Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ole huomannut, että alempiluokkaiset ovat pakkoruotsia vastaan.

Vierailija
01.01.2012 |

Me muut näemme sen mahdollisuutena. Enpä usko että monenkaan pakkoruotsia vihaavan vanhemman lapsi aktiivisesti lukisi mitään muutakaan vierasta kieltä. M.O.T.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeammin koulutetut vastustavat enemmän

Vierailija
2/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen pariskunta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten, mutta lapseni on englannissa hyvä, ja valinnut myös a2 kielen:)

Vierailija
4/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluavat että lapsensa saavat opiskella rauhassa sitä ruotsia, siis ilman että ne negatiivisesti suhtautuvat oppilaat ovat häiritseässä muiden opiskelua.

Akateemiset pakkoruotsin puolustajat ovat lähes poikkeuksetta vanhempaa väkeä jotka ovat itse opiskelleet ruotsinsa valikoidussa joukossa (oppikoulussa tai tasokurssien aikaan) ilman häiriköitä.

Vierailija
5/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka työlaissuvun vesa vaan voi kouluttautua mutta se ei edelleenkään poista tiettyä kapea-alaisuutta ajattelussa.

Vierailija
6/6 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika korkeataustainen ja akateemisesti koulutettu ja asunut Ruotsissa kauan, olen kaksikielinen, mutta lopettaisin pakkoruotsin.

Nyt on niin paljon muutakin mitä pitää hallita ja venäjääkin pitäisi monen osata kunnolla, joten kyllä se on nyt loppu pakkoruotsille.

Ruotsalaiset saavat nyt vaan hyväksyä sen, että täällä pitää pärjätä suomenkielellä, sorry vaan.

Minäkin olen jo menettänyt sukuni äidinkielen monessa polvessa, sillä meillä on puhuttu ranskaa, saksaa ja venäjää tämän suomen lisäksi, mutta mitään noista kielistä en osaa sanaakaan (vähän saksaa kylläkin).