Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin oikeasti järkyttynyt lähibaarin asiakaskunnasta - kuin pieni sosiologinen testi huhhuh

Vierailija
02.01.2012 |

Ei jaksettu lähteä kaupunkiin vaan käväistiin lähibaarissa yhdellä uutena vuotena. Virhe. Tuollaistako se on, huutamista, örvellystä, joku nuokkuu ja rähisee vuorotellen silmä mustana, jossain nurkassa siivotaan lattialta verta, joku huutaa miten vois tappaa jonkun yhdellä iskulla, naiset tatuoituja ja kaikilla joku värikäs klipsilisäke tukassa, anelevat niitä äijiään tuopin äärestä kotiin. Omg. Puheet yhteiskunnan kahtiajakautumisesta konkretisoituivat jo tästä pienestä "ihmiskokeesta". Asumme pienehköllä paikkakunnalla ison kaupungin kupeessa hyvällä alueella, baari oli vähän sivummassa mutta silti meitä lähin. Keitä nämä ihmiset ovat???

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä örisijät paidat veressä ilmaisivat selvästi että olemme "vierailijoita", emme kantiksia joita kai sitten muut olivat. Baarimikko huuteli nimiltä pahimpia pukareita. Ihan kauheaa menoa. Toki olimme itse paikalla, mutta en ole ikinä, ikinä, ikinä nähnyt missään tuollaista menoa. Tosin se oli eka kerta lähi(ö)baarissa. Olen järkyttynyt, tätäkö on mulle tuntematon Suomi :/

ap

Voit aloittaa tarkastelemalla kirjoittamaasi tekstiä.

Vierailija
2/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä nämä ihmiset ovat???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tappeluita, pientä sanaharkkaa toki ja vihaisia katseita, minä 5 paukkua ottaneena yksi selvimmistä, karaokelaulajat parempia kuin monessa muussa paikassa. Eniten, jopa mukavaa ja mutkatonta seuraa enemmän, minua viehättää paikassa se, että sinne voi ihan hyvin mennä villapaita päällä ja ikean sininen kassi käsilaukkuna. Tämä on kylän ykköspaikka, seuraavaan kylään on 40 km ja tähän aikaan vuodesta siellä on hyvin autiota.

Vierailija
4/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn toisinaan meidän lähiöbaarissa parilla. Yhtään tappelua en ole nähnyt, tosin sanaharkkaa on toisinaan. Tappeluita ja sanaharkkoja näkee ihan yhtälailla myös ns. paremmissa paikoissa.

Lähiöbaarissa mua viehättää aidot ihmiset. Ihana kuulla tarinoita oikeasta elämästä.

Itseäni pidän keskiluokkaisena ihmisenä. Varaa olisi lähteä myös kaupupungin pintaliitopaikkoihin, mutta sitä meininkiä itse en taas jaksa yleensä katsoa.

Ei ollut tappeluita, pientä sanaharkkaa toki ja vihaisia katseita, minä 5 paukkua ottaneena yksi selvimmistä, karaokelaulajat parempia kuin monessa muussa paikassa. Eniten, jopa mukavaa ja mutkatonta seuraa enemmän, minua viehättää paikassa se, että sinne voi ihan hyvin mennä villapaita päällä ja ikean sininen kassi käsilaukkuna. Tämä on kylän ykköspaikka, seuraavaan kylään on 40 km ja tähän aikaan vuodesta siellä on hyvin autiota.

Vierailija
5/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toista kertaa ei olla menty. Sinänsä siellä ei ollut tappeluita tai muutakaan örvellystä, mutta rupesi pikkuhiljaa ärsyttämään kun hetkeäkään ei saanut olla rauhassa. Koko ajan pöytään lappoi ventovierasta tyyppiä pummimaan tyyliin "tarjoo mulle kalja". Sitten kun kieltäydyttiin, alkoi se helvetin jankuttaminen asiasta. Juotiin siis ne yhdet tuopit loppuun ja lähdettiin kotiin.

Vierailija
6/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä olettaisi olevan niin hurjaa menoa, mitä kuvailin. Mua jopa pelotti ne hakkaamisjutut ja se veren pyyhintä oli karmeaa, mutta enimmäkseen ällötti se ihan utopistinen örvääminen. Yksi vanhempi pariskunta oli ihan ok:n oloista, ja mies lauloi karaokea aika hyvin. Muuten meno oli todella surkuhupaisaa jos ei tragikoomista.

ap

Vierailija
7/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne on siellä kuin kotonaan, ilman vieraskoreutta. Ihan tavallisia suomalaisia kotioloissaan.

Vierailija
8/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toista kertaa ei olla menty. Sinänsä siellä ei ollut tappeluita tai muutakaan örvellystä, mutta rupesi pikkuhiljaa ärsyttämään kun hetkeäkään ei saanut olla rauhassa. Koko ajan pöytään lappoi ventovierasta tyyppiä pummimaan tyyliin "tarjoo mulle kalja". Sitten kun kieltäydyttiin, alkoi se helvetin jankuttaminen asiasta. Juotiin siis ne yhdet tuopit loppuun ja lähdettiin kotiin.

Samanlainen kokemus mulla. Ei tarvinnu lähikapakkaan toiste mennä.

Vierailija
9/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksettu lähteä kaupunkiin vaan käväistiin lähibaarissa yhdellä uutena vuotena. Virhe. Tuollaistako se on, huutamista, örvellystä, joku nuokkuu ja rähisee vuorotellen silmä mustana, jossain nurkassa siivotaan lattialta verta, joku huutaa miten vois tappaa jonkun yhdellä iskulla, naiset tatuoituja ja kaikilla joku värikäs klipsilisäke tukassa, anelevat niitä äijiään tuopin äärestä kotiin. Omg. Puheet yhteiskunnan kahtiajakautumisesta konkretisoituivat jo tästä pienestä "ihmiskokeesta". Asumme pienehköllä paikkakunnalla ison kaupungin kupeessa hyvällä alueella, baari oli vähän sivummassa mutta silti meitä lähin. Keitä nämä ihmiset ovat???

sakki asuu niissä halvimmissa slummitaloissa ja ajaa ne 15-25 vuotta vanhat autot loppuun. Äänestää persuja ja käy laivalla Tallinnassa.

Joskus suuniteltiin lenkkireitti muutaman lähiöräkälän ohi että päästiin seuraamaan tappeluja ja sitä yleistä örvellystä.

Vierailija
10/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokemuksesta kertoa että samalla tavalla niissä pintaliitopaikoissa örvelletään, hienot rouvat oksentelevat käsiveskaan kun herrasmiesseuralainen repii kaveria raiveleista. Nuorten suosimissa mestoissa meininki on vielä pahempi.

Kyllä alkoholi on hienoa ainetta :) Näin kansallisina (ryyppy)juhlapäivinä se näkyy.

Vierailija
11/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö asiakkaiden koulutustausta ja yhteiskuntaluokan? Moni akateeminen humanisti tykkää renttuilla ja käydä lähibaareissa paljon mieluummin mitä pintapaikoissa.

Moni asiakkaista tienaa varmasti enemmän mitä sinä ap.

Vierailija
12/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika monissa baareissa käynyt mutta vastaavaa en ole ikinä nähnyt. Ihan karmeaa. Se kuuluisa white trash tuli mieleen ihan väistämättä. En ollut tajunnut että Suomessa monella menee noin huonosti. Missään tavallisissa keskustan baareissa ei ole ollut ikinä tuollaista eikä missään vähän enemmän pintaliitopaikoissa varsinkaan. Humalassa ollaan kyllä, mutta meno ei ole ollut samanlaista eikä väki jo valmiiksi niin murjottua naamatauluistaan. Kova elämä todella näkyi naamasta monella.

ap

Voin kokemuksesta kertoa että samalla tavalla niissä pintaliitopaikoissa örvelletään, hienot rouvat oksentelevat käsiveskaan kun herrasmiesseuralainen repii kaveria raiveleista. Nuorten suosimissa mestoissa meininki on vielä pahempi. Kyllä alkoholi on hienoa ainetta :) Näin kansallisina (ryyppy)juhlapäivinä se näkyy.

Vierailija
13/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö asiakkaiden koulutustausta ja yhteiskuntaluokan? Moni akateeminen humanisti tykkää renttuilla ja käydä lähibaareissa paljon mieluummin mitä pintapaikoissa. Moni asiakkaista tienaa varmasti enemmän mitä sinä ap.

Vierailija
14/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän ihan mielelläni nämä "aidot ihmiset" väliin. Ei kiitos lähiökapakoita.

Ja on jotain muutakin kuin lähiökapakoiden örvellys ja "pintaliitopaikat". En minä ainakaan esim keskustan siistejä pubeja laske "pintaliitopaikoiksi".

Vierailija
15/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö asiakkaiden koulutustausta ja yhteiskuntaluokan? Moni akateeminen humanisti tykkää renttuilla ja käydä lähibaareissa paljon mieluummin mitä pintapaikoissa.

Moni asiakkaista tienaa varmasti enemmän mitä sinä ap.

Meidän lähikuppilassa käy eräs professori. Istuskelee nurkassa, vetää kännejä ja kirjoittelee samalla kirjeitä kansanedustajille. Noh, alkoholisoitunut on, mutta älli pelaa hyvin mitä ei ikinä uskoisi.

Mutta joo. Olen käynyt monessa ns. lähikuppilassa eikä yhdessäkään ole ollut tuollaista menoa kuin ap:n mainitsemassa paikassa. Välillä toki tulee kärhämää mutta ikinä ei ole veri lentänyt ja useimmiten nämä tappelijat ovat olleet nuoria miehiä (siis tyyliin ihan parikymppisiä).

Yhdessä räkälässä olen ollut myös töissä ja täytyy sanoa, että monenlaista ihmiskohtaloa mahtuu kyllä yhteen paikkaan (työntekijänä olin ilmeisesti myös terapeutti kun aina avauduttiin). Joten tuon perusteella en niputtaisi kaikkia samaan wt-muottiin.

Vierailija
16/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka jankkaa edes kännissä sitä kuinka kovaa Maken pitäis lyödä nyrkillä Kakea naamaan että se kuolis, on hyvin epätodennäköisesti salainen intellektuelli. Se vanhempi karaokelaulajamies saattaa ollakin, mutta hän keskittyi laulamiseen. Muut olivatkin liian päissään pysyäkseen pystyssä laulaakseen.

Kuten sanottua, minäkin olen nähnyt monta baaria, mutten tällaista. Jokseenkin pelottavaa, että juuri meidän kulmilla on pahinta, olen pitänyt tätä rauhallisena alueena. En käsitä mistä kiven kolosta ovat ryömineet tuonne.

ap

Tiedätkö asiakkaiden koulutustausta ja yhteiskuntaluokan? Moni akateeminen humanisti tykkää renttuilla ja käydä lähibaareissa paljon mieluummin mitä pintapaikoissa. Moni asiakkaista tienaa varmasti enemmän mitä sinä ap.

Meidän lähikuppilassa käy eräs professori. Istuskelee nurkassa, vetää kännejä ja kirjoittelee samalla kirjeitä kansanedustajille. Noh, alkoholisoitunut on, mutta älli pelaa hyvin mitä ei ikinä uskoisi. Mutta joo. Olen käynyt monessa ns. lähikuppilassa eikä yhdessäkään ole ollut tuollaista menoa kuin ap:n mainitsemassa paikassa. Välillä toki tulee kärhämää mutta ikinä ei ole veri lentänyt ja useimmiten nämä tappelijat ovat olleet nuoria miehiä (siis tyyliin ihan parikymppisiä). Yhdessä räkälässä olen ollut myös töissä ja täytyy sanoa, että monenlaista ihmiskohtaloa mahtuu kyllä yhteen paikkaan (työntekijänä olin ilmeisesti myös terapeutti kun aina avauduttiin). Joten tuon perusteella en niputtaisi kaikkia samaan wt-muottiin.

Vierailija
17/17 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakki asuu niissä halvimmissa slummitaloissa ja ajaa ne 15-25 vuotta vanhat autot loppuun. Äänestää persuja ja käy laivalla Tallinnassa. Joskus suuniteltiin lenkkireitti muutaman lähiöräkälän ohi että päästiin seuraamaan tappeluja ja sitä yleistä örvellystä.

Ja käyn välillä lähipubeissa. Missän en ole 30 vuoden aikana nähnyt tuollaista käytöstä, eikös tuosta menetä jo alkoholiluvat. Kukaan ei myöskään ole tullut pummimaan mitään mutta moni on tullut juttelemaan ja erinomaisen kiehtovia puheenaiheita välillä onkin.

Käyn Tallinnassa laivalla luuhaamassa taidemuseoissa, en todellakaan äänestä persuja ja juon alkoholia muutaman kerran vuodessa.