Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ajatellaa koulunkäynnistä niin negatiivisesti

Vierailija
04.01.2012 |

Minusta koulussa oli hauskaa, jopa yläasteella. En ymmärrä miksi suomalaiset aina kommentoivat, että lasten pitäisi saada olla lapsia kauemmin ennen kuin joutuvat aloittamaan koulun. Olen syntynyt vuoden viimeisenä päivänä eikä minun lapsuus mihinkään sen nopeammin kadonnut kuin niiden tammikuussa syntyneiden lapsien.

Koulun käynti on etuoikeus :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ollut heille tervankeittoa, eivät voi ymmärtää että esimerkiksi minulle se oli hauskaa.

Vierailija
2/4 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on, jos lapsi saa leikkiä ja olla vapaasti pitempään?

Sinua "vuotta nuoremmat" eli tammikuussa syntyneet ikätoverisi aloittivat koulunsa vuotta myöhemmin kuin sinä, eli saivat viettää sitä koulutonta lapsuutta vuoden kauemmin kuin joulukuun lopussa syntyneet.

Ehkä suomalainen koulukäsitys perustuu vieläkin Seitsemän veljeksen lukkarinkouluun, josta pojat karkasivat Impivaaraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosiaankin suuri etuoikeus, että saa käydä koUlua. Ja meillä surraan oppivelvollisuutta. Monesa muussa maassa juhlitaan sitä, kun pääsee kouluun, meillä sitä, kun sieltä koulusta pääsee pois. Ihan kummallista.

Vierailija
4/4 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viihtyivät paljon paremmin koulussa kuin päiväkodissa :) Itse muistan lapsena itkeneeni, kun kipeenä äiti ei päästänyt kouluun. Kyllä koululaisillakin jatkuu vielä lapsuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän