Auttakaas vähähiilihydraatittomasta ruokavaliosta tietävät!
Haluaisin vähentää hiilihydraattien määrää ruokavaliossani ja kokeilla hetken aikaa sellaista ruokavaliota. Ajatuksenani olisi jättää pois vaalea leipä, peruna, pasta, riisi. Söisin lasten kanssa ruokaillessa esim. kanaa ja salaattia ja jättäisin ne perunat pois. Kuulostaako yhtään oikealta?
Mitä ihmettä sitä sitten syödään aamuisin, jos ei syödä puuroa tai leipää?
Millaisia lounaita te syötte?
Kommentit (22)
ei vähähiilihydraatittomalta ; )
Munia ja pekonia aamuisin tai rahkaa
Pahoitteluni!
Olen aika pihalla aiheesta...
ei vähähiilihydraatittomalta ; )
Munia ja pekonia aamuisin tai rahkaa
Kanaa salaatin tai uunikasvisten kanssa, kaveriksi oliiviöljystä/majoneesista tehty salaattikastike. Tai vaikka täysrasvaista fetaa. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Korvaat vanhat lisukkeet kasviksilla ja käytät täysrasvaisia tuotteita. Rasvalla ei tarvitse läträtä kunhan käyttää riittävästi.
Itse söin tänään päivällä kasviskeittoa jonka olin tehnyt kukkakaalista, parsakaalista, pinaatista, juustosta ja kermasta. Kaveriksi keitetty kananmuna ja pala Uotilan maalaisruislimppua (siivu 7g hh) jonka päällä voita ja kinkunrippeitä.
Aamiaiseksi en itse syö mitään, juon vain kahvin kermalla.
Mussutan aina iltapalaksi leipää ja aamuisin leipää tai puuroa.
Esimerkiksi munakasta juustolla, vihanneksilla tai millä täytteillä nyt sattuu tykkäämään, vaihtoehtoja on rajattomasti.
Keitettyä munaa.
Paistettuja minua ja pekonia.
Munakokkelia kinkkusuikaleilla.
Maitorahtaa marjoilla.
Maustamatonta rasvaista jogurttia kermalla ja esim. mustikoilla (leseitä sekaan jos haluaa).
Leikkelelautanen juustolla.
Mantelileipää/karppileipää vapaavalintaisilla täytteillä.
Salaattia, raejuustoa, tonnikalaa öljyssä, pähkinöitä/siemeniä +muut rehut.
Täytetyt paprikat, tomaatit tai vaikka kesäkupitsat.
Yms.
Esimerkiksi munakasta juustolla, vihanneksilla tai millä täytteillä nyt sattuu tykkäämään, vaihtoehtoja on rajattomasti.
Keitettyä munaa.
Maitorahtaa marjoilla.
Maustamatonta rasvaista jogurttia kermalla ja esim. mustikoilla (leseitä sekaan jos haluaa).
Yms.
Oikeastiko ihmiset syö pekonia ja munia joka aamu tuossa ruokavaliossa?
Jotkut varmaan syövät. Itse en syö, minusta pekoni on liian raskasta heti aamusta, mutta munia syön usein.
kananmunien syönti nosta kolesterolit pilviin?
Etkö todellakaan itse kysy koskaan keneltään vinkkejä mihinkään?
Toki, mutta en tarvitse vinkkejä aamu- ja iltapaloihin koska osaan käyttää päätäni. Noiden miettimiseen meni alle minuutti, olisit itsekin pystynyt samaan jos olisit viitsinyt. Kauemmin sinulla täältä kyselemiseen meni.
Eikös tuollainen valtava kananmunien syönti nosta kolesterolit pilviin?
Ei.
kananmunien syönti nosta kolesterolit pilviin?
kokonais-kole: 4,6
LDL: 2,6
HDL: 1,9
Trigly: 0,4
Useamman vuoden karpanneena.
On olemassa myös vähähiilihydaattista leipää. Kana, kala, liha paistettuna, haudutettuna tai uunissa salaatin ja vihannesten kanssa erittäin hyvä ruokavalio juustosta puhumattakaan.
Keitettyä munaa.
Maitorahtaa marjoilla.
Yms.
miksi marjoilla? Monelta menee töihin ja onko liksa kohillaan?
aamuksi esim. munakkaita. Täytteitä vaihtamalla saa eri makuja, esim. makeaa mussaamalla mansikoita pakkasesta, suolaista lisäämällä lihan/kalan sisälle. Kasvisvaihtoehdoksi melkein mikä tahansa vihreä tai punainen.
Meillä lapsetkin tykkää.
Joskus jos haluaa vaihtelua,m syön esim. kourallisen pähkinöitä ja siemeniä ja juustoa ja leikkeleitä.
Turkkilainen jogurtti marjoilla tms vähän proteiinipitoisempi kuin puuro.
Ja saa niitä hiilareitakin jonkin verran ruokavaliossa olla. Aamu lienee paras aika niiden nauttimiseen. Kiinnitä huomiota laatuun ja määrään.
tätä takana monta vuotta ja kolesteroliarvot kunnossa.
Huomaa kuitenkin uuden ruokavaliosi vaikutus lapsiin. Meillä vanhin lapsi alkuun meinasi itsekin lopettaa hiilarit (tuolloin 6v). Välillä syön lasten nähden perunaa tms ihan sen takia, että en halua vaikuttaa liian tiukkapipoiselta ja aiheuttaa lapsilleni syömishäiriötä. Olo on kuitenkin niin paljon parempi nyt kuin ennen, että paluuta vanhaan "mussutukseen" ei ole.
Etkö todellakaan itse kysy koskaan keneltään vinkkejä mihinkään?
Toki, mutta en tarvitse vinkkejä aamu- ja iltapaloihin koska osaan käyttää päätäni. Noiden miettimiseen meni alle minuutti, olisit itsekin pystynyt samaan jos olisit viitsinyt. Kauemmin sinulla täältä kyselemiseen meni.
On se tietysti hienoa että omaat noin täydellisen pään, jopten olenkin yllättynyt pääsi käytön rajallisuudesta.
T: ap