos uskallat yleistää omat kokemuksesi Roopeista koskemaan kaikkia samannimisiä.
Ehkä itse provosoit normaalitkin ihmiset epätoivon partaalle :P
Olisihan se outoa, jos jokainen tuntemasi Roope ja Niko sytyttelisi tulipaloja. Minun tuntemistani samannimisistä en tiedä kenenkään niin tekevän. Ja minun havaintonihan on täsmälleen yhtä luotettava kuin sinunkin.
En tiennyt ennen tätä palstaa,että nimillä on noin suuri merkitys lapsen käyttäytymiseen:=0
Tosissaan täällä palstailee typeriä ja lapsellisia ihmisiä.