Olitko koulussa kiusaaja/kiusattu?
tai jos et ollut kumpikaan, näitkö kuitenkin ne kiusaamiset mitä esim.luokassanne tapahtui?
kyselee kiusattu.
Kommentit (13)
Kiusoittelin yhtä tyttöä luokallani. Tämän jälkeen olin vuosia koulukiusattu. Myös kaksi parasta kaveriani liittoutuivat keskenään ja rupesivat kiusaamaan minua. En varmaan koskaan tule pääsemään eroon arvista.
Ala asteella olin kiusattu (koska vaatteeni haisivat tupakille, vanhemmat polttivat sisällä). Yläasteella minusta tuli kiusaaja, mutta kiusasin vain entisiä kiusaajiani. Kaikkiin muihin kiusaamistilanteisiin puutuin, en voi sietää ulkonäöstä johtuvaa kiusaamista.
Olen ollut kiusattu. Mutta toisaalta pakko myöntää, että joskus olen sortunut myös kiusaamaan...
Kiusattu painoni takia. Se alko 3 luokalla ja jatku 7 luokkaan asti. Edelleen olen sitä mieltä et olen täysin arvoton ihminen!
En ole päässyt yli vieläkään enkä tule pääsemään.
kiusattu, luokat 6.-9. ja lukio päälle.
siis sivustaseuraaja, joka ei tehnyt mitään auttaakseen kiusattua.
Silloin ei ollut vielä KiVa-kouluohjelmia. Mitähän opettaja ylipäätään olisi sanonut, jos hänelle joku olisi kertonut kiusaamisesta. Todennäköisesti ei olisi ottanut kovin vakavasti.
kuin ihan viimeiseksi.Kyllä se siloin harmitti.Mutta minä olin toisen tytön kanssa hyvä hiihtäjä i tai 2 ei tämän valitsian kanssa. Myöhemmin en tykännyt ,muualla koulussa eräs kiusasi hiljaista tyttöä, hän halusi olla minun kanssa samoin tää kiusaaja, olin siis kummankin kaveri.En ikinä ole alistunut kiusaajaksi.
Varmaan joskus joku on yrittänyt kiusata ja itse taas en ole puuttunut, kun olen nähnyt kiusaamista, mutta oikeastaan olen aina ollut tässäkin asiassa keskiverto.
Lähinnä syrjimistä ja ulkopuolelle jättämistä. 6.-7.luokalla koin tämän pahiten. Sitten löysin uusia ystäviä ja vaihdoin luokkaa 9.luokalla.
Kumpikaan, joskus yrittivät kiusata, haukkuivat että haisen lehmälle, kun meillä oli maitotila, mut pidin puoleni enkä ottanut haukkumisia tosissaan. Tytöt eivät mua kiusanneet, pojat vaan . Kun näin että jotakuta oikeesti kiusattiin, niin saatoin mennä haukkumaan kiusaajaa... Tai kun kaveriani 6 lk.lla pojat kiusasi ja puristeli pyllystä, niin puolustin. Mua ei pojat uskaltaneet sen jälkeen ahdistella, kun potkaisin yhtä munille.
Yksi poika oli yläasteen luokallani todella ujo ja hiljainen, häntä varmaan kiusattiin, mutta lähinnä hän oli vaan omissa oloissaan tai yhden toisen ujon pojan kanssa. Ehkä olis pitänyt jutella hänen kanssa enemmän, ottaa porukkaan...mutta sitä vaan juteltiin lähinnä tyttöjen kanssa.
täällä on aika paljon kiusaajia.