Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäytyisitkö kokonaan työelämästä pois, jos saisit

Vierailija
03.01.2012 |

omashoidontuen (400e/kk miinus verot) ja vammaistuen (200 tai 400e)

ja lapsi siis sellainen joka oikeuttaisi sinut saamaan nuo tuet.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi lapsi, jonka takia saisi nuo tuet, samainen lapsi saatttaisi vaatia kokopäiväistä hoitoakin. Näin oli ainakin silloin kun oma lapseni oli 3 luokalla. Oli pakko jäädä kotiin, ei pärjännyt aamuja ja iltapäiviä millään, eikä aina koulussa sitä koulupäivääkään. EN kyllä saanut edes mitään omaishoidotukea.

Vierailija
2/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme nuo tuet, ja käymme molemmat töissä. Auttaa jaksamaan vaativan lapsen kanssa, kun aivot saavat muuta ajateltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi lapsi, jonka takia saisi nuo tuet, samainen lapsi saatttaisi vaatia kokopäiväistä hoitoakin. Näin oli ainakin silloin kun oma lapseni oli 3 luokalla. Oli pakko jäädä kotiin, ei pärjännyt aamuja ja iltapäiviä millään, eikä aina koulussa sitä koulupäivääkään. EN kyllä saanut edes mitään omaishoidotukea.

Pystyn hyvin käymään töissä.

Vierailija
4/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka emme saaneet kuin korotetun vammaistuen. Nykyisin sekin menee nuorelle itselleen.

Omaishoidontuesta ei meille hiiskuttukaan aikoinaan ja nyt emme kuulemma sitä voi saada, kun nuorella on avustaja. No voisimme varmaan ja pitäis hakeakin, kun taas jaksaa papereita kirjoitella. Tässä välissä oli aika etten jaksanut tapella sosiaalitoimen kanssa aiheesta.

Parempi silti näin on ollut, että olen ollut kotona. Miehellä sen verran vaativa työ ja meillä isohko perhe, että olisi uuvuttu kaikki, jos olisin itse ollut kodin ulkopuolella töissä.

Vierailija
5/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on koulun päivätoiminnassa klo 16 asti

täällä ei ole tuollaista kuin eka-tokaluokkalaisille. Ja vaikka olisikin, meidän lapsi ei olisi pystynyt olemaan mukana. SE ei aina pystynyt olemaan edes täyttä koulupäivää koulussa.

Kyllä mäkin nyt käyn töissä mutta tuolloin oli aika jolloin en pystynyt.

Vierailija
6/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmasti suurin osa mun lapsen koulun oppilaiden äideistä ei käy töissä. Nimittäin todella harva tarvii loma-aikaista hoitoa lapselleen, meidän lapsi oli joululomalla ainoa

Vierailija
7/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole tuollaista kuin eka-tokaluokkalaisille. Ja vaikka olisikin, meidän lapsi ei olisi pystynyt olemaan mukana. SE ei aina pystynyt olemaan edes täyttä koulupäivää koulussa. Kyllä mäkin nyt käyn töissä mutta tuolloin oli aika jolloin en pystynyt.

Pelkään pahoin, että mun lapsi ei myöskään koulusta selviydy.. Kysyisinkin, että kovistelitko kuntaa vai sanottiinko sulle suoraan että sun on jäätävä töistä pois että vaihtoehtoja lapsen hoidolle ei ole?

Vierailija
8/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole tuollaista kuin eka-tokaluokkalaisille. Ja vaikka olisikin, meidän lapsi ei olisi pystynyt olemaan mukana. SE ei aina pystynyt olemaan edes täyttä koulupäivää koulussa.

Kyllä mäkin nyt käyn töissä mutta tuolloin oli aika jolloin en pystynyt.

ja taksi vie ja tuo.

Vierailija
9/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista bruttoa, mutta käteen tulee noin 500e + vammaistuki 380e. Käyn silti kokopäivätyössä, koska lapsi on kuitenkin päivät koulussa, jossa myös iltapäivähoito on järjestetty.

Ajatuksena olisi aloittaa osittainen hoitovapaa, eli olisin töissä 3-4 päivää viikossa. Vaikeasti vammaisen lapsen kanssahan saa tehdä osittaista hoitovapaata siihen asti kun lapsi täyttää 18.

Meillä on aina ollut vaikeita öitä ja varsinkin viime vuoden aikana valvomiset ovat lisääntyneet ja oma jaksaminen sitä mukaa heikentynyt, ja sen vuoksi harkitsen osittaiselle hoitovapaalle jäämistä.

Vierailija
10/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti vammaisen lapsen kanssahan saa tehdä osittaista hoitovapaata siihen asti kun lapsi täyttää 18.

Enpä tiennytkään. Olisko laittaa linkkiä mistä löytyisi faktaa. Luulin että kaikki tuet jo tietäisin, kun aika paljon olen asioitten kanssa tapellut.

Vierailija
11/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole tuollaista kuin eka-tokaluokkalaisille. Ja vaikka olisikin, meidän lapsi ei olisi pystynyt olemaan mukana. SE ei aina pystynyt olemaan edes täyttä koulupäivää koulussa. Kyllä mäkin nyt käyn töissä mutta tuolloin oli aika jolloin en pystynyt.

Pelkään pahoin, että mun lapsi ei myöskään koulusta selviydy.. Kysyisinkin, että kovistelitko kuntaa vai sanottiinko sulle suoraan että sun on jäätävä töistä pois että vaihtoehtoja lapsen hoidolle ei ole?

ettei lapsi olisi voinut olla missään iltapäiväkerhossa kuitenkaan. Niissä oli liikaa väkeä, liikaa melua, siitä seurasi hirveitä raivokohtauksia ja ihan selvää älyllistä taantumista. Jo edellisenä vuonna iltapäiväkerhosta suoraan sanottiin, että olisi parempi kun poika ei tulisi enää.

Mä siis jäin töistä pois siksi, että se oli lapsen kannalta paras (tai ainoa järkevä) vaihtoehto. Ja mulle itsellenikin helpoin, sillä tässä vaiheessa mä taistelin, että lapsi sai pysyä koulussa edes.

Vierailija
12/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi olisi voinut olla missään iltapäiväkerhossa kuitenkaan. Niissä oli liikaa väkeä, liikaa melua, siitä seurasi hirveitä raivokohtauksia ja ihan selvää älyllistä taantumista. Jo edellisenä vuonna iltapäiväkerhosta suoraan sanottiin, että olisi parempi kun poika ei tulisi enää.

Lapslle on järjestettävä hoito minkä lapsi tarvitsee. Sun olis pitänyt taistella enemmän.

Vierailija
13/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittoni sivuilla ei manita muuta kuin 2 luokan looppuun voi olla, mutta Kelan sivuilta löytyy enemmän. Miksiköhän liitto 'pimittää' asian?

Vierailija
14/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti vammaisen lapsen kanssahan saa tehdä osittaista hoitovapaata siihen asti kun lapsi täyttää 18.

Enpä tiennytkään. Olisko laittaa linkkiä mistä löytyisi faktaa. Luulin että kaikki tuet jo tietäisin, kun aika paljon olen asioitten kanssa tapellut.

Minulla oli linkki sosiaali -ja terveysministeriön sivuille, jossa asia oli ilmaistu selkeästi, mutta kokeilin äsken linkkiä ja se ei enää toiminut. Kannattaa yrittää etsiä heidän sivuiltaan asiasta tietoa, voin itsekin tutkia vielä jos löydän linkin tai jos olisin sen jopa printannut joskus ulos.

Vierailija
15/15 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oman liiton sivuilla sitä ei ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän