Hei karppaajat....
Kuinka paljon teillä on pudonnut paino ensinmäisten viikkojen aikana? Mitä olette syöneet ja onko tullut jotain sivuvaikutuksia tai jotain....
Itse aloiti karppauksen vuoden vaihteessa ja pähkäilen ruoka asioita ja mietin kuin ka paljon se paino sitten putoaa ja kuika rajulla tahdilla
Kommentit (7)
Vähän hölmö kysymys,mutta kun oon niin samperin utelias :) Mitäs sä sit syöt? Mun aamupala koostui 2kuppia kahvia,munakas (2munaa,2nakkia,pikkasen metukkaa,tomaatti ja paprikaa) en sit tiä onko se hyvä vai huono.... t.ap
Vähän hölmö kysymys,mutta kun oon niin samperin utelias :) Mitäs sä sit syöt? Mun aamupala koostui 2kuppia kahvia,munakas (2munaa,2nakkia,pikkasen metukkaa,tomaatti ja paprikaa) en sit tiä onko se hyvä vai huono.... t.ap
Heippa jälleen. Juu, ei siis pahalla ollut tarkoitus. Vaikutat ihan järkevältä ihmiseltä. :)
Itse syön munakokkelin (kaksi munaa, A-luokan lihamakkara väh. 80% lihapitoisuudella, sekä juustoraastetta) aamiaiseksi. Siihen sitten sokeritonta mehua tms. kaveriksi. Kahvia en juo.
Lounashommat yleensä hoitelen kanalla ja fetasalaatilla. Aika usein paistan kasviksia kaveriksi. Illalla sitten mitä nyt keksiikään, jotain pihviä ja salaattia.
Minä kokeilin karppausta 3 kk jossain vaiheessa. Noudatin Antti Heikkilän kirjassa "Ravinto ja terveys" esitettyä ruokavaliota - siinä on ihan päiväkohtaisesti kerrottu mitä syödään aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä.
Minä en kuitenkaan laihtunut karppauksella yhtään. Sivuvaikutuksena tuli pissan, hien ja hengityksen alkaminen haista voimakkaaasti pahalta, sekä kestävyyskunnon huomattava laskeminen sekä hiustenlähtö. Lopulta luovutin ja palasin syömään hiilariruokia, päätin keventää vain lisäämällä kasvisten osuutta ruoista. Vähitellen onnistuin Välimeren tyyppisellä ruokavaliolla, paino putosi hitaasti (300-500 g viikko) mutta varmasti ilman rankkoja ruokarajoituksia tai oireita.
Mutta itse söisin enemmän vihanneksia/kasviksia joka aterialla. Ne auttavat huomattavasti balanssin saamisessa ja ylläpitää hyvää oloa.
Itse tiputin 7 kiloa noin puolessa vuodessa mutta erittäin kasvispitoisella safkalla. Liha kun saa olon aivan veteläksi ja liharuuan jälkeen tuli lähes aina uni silmään.
Tällä hetkellä en noudata karppausta mutta liikun paljon ja silti on ongelmia rasvan kanssa joten rupean taas karppaamaan enemmän hiilareiden kanssa. Joillekin ne ei vain sovi, edes se 30% energian tarpeesta.
Heippa jälleen. Juu, ei siis pahalla ollut tarkoitus. Vaikutat ihan järkevältä ihmiseltä. :)
Itse syön munakokkelin (kaksi munaa, A-luokan lihamakkara väh. 80% lihapitoisuudella, sekä juustoraastetta) aamiaiseksi. Siihen sitten sokeritonta mehua tms. kaveriksi. Kahvia en juo.
Lounashommat yleensä hoitelen kanalla ja fetasalaatilla. Aika usein paistan kasviksia kaveriksi. Illalla sitten mitä nyt keksiikään, jotain pihviä ja salaattia.
Joo en mä nokkiini ottanut...Aika salaatti pitoisesti on noi munkin lounaat ja muut ruuat menny...Ja oon huomannut että tässä alkuun on lähtenyt 300g päivä...Nestettä varmaankin...toki tähän vaikuttaa myös hullu rehkiminen kolan kanssa pihalla....
Mitens kun oon kuullut että rahka olis hyvää karppaukseen....mitäs sen kans vois syödä kun paljaaltaan ajatuskin kuvottaa
Joo en mä nokkiini ottanut...Aika salaatti pitoisesti on noi munkin lounaat ja muut ruuat menny...Ja oon huomannut että tässä alkuun on lähtenyt 300g päivä...Nestettä varmaankin...toki tähän vaikuttaa myös hullu rehkiminen kolan kanssa pihalla....
Mitens kun oon kuullut että rahka olis hyvää karppaukseen....mitäs sen kans vois syödä kun paljaaltaan ajatuskin kuvottaa
Rahkasta en osaa sanoa, kun en siitä juurikaan välitä, enkä koskaan sitä syö. :) Vihanneksia kyllä sitäkin enemmän. Sellaiselle ns. summer-mixille (porkkanaa, kukkakaalia, papuja) näyttää vähän paistinpannua, vähän aasialaista makeaa soijaa sekaan ja maustaa yrteillä ni johan maistuu. Usein lounaaksi syön myös grillikylkeä.
Karppaushan ei kaikille sovi. Joillakin menee voimat pois, paino ei laske, tulee huono olo, etc. Jos tuntuu että se omalle kropalle sopii, niin kannattaa syödä niin että tulee kylläiseksi.
Aiemmalla kerralla kun repäsin sen 30kg pois, niin saatoin jopa pahimmissa mielihaluissa dipata paistettua pekonia majoneesiin. :D Mutta ei vaikuttanut painonpudotukseen, koska muuten pysyin lujana. Sitten iski joulu, ja jouluruuat maistuivat. Tästä on toki monta vuotta aikaa.
Epäileville Tuomaille sanon myös, että ennen tuota kuuria kävin testaamassa kaikki veriarvot jne, sen aikana, sekä sen jälkeen. Kaikki arvot paranivat vain tuon myötä. Sekin on edelleen yksilökohtaista. Useimmiten naisille tämä kuuri ei niinkään sovi, kun pitää suklaita syödä ja makeita kuohuviinejä juoda (tarkoituksellinen yleistäminen). Miehille tuntuu usein sopivan parhaiten lihamakkaroiden ja pekonien kanssa. ;)
Tavallaan vähän hölmö kysymys. Vähän kuin kysyisi että kuinka paljon auton remontti maksaa, tai paljonko se kuluttaa. Se on niin mallikohtaista..
Itselläni lähti taannoin nesteinä ensimmäisen viikon aikana viisi kiloa, siitä neljän seuraavan kuukauden aikana noin 25 kiloa.
Sepolla saattaa lähteä nolla kiloa, ja Mirkulla lähtee ziljoona kiloa ensimmäisen tunnin aikana. Jokaisen kroppa on niin erilainen. Moni myös huijaa (lähinnä itseään) syömällä jotain kevytkamaa ja miettii että eihän tästä nyt mitään tule kun on extra-mega-light, mutta hiilareita onkin kilokaupalla. Sitten ihmetellään kun paino ei putoa. Tai sitten syödään minimiannoksia, jolloin kaloreita ei kerry ja kroppa menee säästöliekille --> paino ei putoa.