Rivitalo Vantaalta, mitä mieltä tästä?
Oikotien kohde 6958241 ? Oltaisiin muuttamassa ehkä Vantaalle ja tuonnepäin, koska pitää olla lähellä juna-asemaa. Yhdet tutut asuu tuollapäin, mutta muuten alue tuntematon. Millaisia hintoja yleensä ollut ja missä kunnossa asunnot?
Kommentit (11)
Tuo vuokratontti pitäisi näkyä paremmin hintaa alentavana tekijänä...
Simonkylästä ei taida junalla päästä mihinkään? Yhteydet bussien varassa. Mutta luulisi olevan rauhallinen ja lapsiperheelle sopivan idyllinen paikka. Mitens kaupat, löytyykö? Kivoja päiväkoteja on lähettyvillä ainakin.
Tuo vuokratontti pitäisi näkyä paremmin hintaa alentavana tekijänä...
ei näy hinnassa
vanha on, joten remppa tulee varmasti
ahdaskin on
ei siis hyvä mielestäni
mun täti asuu okt-talossa tuolla alueella. Rauhallista seutua. Bussi 623 (Simonkylän halki) ja 623Z (menee Meiramitietä loppumatkan) kulkee ainakin Simonkylän koulun vierestä ruuhka-aikoina 4 x tunnissa, ja sillä pääsee joko suoraan Hesaan tai tänne meille, Koivukylän asemalle. Lisäksi 53 tai 54 menee sieltä, ja nekin tulee Koivukylään. Bussit toimii, ymmärtääkseni. Itse käytän paljon 623:sia.
Olihan tossa ilmossa, että lähikauppa 400 metriä ja ala-aste 200 metriä. Kesällä pääsee fillarilla Tikkurilan asemalle.
Mutta kannattaisiko sun katsella myös Asolaa ja Leinelän tulevan pysäkin ympäristöjä, ns. vanhaa Koivukylää. Leinelästä pääsee 2014 junalla Tikkurilaan sujuvasti.
tosiaan vuokratonttiin nähden. Alue ok ja ymmärtääkseni kohtuu rauhallinen. Juna ei mene kyllä ihan vierestä.... Kiinnitti huomiota lyhyet räystäät. En tiedä aiheuttaako ongelmia. Ton ikäisessä myös salaojitus tarkistettava.
Alue rauhallinen ja mukava, mutta lause hyvistä liikenneyhteyksistä ei pidä paikkaansa - ainakaan näin pääkaupunkiseudun mittareilla. Tuolta on juna-asemalla useampi kilometri. Lähempää asemaa saattaisi saada vastaavan asunnon suurinpiirtein samaan hintaan.
ei oikeassa paikassa, jos pitää lähellä junaa olla. lähemmäksi pääsette, jos etsitte asuntoa hiekkaharjusta tai rekola/matari alueelta. nämä nyt esimerkkeinä siksi, että ovat suht rauhallisia paikkoja, ja löytyy rivi-ja omakotitaloja. hiekkaharjussa oma asema, tikkurilan kaupat lähellä. rekolassa oma asema, isoin lähellä oleva kauppa koivukylän citymarket. matarin lähin asema lienee korso (tai rekola, riippuu missä päin asuu), korson kaupat sekä myös koivukylän kauopa lähellä.
itse olen lapsuuteni asunut rekolassa ja nyt oman perheen kanssa matarissa, ja molemmat kyllä sopivat perheille tosi hyvin. bussit ja juna lähellä, kivat koulut ja paljon päiväkoteja.
Salaojat yms. tekniset asiat kannattaa jättää ammatti-ihmisten huoleksi, ja tässä talossa ainakin isännöinti näyttäisi olevan ihan ammattimaisissa käsissä (minulla on hyviä kokemuksia samasta yrityksestä). Sen sijaan huoltoyhtiötä ei ilmeisesti ole, mikä tietää sitä, että asukkaat tekevät mm. lumityöt talvisin?
Ystäväperheelle tulee myös myyntiin noin 100 neliön rivitaloasunto Havukosken rannassa Koivukylän liepeillä, aivan puiston ja päiväkodin ja koulujen lähettyvillä.
Joten jos ei ole kiirettä asuntokauppojen kanssa, ensi kesänä on varmasti paljon uusia vaihtoehtoja tarjolla, kun asuntokauppa yleensä keväisin vilkastuu. Perheasunnot vaihtavat omistajaa yleensä kesäisin, kun myyjä ja ostajaperheissä ei haluta sotkea lasten koulun käyntiä kesken lukuvuotta.