Kannattaako vauvan sukupuoli selvittää etukäteen?
Ensi viikolla olisi rakenneultra ja siinä saisi melko todennäköisesti tietää tulevan vauvan sukupuolen. Mutta kannattaako se selvittää? Oletteko toivoneet jompaakumpaa ja sitten onkin paljastunut, että vauva on juuri sitä toista sukupuolta? Tottuuko ajatukseen heti, vai onko sitä sitten pettynyt vauvan syntymään asti? Tiedän, ettei saa toivoa muuta kuin tervettä lasta, mutta kuka sitä ajatuksilleen ja tunteilleen mitään mahtaa.
Kommentit (8)
Ekasta ei kerrottu, mut eipä ollut niin väliäkään kumpaa sorttia oli. Tuli tyttö. Tokasta saatiin tietää ultrassa että on myöskin tyttö. Asiaan ehti sopeutua loppuodotuksen ajan. Kolmannesta saatiin tietää että on poika, eli pinkit vaatteet voi laittaa kiertoon.
Toivoin vähäsen tyttöä, mutta halusin säilyttää jännityksen loppuun asti. Ajattelin, että ihan sama se sitten on, kumpi tulee, ja näin olikin. Poika tuli, nyt tuntuu ihan epäluontevalta ajatuksela, että vauva olisikin ollut tyttö ;)
Mä ajattelin odotusaikana, että eihän se vauva kuitenkaan ole ensijaisesti sukupuolensa edustaja, vaan vauva, ja näin ajattelen vieläkin.
Mä olin ja olen tyytyväinen päätökseeni. Mies olis halunnut tietää sukupuolen, mun kanta voitti.
ensimmäistä ja ollaan vauvan isän kanssa samoilla linjoilla, että sukupuoli olkoon iloinen yllätys. Vauvan huoneesta tulee joka tapauksessa "neutraali" ja mikäli vaatteita tullaan etukäteen hankkimaan, eivät ne olisi kuitenkaan pelkästään pinkkiä ja vaaleansinistä. Mukavia nimiä on mietittynä sekä tytöille että pojille. Sukupuolen tietäminen etukäteen ei meidän tapauksessa tuo mitään lisäarvoa.
Veljentytölle kävi just niin, että ei ollut rakenneultraajan ennustama tyttö vaan poika.
Sitten jos toivot toista ja sanotaan toista, niin synnytyksen jälkeen sulla on kuitenkin se vauva ja saatat rakastua häneen heti, kun ensin olet sen 9 kk valmistautunut ottamaan jommankumman vastaan, ja pettymys saattaa mennä parissa sekunnissa ohi. Raskausaikana taas saatat vaan hautoa sitä ja pettymystä, kun vauva ei siin konkreettisesti ole käsissä. Mulla ainakin kävi näin, että pieni pettymys meni heti ohi ja hullaannuin vauvaani ja siihen että hän oli just se mikä oli, sen jälkeen sainkin 3 sitä toista sukupuolta, mutta oikeasti vasta viimeisen kohdalla tuntui, että nyt on ihan sama kumpi tulee
Ja hyvä niin. Tuli toista sukupuolta kuin mitä olin toivonut, ja mulla oli runsaasti aikaa sopeutua ajatukseen. Ei tarvinnut sitä enää miettiä sitten kun vauva oli jo sylissä. Toisen kohdalla oli pelkästään järkevää selvittää sukupuoli; meillä oli jo vain toisen sukupuolen vaatteita isot läjät, ja oli helpompaa hankkiutua osasta eroon jo raskausaikana.
Sukupuoli sinänsä oli merkityksetön, mutta kun muuta tietoa ei ollut saatavilla (paitsi se, että vaikutti terveeltä).
malttamaton etten jaksa jännätä sinne asti kun lapsi syntyy! ;D ja mä halusin miettiä nimen, hommata vaatteet etukäteen ja maalattiin ja sisustettiin vauvan huone valmiiksi :) tyttöä meille sanottiin ja 4D ultrassa se vielä varmistuikin ja tyttöhän sieltä tuli :)