Mä en aio ostaa alennusmyynneistä mitään. Alkanut ärsyttää kaikki turha kulutus
Mielihyvää saa helposti muualtakin kuin materiasta.
Kommentit (26)
En tarvitse mitään kauden trendivärejä, saati juuri tietynmallisia saapikkaita. 3 v sitten ostettu talvitakki on edelleen yhtä lämmin ja ne vanhat kengät on niin mukavat jalassa että tuskin löydän yhtä mukavantuntuisia kaupasta.
Mun arvo ei nouse ja laske sen mukaan onko mulla päällä uutta vai vanhaa.
Ja väljiä vaatekaappeja on paljon helpompi pitää järejestyksessä!
Onneksi pääsin siitä eroon. Nyt on ihana kierrellä alennusmyyntejä ja todeta että en tarvi näistä yhtään mitään :)
Minulla on vähän samanlaisia aatoksia. Toisaalta alemyynnit voi olla hyvä keino ostaa hyviä tuotteita edulliseen hintaan. Jos mitään ei tarvitse, niin sitten ei tietty kannata ostaa mitään, mutta jos tietää, että tulevana keväänä tarvitsisi joka tapauksessa jotain, niin miksi ei ostaisi nyt alesta? Etenkin erityisen laadukkaiden ostosten tekemiseen rohkaisisin ihmisiä harkiten.
Itse olen ostanut nyt alesta alusvaatteita niin itselleni, miehelleni kuin isommalle pojallenikin. Miksi ostaisin alusvaatteita täydellä hintaa, jos voin saada -40% alestakin? No okei - noi ei ehkä ole muotivärisiä tai edes valkoisia tai mustia - mut toisaalta en kekkuloi julkisissa paikoissa alusvaatteisillani, joten ihan hyvin osa alusvaatteistani voi olla vaikka oransseja, jotka päätyvät alelaariin.
Sen sijaan ilman harkintaa ja tarvetta ostaminen ei ole järkevää. Paljonhan ihmiset ostaa alesta vain sellaista, että kun sai niin halvalla tai "ehkä tämä menee" tai "kyllä mä laihdun tähän" ja lopputulos on vaan käyttämättömiä tai olemattomalle käytölle jääviä vaatteita. Sen sijaan, jos bongaa alesta laadukkaita mustia, beigejä, valkoisia ja tummansinisiä klassisia vaatteita tai alusvaatteita tms., niin mielestäni alet on mitä parhaimpia kyetä ostamaan juuri sitä laatua, mihin ei yleensä oikein ole varaakaan. Uskon, että hyvälaatuisesta tuotteesta nauttii pidempään ja näin palvelee myös luontoa.
sovittamatta ostan vaatteen, sataprosenttisesti jos on liian pieni mulle, heille kelpaa =). Ei mene hukkaan. No, en nyt kovin usein ostele,m utta en vain jaksa sovitella
Onneksi pääsin siitä eroon. Nyt on ihana kierrellä alennusmyyntejä ja todeta että en tarvi näistä yhtään mitään :)
Minä kun olen koko ikäni ostellut niukasti, niin mä kyllä melkeinpä tarvin joka alennusmyynnistä jotain. Liioiteltua tietysti, enhän ihan aina tarvi, enkä joka alennusmyyntiin edes ehdi. Mutta kun ostan vaikkapa tammialesta itselleni vaatteen, niin minä pidän sitä sitten koko talven ja seuraavan syksyn, jonka jälkeen vaate alkaa olla niin kulahtanut, että seuraavassa tammialessa oikeasti tarvin taas uutta.
Tietenkään en käytännössä kulje samassa vaatteessa koko talvea, mutta tuohon tyyliin se kuitenkin menee. Eli kun on vähän vaatteita, niin ne vaatteet nyppääntyvät, kuluvat, virttyvät melko nopsaan. En silti halua pitää valtavaa vaatevarastoa, vaan mieluummin pienempää, jota uudistan joka vuosi.
Mulle pihistely ei tarkoita puutteessa elämistä, vaan juuri sitä monen mainitsemaa, että ostetaan vain tarpeeseen eikä turhaa. Alennusmyynnit sopivat pihistelijälle hyvin.