Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lisää töitä???

Vierailija
03.01.2012 |

Olen työssäkäyvä ihminen ja ei kertakaikkiaan rahat riitä ensi kuussa vuokraan.Tässäkin kuussa maksetaan viime kuun vuokraa ja laskuja rästissä.Silti tuntuu että olen koko ajan töissä (2 vuorotyö) ja teen ns.pimeenä 150e edestä hommia.Viime kuussa jäi palkkaa käteen 1100e ja nyt tuleva palkka on pari sataa pienempi kun ulosotto näköjään vie siitäkin osansa ja tunteja oli vähemmän kuin marraskuussa (ei mun päätettävissä).Mies just saanut työpaikan pitkän työttömyyden jälkeen ja ainakin pari kk menee ennen kuin saadaan vuokra balanssiin niin että joka kk maksetaan kyseisen kk vuokra.

Mitä mä teen?Nyt tarttisi pierasta rahaa pian.Kattelin just työpaikkoja netistä ja mietin että oikeasti pystynkö enää tekemään lisää hommia?Työpäivinä mulla jäisi n.3h että voisin tehdä muutakin mutta kuka mut ottaisi kun tiedän listat aina n.2-3vk päähän.Miten uusi työnantaja hyväksyisi sen että sanelisin tulevani töihin vaikka 19-23.1 vapaanani?Tai 17.1 klo 08:30-12:00?(huom,olivat vaan esimerkkejä).

Myin 200e juuri tuotteita ja siitä menee hiukan alle satanen auton veroihin eli nyt jäi elämiseen 135e jolla siis eletään puoleen kuuhun ja ostetaan bensat että päästään sie helvetin töissä käymään.

TÄÄ ON NIIN TURHAA!!!Omapa on valintani että olen matalapalkkisella alalla mutta mitä sitä kannattaisi lähteä opiskelemaan että kk tuloansiot nousisi vaikka siihen reilu 2000e?

Mitä olette opiskelleet ja mitä teette työksenne.

Tää kaupan kassana olo ei ainakaan elätä perhettä,päinvastoin.Imee energiat ja laskut jää pakostakin maksamatta kun valintana on ruoka tai juurikin se lasku...

Toista se oli pari vuotta sitten ennen 2008 lamaa.Silloin oli asiat hyvin.Miehellä hyväpalkkainen työ,itse olin kotiäitinä ja elettiin ihan mukavasti ihanassa kämpässä.Nyt on kaikki viety.Mitään ei ole siitä jäljellä.Työt meni ja velat päälle...edelleen maksetaan niitä juttuja sen kummemmin erittelemättä minkä takia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse ainakin teen kaupassa keikkaa. Olen siis kaupassa tällä hetkellä nollatuntilaisena. Meillä voi talon sisällä tehdä keikkaa, vuokrafirma välittää vuorot. Ylipäänsä nuo vuokrafirmat välittää keikkatyötä, joista luultavasti kaupan työ on parhaiten palkattua. Voithan myös mennä vuokrafirmalle siten, että teet eri ketjuun keikkaa, kuin nykyiseen paikkaasi, jos teillä ei voi tehdä keikkaa.

Vierailija
2/5 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei 2.Teetkö noita keikkoja sivutulo kortilla vai millä?Eli paljon maksat veroja siitä sivutulosta?Mietin vaan että onko kannattavaa jos prossat on 60% luokkaa....

t.tyhmä ja tietämätön ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että meillä saa tehdä keikkaa talon sisällä, eli mulla on keikan tekemisestä saman työsopimuksen ehdot kuin muutenkin.

Mun mielestä toi veroasia menee siten, että jos arvioit tekeväsi x summan rahaa vuodessa ja sulle laitetaan veroprosentti sen mukaan, silloin se voi koskea kaikkia työpaikkojasi, olennaista on vain se, että osaat suunnilleen arvioida kuukausiansiosi. Sulla siis sama veroprosentti koskisi myös keikkatyötä. Osaiskohan joku veropuhelimessa selittää tämän asian paremmin, kannattaa soittaa sinne, en ole varma, olenko selittänyt oikein.

S-ryhmällä tietääkseni pitää mennä vuokrafirmalle, jos haluaa tehdä keikkaa. Tai en tiedä. Yleensä kun heittää keikkaa, muodostuu suhteita ja voi ehdotella itseään lisätöihin, jos sellaisia on.

Vierailija
4/5 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada rinnakkaisverokortin verotoimistosta. Jos siis teet jatkuvasti kahdelle eri firmalle töitä niin hae rinnakkaisverokortti ettei tarvitse maksaa liian korkeaa vetoprosenttia.

Vierailija
5/5 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sattuimoisin pk-seudulta niin Helsingin kaupungin työvoimapalvelu ottaa ilomielin keikkatyöntekijöitä. Voit määritellä täysin itse minä päivinä teet töitä ja minä päivinä et.