Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clostridium difficilen sairastaneita?

Vierailija
03.01.2012 |

Kyselisin, onko teillä ollut pohjalla jotain perussairautta, kun olette sairastuneet tuohon tautiin? Oletteko voineet sen jälkeen syödä antibiootteja sairastumatta uudelleen ja jos niin kuinka pian? Vai onko todennäköisempää, että jos bakteeritulehdus vielä tulee ja ab:t tarvitsee niin henki menee?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäisenä imeytyminen liian heikkoa. jos potilas ei voi niellä, annetaan nenämahaletkulla.

Vierailija
22/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ulosteensiirtoa on kyllä tosi typerää. Ulosteensiirron pitäisi olla ensimmäinen hoito, halpaa ja tehokasta. Voishan sen tietty tehä kotonakin jos kantti kestää :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla CD:n ribotyyppi O 27 ja se pitää testata erikseen koska tavallinen testi ei näytä sitä. 30% siihen ribotyyppiin sairastuneista kuolee ilman asiallista eli reipasta vancomycin-kuuria. Vancomyciniä pitää syödä 6 viikkoa ja sen päälle olisi hyvä tehdä vielä ulostesiirto.

Vierailija
24/48 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:07"]

Onko Flagyl jokin lääke salamaripuliin, vessakäynnit 2-9 päivittäin. Etsin apua että uskaltaisin kauppareissulle ja löytyi diabetesII, aneurysma, keliakia ja adenooma mutta ilmavaivat ja salamaripuli vaivaa edelleen. Olen myös jättänyt kokonaan pois maitotuotteetkin ja se vähän auttoi asiaa. Nyt olen lähes erakko koska taksimatkat olisivat nopeita mutta liian kallista apua. Please, help!

[/quote]

Se on lääke antibioottiripuliin eli Clostridium difficileen. Jos ripulisi johtuu jostain muusta, sitten siihen on muita lääkkeitä. Mene lääkäriin ja pyydä, että vaivaasi tutkitaan.

Vierailija
25/48 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lääkkeistä olette Clostridiumin saaneet, entä mitä olette voineet syödä saamatta CD:tä? Jouduin nyt aloittamaan Nitrofur-C:n :(. Aiemmin tuli Kefexinista toi CD.

Vierailija
26/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo tauti on juuri nyt. Kuukauden päivät antibioottikuurin jälkeen ripuloituani sain jättää näytteet. nyt kun clostridium difficile on todettu, odottelen kolmatta päivää jonkilaisia hoito-ohjeita. Muutoin olen perusterve ja nytkin käyn töissä yms jatkuvien vatsanväänteiden ja hyvin taajaan toistuvan ulostustarpeen kera. varovaisen epävarmasti elättelen toivoa, että vaiva joskus jotenkin paranisi

Vierailija
27/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo tauti on juuri nyt. Kuukauden päivät antibioottikuurin jälkeen ripuloituani sain jättää näytteet. nyt kun clostridium difficile on todettu, odottelen kolmatta päivää jonkilaisia hoito-ohjeita. Muutoin olen perusterve ja nytkin käyn töissä yms jatkuvien vatsanväänteiden ja hyvin taajaan toistuvan ulostustarpeen kera. varovaisen epävarmasti elättelen toivoa, että vaiva joskus jotenkin paranisi

tautiin on tietääkseni kaksi lääkettä: Flagyl (=Trikozol) ja jos se ei enää tehoa, niin sitten Vancomycin.

Taudilla on ikävä taipumus uusiutua antibioottikuurin päättymisen jälkeen. Tässä on hyvät nettisivut:

http://www.clostridiumdifficile.fi/index.php

Vierailija
28/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lääkkeistä olette Clostridiumin saaneet, entä mitä olette voineet syödä saamatta CD:tä? Jouduin nyt aloittamaan Nitrofur-C:n :(. Aiemmin tuli Kefexinista toi CD.

ehkä yksi pahimmista joka altistaa CD:lle.

Vierailija
29/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet pitää pestä saippualla (ja tietysti kuivata hyvin).

Vierailija
30/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalacin ehkä ihan huippu tässä aiheuttavuudessa.

Vierailija
31/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita mulle Nitrofur-c:tä virtsatieinfektioon, koska siitä voi saada keuhkotulehduksen.

Varokaa siis sitäkin.

Toinen, mitä ajattelen, että pitäisikö teidän pysyä kotona, kun voi tarttua tuo vaarallinen bakteeri.

Aihe kiinnostaa siksi, että lapsellani epäiltiin. Onneksi ei ollut se.

Vierailija
32/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison sydänleikkauksen jälkeen.

nyt mulle tehtiin uusi leikkaus, ja tietty pian kotona alkoi kivut ja menin päivystykseen, crp130 ja aloitetttiin antibiootti , suun kauutta kefexin !!!!!

olin niin unenpöpperröinen, et en älynnyt sanoo tosta cd vaivasta, eikä kukaan mulle ole koskaan edes kertonut et pitäis aina varoo tot ongelmaa : ((((

lääkäri ei tieetty lukenut kertomuksia niin pitkälle vaan määräsi ton kuurin : (((

nyt olen sitä syönyt, ja pelottaa et taas se alkaa se vatsatauti....

miten lääkärit voi olla noin tyhmiä ??

pitkääkö potilaan olla aina itse tietoinen kaikesta..

mitä mä nyt teen ???

Vierailija
33/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä joka just jaasnut diagnoosin ja käyt töissäkin, miten usein käyt vessassa ? onko jatkuvaaa, monta kertaa päivässä?

muulla nyt pari kertaa päivässä ja juosten menen vessaan, iltaisin palelen.

Vierailija
34/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, mitä ajattelen, että pitäisikö teidän pysyä kotona, kun voi tarttua tuo vaarallinen bakteeri. Aihe kiinnostaa siksi, että lapsellani epäiltiin. Onneksi ei ollut se.

Vierailija
35/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison sydänleikkauksen jälkeen. nyt mulle tehtiin uusi leikkaus, ja tietty pian kotona alkoi kivut ja menin päivystykseen, crp130 ja aloitetttiin antibiootti , suun kauutta kefexin !!!!! olin niin unenpöpperröinen, et en älynnyt sanoo tosta cd vaivasta, eikä kukaan mulle ole koskaan edes kertonut et pitäis aina varoo tot ongelmaa : (((( lääkäri ei tieetty lukenut kertomuksia niin pitkälle vaan määräsi ton kuurin : ((( nyt olen sitä syönyt, ja pelottaa et taas se alkaa se vatsatauti.... miten lääkärit voi olla noin tyhmiä ?? pitkääkö potilaan olla aina itse tietoinen kaikesta.. mitä mä nyt teen ???

siinä on vaihtoehdot aika vähissä. Muista jatkossa itse mainita CD-historiastasi. Lääkäri määrää sitten sen antibiootin, minkä näkee parhaaksi. Kaikki antibiootit altistavat CD:lle, mutta toiset ehkä enemmän kuin toiset. Nyt kannattaa syödä maitohappobakteereja ja vielä vaikka pari kuukautta kuurin jälkeenkin.

Vierailija
36/48 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita huonoista vaihtoehdoista se vähemmän huono : ( ja toivoa parasta...

Vierailija
37/48 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin tällaisen vanhan aloittamani ketjun esiin.

Töihin menneille sanoisin, että kyseessä on tarttuva bakteeri, joka säilyy pinnoilla 5 kk. Se pitäisi hoitaa, koska se voi tarttua. Mutta eihän nuo lääkärit tosiaan mitään infoa anna, itsekin menin töihin kun en saanut riittävää infoa. Jossain sitten taas laitetaan eristykseen potilaat, joilla on CD-infektio. Ottaa tuostakin selvän...

Vierailija
38/48 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oireena oltava kymmeniä kertaa ripulia päivässä ? vaiko riittää kolme ? mulla lentää ja juosta saa, mut vaan kolme neljä kertaa päivässä...

ja on ollut toi clostridium jo kerran pari vuotta sitten, nyt olin leikkauksessa ja sain tulehdukseen kefexin kuurin, ja siitä lähtien on ollu vaivaa...

Vierailija
39/48 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun saippuapesu ehdoton, käsidesi ei tapa. Ensin kokeillaan Trikozol=flagyl kuuria. Jos ei auta Vancomycin kuuri. Sen jälkeen ulosteensiirto. Lääkitys usein lopettaa ripulin. Kuurin loputtua odotetaan muutamia päivä, jos oireilu palaa uudet näytteet. Kontrollinäytteitä ei tulisi ottaa, koska osalla tuo closse suolistossa ilman oireita mm. vastasyntyneillä.

tätä olen miettinyt

Vierailija
40/48 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oireena oltava kymmeniä kertaa ripulia päivässä ? vaiko riittää kolme ? mulla lentää ja juosta saa, mut vaan kolme neljä kertaa päivässä... ja on ollut toi clostridium jo kerran pari vuotta sitten, nyt olin leikkauksessa ja sain tulehdukseen kefexin kuurin, ja siitä lähtien on ollu vaivaa...

niin pyydä lääkäriltä lähete testiin. Turha kärsiä ja pitkittää hoitoa. Jos tauti on sinulla kerran ollut, se uusii herkästi kun joutuu uudelle antibioottikuurille.