Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paska hoitoala

Vierailija
03.01.2012 |

Aina sanotaan hoitoalasta, että hoitajat itse suostuvat ylitöihin, vuoronvenymisiin, vuoronvaihtoihin ja älyttömiin työvuoroihin sekä kiireeseen ja miesvaltaisella alalla tilanne olisi toinen, siis jos hoitajat olisivat miehiä.

Aina sanotaan että hoitajien oma syy kun tekevät ja antavat työnantajan pompottaa.

Eilen sitten päätin kieltäytyä pitkästä päivästä. Iltavuorolainen oli sairastunut ja sanoin että en pysty jäädä aamuvuorosta iltavuoroon (joka kestää 21.30 asti). Tuloksena esimieheltä määräys ylitöihin kvtessiin vedoten. Eli ylitöistä ei voi kieltäytyä jatkossakaan ja näitä on aivan jatkuvasti. Lähes joka listassa määrätään yhtäkkiä aamusta suoraan iltavuoroon tai iltavuorosta suoraan yövuoroon vedoten siihen että työnantajalla on hätätapauksessa oikeus velvoittaa...

Mitä helvettiä sitten hoitajat voivat tehdä? Tuossa rankka kutsumus kirjassakin sanottiin että kirjoittaja toivoo että hoitajat heräisivät eivätkä suostuisi kaikkeen.. Mutta miten voi olla suostumatta, kvtessin läpi luettuani tajusin että oikeasti hoitajilla ei ole oikeuksia, on vain velvollisuuksia ja työnantaja voi määrätä oikeasti millaisiin ylitöihin tahansa, samoin vuoroja voi muuttaa hyvällä syyllä ja sairaus on hyvä syy ja niitähän suuressa työyhteisössä on..

Vuodatus joo. Vituttaa vaan kun elämää ei voi suunnitella mitenkään kun jatkuvasti joutuu jäämään pitkään päivään ja vuorot vaihtuu lennosta eikä mistään voi kieltäytyä kun heti tulee ylempää mustaa valkosella.

Hoitajilla on paska työehtosopimus. Todella paska.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä työehtosopimusta. KVTES ei voi velvoittaa kuin todellisessä hädässä ylitöihin. Osastonhoitaja joka on virkasuhteessa ja on itse velvollinen jäämään ylitöihin, jos ei saa ketään vapaaehtoisesti. Pidä puolesi!

Vierailija
2/2 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja itse näytti kvtessistä että työnantajalla on oikeus määrätä ylitöihin esim jos kyse on sairaudesta. Missään ei lukenut mitään että työnantaja olisi itse velvollinen näihin tuurauksiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla