Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suonikohjuleikkaus? Kuinka kipee on leikkauksen jälkeen?

Vierailija
02.01.2012 |

Ihan sellanen uudenaikanen suonien laserointi tehdään. Kauanko niitä paksuja siteitä pidetään?

Koska voi mennä suihkuun, lenkille, uimaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toihan on ihan kosmeettista vaan eikä siis ole kipeä ollenkaan. Haavat saa kastella leikkausta seuraavana päivänä ja uimaan voi mennä tikkien poiston jälkeen. Tosin laseroinnissa ei kyllä mitään haavoja edes tule. Saikkuakaan ei taida saada kuin toimenpidepäivän. Liikkua saa normaalisti heti.

Vierailija
22/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee siis haava, eli kauanko ne tikit on?

toihan on ihan kosmeettista vaan eikä siis ole kipeä ollenkaan. Haavat saa kastella leikkausta seuraavana päivänä ja uimaan voi mennä tikkien poiston jälkeen. Tosin laseroinnissa ei kyllä mitään haavoja edes tule. Saikkuakaan ei taida saada kuin toimenpidepäivän. Liikkua saa normaalisti heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenisen päivää ja tukisiteet/tukisukat jalassa ollaan joo yötä päivää.

t sh

Vierailija
25/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

polikäynnillä sh ohjasi että pitkin jalkaa tulee pienenpieniä haavoja jotka suljetaan sulavilla ompeleilla. tukisukkia käytetään yötä päivää heti leikkauksen jälkeen oliko se nyt 3 vrk ja sitten saa mennä ekan kerran suihkuun. sen jälkeen tukisukkia käytetään päivisin 2 viikkoa. sairausloma on 1-2 viikkoa.

Vierailija
26/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

polikäynnillä sh ohjasi että pitkin jalkaa tulee pienenpieniä haavoja jotka suljetaan sulavilla ompeleilla. tukisukkia käytetään yötä päivää heti leikkauksen jälkeen oliko se nyt 3 vrk ja sitten saa mennä ekan kerran suihkuun. sen jälkeen tukisukkia käytetään päivisin 2 viikkoa. sairausloma on 1-2 viikkoa.

vaan ihan perinteinen leikkaus, jossa niitä haavoja tulee pitkin jalkaa.

Vierailija
27/33 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehdään leikkaus ihan lääkärin vastaanotolla ja lekuri vielä sanoi, että voin kuulemma vaikka itse ajella sieltä pois, kun valittelin, ettei mies ehkä kerkee juuri sinä päivänä ootteleen ja hakeen mua pois.

No toivottavasti kerkee, en nyt ihan haluais lähtee ajeleen noiden tukisukkien ja kipulääkkeiden kanssa samantien :(

Vierailija
28/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tk:ssa kerroin kipeistä kohjuista ja jatkuvista pinnallisista tukoksista, sain oma lääkäriltä lähetteen erikoislääkärin vast.otolle. kirurgi teki leikkauspäätöksen ja kuukausi siitä vasen jalka leikattiin. tikkejä on nivusen ja nilkan välillä siellä täällä. kipeä ja etenkin tukisukan laitto suihkun jälkeen ottaa tikkien kohalla koville.. 3pv operaation jälkeen pääs suihkuun ja sai ottaa leikkauksessa laitetun hoitosukan pois ja nyt 2vk omahoitosukka jalas yötä päivää. joudun myös pistämään 10 pv "napapiikkiä" veritulpan ehkäisemiseksi. ihan pihalla olin viel leikkuuiltanakin ja ilman aikuista "valvojaa" ei olis kotiin päässy samana päivänä. mulla tosiaan kohjut koko ajan tulehtuneita tai tukossa niin pääsin aika pian leikkaukseen,eivät välttämättä ole kaikilla vain kosmeettinen haitta..

Vierailija
29/33 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3pv sitten suonikohjuleikkauksessa julkisella. Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutusella, mutta ei tehonnut kunnolla niin nukuttivat vielä. Leikkaussaliin klo 9 ja heräämössä heräsin klo 13:30. Kotiin samana päivänä klo 17. Kotona alkoi sitten se oksentelu ja päänsärky aamuun saakka. Aika helvetillinen yö. Vielä ei kipuja. Sairaalassa laitettu tukisukka pidetään 2vkoa. Suihkussa vedin jätesäkin päälle. Niin ja 5vkoa sairaslomaa...

M+40

Vierailija
30/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset yksilöllisiä. Ihmiset tuntevat ongelmia eri tavalla. Omat poistettiin Hussissa molemmista laserilla juuri. Tekivät nukutuksessa koska oli pikkasen runsaasti ja puuduttaminen olisi sattunut ehkä liikaa. Olen niiiiiin onnellinen kun kohdalle sattui kokenut ja rohkea mieslääkäri P. Aho... Tk:ssa tyttönen ei meinannut kirjoittaa lähetettä erikoislääkärille ja itku pääsi kun olin niin monta vuotta odottanut hetkeä että homma hoidetaan. Kyse ei ollut enää mistään parita pikkukohjusta.

Vierailija
31/33 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin suonikohjujen laseroinnissa 2 viikkoa sitten. Kävin yksityisellä ultrauttamassa jalkani, koska työterveydessä vähäteltiin särkyjä ja jalan turpoamista. Lähetteen yksityiseltä sain julkiselle jonoon. 2 kuukauden päästä pääsin operastioon. Tehtiin päiväkirurgiassa. Todella hyvää huolta pidettiin 😊 sain esilääkitykseksi kipulääkettä ja rauhoittavaa. Itse toimenpide oli kivuton, pyörittäminen pahinta. Kyllä senkin kesti. Operaation jälkeen sukka jalkaan ja kolme vrk yötä päivää jalassa ja sitten sai ottaa pois ja mennä suihkuun. Sukkaa piti pitää vielä viikko päivisin. Toki itse pidän vieläkin päivisin, koska seisomatyö ja jalka kipeytyy ilman sukkaa. Komean värinen on tällä hetkellä kaikkine mustelmineen. Sairaslomaa sain toimenpidepäivän, mutta vain lisää, koska jalka aristi kovasti. Yhden särkylääkkeen olen ottanut toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
32/33 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kävin tänään itse hatanpäällä Tampereella poistattamassa suonikohjut laser menetelmällä. aamulla menin, 12pääsin saliin. Itsellä kyllä tuntui vähän väliä jonkinöaista kipua, mitta siedettävää. Ja kun sanoin dain aina vahvaa suonensisäistä kipulääkettä. klo 15.20 pääsin pois. Kävin apteekissa, kävely hiukam kivuliasta yhden reiän kohdalta muuten fine. Pääsimme kotiin, mies kysyi että vuodatko verta, koska auton lattialla iso määrä hyytynyttä verta ja tuoretta. Solkena sitä valui, ei muuta kuin pesuhuoneeseen makaamaan jalkakoholle, veriset hpusut ja dukat pois, veriset

sidokset pois ja soittoa sairaalaan. Annettiin ohjeeksi pitää jalkaakoholla vähän väliä ja jos vuoto ei lopu on mentävä päivystykseen. Nyt näyttäisi, että on loppunut, illalla katson uudestaan kun laitettiin jo sidokset uudestaan.

Vierailija
33/33 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjujen hoito - https://hespac.com/varesilfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.