missä ammateissa tienaa sen av:n vakkarin eli 7000?
Haluaisin niin mielelläni päästä samoille palkoille ja olen valmis vaihtamaan. Tällä hetkellä olen sosiaalityöntekijä ja tienaan alle 3000 bruttona.
Kommentit (45)
vaan korreloi lähinnä toimialan kanssa. Tele- ja autoala esim. hyvin palkattuja.
Olen itse talousalalla ja tienaan n. 9000 teuroa kuussa plus auto. Toimialaa vaihtaessani palkkanousi huomattavasti.
Sosiaalipuolen lait sulla onkin jo hanskassa.
ison firman tutkimusjohtajana. On kyllä aika pitkä kokemus taustalla ja arvostettu mies. Lisäksi auto ja puhelin työn puolesta.
Rahoitusalalla (salkunhoitajat yms) ja lääkärit voviat päästä noille palkoille.
Johajana ei tarvitse olla ison yrityksen toimitusjohtaja - pienempikin riittää. Isossakin yrityksessä pitää kuitenkin olla joku johtaja - eli tuolle tasolle yltää lähinnä pörssiyhtiöiden johtoryhmän jäsenet ja joiden konsulttitalojen partnerit (eli omistava johto)
tuosta...
Ehkä siirtymällä täysin yksityiselle ja ottamalla potilaita liukuhihnalta olisi mahdollista saavuttaa tuo tulotaso.
Olen kuullut, että ERVV -konsultoinnista saa 7000€ vajaan päivän työstä. En tiedä, mutta pitääköhän ne huhut EU:n kovista palkoista paikkansa?
Tienaan tuon noin 7t€/kk. Töitä, ylitöitä ja päivystystä ja usein paukut ei sitten riitäkkään muuhun kuin työntekoon. Palkasta menee puolet veroihin, jäljelle jäävästä osuudesta vielä otetaan eläke- ja muut maksut. Itselle jää keskivertopalkkaan verrattuna lisää lähinnä tekemisen ilo.
Mieheni on merikapteeni ja nettona käteen tulee 8000 euroa.
Merellä hän on n. kuukauden ja sitten vapailla n.kuukauden. Tällä hetkellä jossain pohjois-atlannilla ja seuravan kerran kotona syyskuun alussa.
Eli hyvinkin epätodennäköinen ammatti ja elämäntapa pienten lasten äideille...
Puolisona ihanneaviomies.
Olen itse talousalalla ja tienaan n. 9000 teuroa kuussa plus auto. Toimialaa vaihtaessani palkkanousi huomattavasti.
itse olen suuressa asianajotoimistossa lakimiehenä, minulla on yli 10 vuoden kokemus enkä tienaa 7000 kuussa. Ja silti tienaan selkeästi oman ikäryhmäni keskiarvoa enemmän (lakimiesliiton palkkatilastojen mukaan). Tiedän, että osa provisiopalkalla olevista tienaa ylikin tuon, mutta se vaatii sitten sellaisia 70 tunnin viikkoja vähintään. Osakkaat tienaa myös hyvin, mutta kuinka moni heistä roikkuu AV-palstalla...
Yrityksessä saattaa tienata enemmän kuin asianajajana, mutta kyllä asianajajana voi saada paremmmat bonukset. Ja osakkaista tosiaan tuskin kovin monet roikkuu AV-palstalla tai ainakaan ole mammoja;))
Toisaalta asianajotoimistoissa ei olekaan kovin hyvät palkat verrattuna esimerkiksi yritysjuristeihin. Teollisuuden ja kaupan sektorilla tienaa huomattavasti mukavammin kuin asianajopuolella. Tosin epäilenpä, että senkään puolen lakimiehiä kovin monia av:lla pyörii... Niin ja itsekin täällä on tullut käytyä lähinnä äitiys- ja näin hoitovapaalla.
Kaupunginjohtaja tai apulaiskaupunginjohtaja, ison toimialan päällikkö.
Jos olet sosiaalityöntekijä sinun pitäisi olla esim. Hgin, Espoon, Vantaan tai Tampereen sosiaalijohtaja. Kunnan keskipalkkahan on pikkaisen päälle kolme tonnia ja työntekijöiden keski-ikä n. 45 vuotta.
Yrityksessä saattaa tienata enemmän kuin asianajajana, mutta kyllä asianajajana voi saada paremmmat bonukset. Ja osakkaista tosiaan tuskin kovin monet roikkuu AV-palstalla tai ainakaan ole mammoja;))
Itse en tunne kuin pari aa-toimiston naispuolista osakasta, joka EI olisi äiti. Ihan normaalisti naispuoliset asianajajat, osakkaatkin, lisääntyvät ja perustavat perheitä. (Av:lla roikkumisesta sen sijaan olen samaa mieltä.)
Kuten aiemmat lakimiehet ovat jo kommentoineet, esim. teollisuuden tai kaupan alalla työskentelevillä yrityslakimiehillä on keskimääräisesti parempi ansiotaso (tuli se tulo sitten palkkana, bonuksina tms) kuin asianajotoimistoissa työskentelevillä lakimiehillä (esim. Lakimiesliiton palkkatutkimusten mukaan). Kyse on tietysti keskiarvosta, poikkeamia suuntaan ja toiseen löytyy paljonkin.
Joka tapauksessa kummallakin sektorilla on mahdollisuus ihan mukaviin tuloihin.
rahoitusalalla ihan lakimiestehtävissä ilman alaisia ja palkka 5200. Ihan olen tyytyväinen 40 h viikossa töitä, kokemusta noin 8 vuotta, josta 4 vuotta kotona..
on tunnollinen eikä vedä välistä niin ei mitenkään helposti. Itellä toinen ensisijainen työ on sellainen jossa ei mitään valvontaa tai työajan seurantaa ulkopuolelta vaan itse kirjataan omantunnon mukaan. joten siinä voi tehdä toista hommaa kepeesti rinnalla. Myöskään ekassa normityössä valtiolla ei oma työ riipu tai vaikuta muiden töihin. sitten voi extraa keräillä siinä sivussa konsultoimalla ja muilla projekteilla.
jännä mielikuva lääkäreistä, lentokapteeneista ym. Kyllä hekin ihan arkea elävät ja lasten asioita pähkäilevät, ihan netissäkin.
Tuntemani lääkärit eivät ole edes niitä fiksuimpia kavereistani. Osaavat hyvin matikkaa ja oppivat asioita helposti ulkoa.
eli av-mammat on siis enimmäkseen lääkäreitä (ihan heti ei viestien tasosta muuten uskoisi)isojen firmojen toimitusjohtajia tai lentokapteeneita? Mielenkiintoista...
Pörssianalyytikot täällä kuppaa väittelemässä siitä onko Jenna-Juulian ja Nico-Petterin parempi olla kotona vai päiväkodissa. AIVAN.
Niinpä niin.
olla oikeisiin töihin. Pysy siellä suojatyössäsi vain!
Millaistakohan elämä olisi, tienaisi 7000 kuussa?
Voisi ostaa mitä ikinä haluaa?
Ei tarvitsisi koko ajan enää venyttää penniä?
Ei tarvitsisi joka asiassa säästää?haaveilee pienituloinen kirjastonhoitaja
Olen myös toisen vastaajan tavoin suuressa aatstossa töissä ja kiinteä liksani on 7.200 eur/kk. Työkokemusta on 12 vuotta.
Ei se elämä nyt niin ihmeellistä tällä tulotasolla ole:) Penniä ei tarvitse venyttää ja reissattua tulee aika paljon, mutta asuntolainaa on ihan normaalisti eikä siihen rahaan tosiaan pääse hukkumaan. Suomen verotus pitää kyllä hyvin huolen siitä, että työnteolla ei pääse rikastumaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2012 klo 19:32"]
[/quote]
eikä tee töitä viikossa yli 40h. Silti sitä rahaa ei niin paljon ole, että voisi tehdä mitä huvittaa. Itse vaihdoin myös myyntihommiin, koska siellä voi todellakin tienata. Tosin aikaa varmasti ottaa, ennen kun tienaa yli 7000e/kk.