Karvojen poistosta
Iän myötä on ongelmaksi tullut alapään karvoituksen leviäminen pitkälle reisiin. Mikähän olisi paras tapa päästä noista karvoista eroon? Höylää ja pinsettejä olen tähän asti käyttänyt.
Kommentit (9)
mutta sama tulos kuin pinsettien kanssa. Epilaattorin jälkeen jää vielä enemmän näpyille. Onko joku näistä kosmetologien konsteista sellainen, jolla ne voisi hävittää kokonaan?
ovat pysyviä karvanpoistokeinoja.
Mitä tarkoitat, että jää näpyille? Jääkö siis pysyvästi jotain paukamia?
Ei siis mitään paukamia kuitenkaan.
kuorinut epiloitua aluetta esim. kuorimislapasella tai luffalla? Mitä olet tehnyt epiloinnin jälkeen?
Höylä, vaha tms on hyviä jos iho vaan kestää. Ei sillä niin väliä millä ne poistaa kunhan pois saa. Itselläni ei valitettavasti iho kestä mitään muita kuin kemialliset poistoaineet esim. Veet. Muista tulee paljon tulehtuneita karvatuppia poiston jälkeen. Joten poistelen karvanpoistoaineella säännöllisesti - tuskin ne kemikaalitkaan mitään terveysaineita on mutta mieluummin se kuin joko märkivät tulehtuneet karvatupet tai pitkät tummat karvat.
epiloinnin jälkeen olen saattanut rasvata. Epilaattorilla en noita karvoja ole hirveän montaa kertaa ajellut, nopeammin ne melkein pinsetillä saan nypittyä. Poistamisen tulos kestää suunnilleen yhtä kauan, eli viikon.
ohuen ihon alueella karvat kasvaa helposti sisään, ja näpyt voivat johtua siitä. Mä suihkutan aina epiloidun alueen viileällä vedellä ja sivelen päälle esim. aloegeeliä, se rauhoittaa.
Mutta joo, onhan noita pysyviäkin metodeja, ne vaan on aika kalliita!
vaha on parempi kuin pinsetit. Voi johtua siitä, että vahatessa ihoa ei lääpi yhtä paljon kuin pinseteillä, mutta vahatessa noita sisäänpäinkasvaneita tai näppyjä ei tule yhtä paljon kuin nyppiessä.
Kun vahaa pestyn ihon, ei laita heti (tiukkoja) housuja tai hikoiluta itseään, vahalla tulee hyvä lopputulos. Itse vahaan yleensä illalla, jolloin punotus laskee yön aikana. Kuorin ihoa kuivaharjaamalla tai hieromalla suihkussa pesusienen karhealla puolella. Ihan hyvin on toiminut.
että epilaattori tai vahat.