Onko se niin, että juhliminen = alkoholin ottaminen
Kommentit (10)
suomalaiset ovat vain niin estoisia että jurottavat tuppisuina nurkassa kunnes saavat viinaa. Viinanjuonnilla peitellään sitten estottomuutta ja töppäilyjä.
vapautuminen ja rentoutuminen ei onnistu selvinpäin kun koko ajan pitää olla kauhee kontrolli päällä ettei vaan tule sanottua tai tehtyä mitään typerää.
Viinan avulla sit hetkeksi saa nollattua estot ja oltua rentona ja itsevarmana ihmisten parissa.
Ja sit seuraavan päivänä taas hävetään kahta kauheemmin. Hyvä kierre.
Täällä alkoholista tehdään iso juttu, kun se monessa maassa on ihan luonteva osa arkea ja juhlaa. Eli ruoan kanssa voi juoda sen lasin viiniä (tai olla juomatta) mutta se ei ole niin iso juttu, kuin täällä tuntuu olevan
Kaikkiin juhliin kuuluu tietynlainen ruoka ja sen kanssa sopiva viini, jota nautitaan yksi tai kaksi lasia mutta ei enempää. Näin siis jouluna, uutena vuotena, vappuna, juhannuksena. En ymmärrä humalahakuista juhlimista enkä ole ollut humalassa kohta 10 vuoteen. En ymmärrä alkoholin demonisoimista mutta en myöskään sen ylistystä.
Alkoholi ei ole tarpeellinen juhlissa mutta mielestäni sen kohtuullinen käyttö on sama asia kuin jokin herkullinen ruokalaji tai napostelupala. Pärjäät ilman juustotarjotinta juhlassa mutta oman kivan lisänsä se tekee.
Eli kuuluu se sinullekin, vaikka yrität muuta väittää. Eihän ap kysynyt määrästä..
Mulle ei kuulu. Kaikkiin juhliin kuuluu tietynlainen ruoka ja sen kanssa sopiva viini, jota nautitaan yksi tai kaksi lasia mutta ei enempää. Näin siis jouluna, uutena vuotena, vappuna, juhannuksena. En ymmärrä humalahakuista juhlimista enkä ole ollut humalassa kohta 10 vuoteen. En ymmärrä alkoholin demonisoimista mutta en myöskään sen ylistystä.
Alkoholi ei ole tarpeellinen juhlissa mutta mielestäni sen kohtuullinen käyttö on sama asia kuin jokin herkullinen ruokalaji tai napostelupala. Pärjäät ilman juustotarjotinta juhlassa mutta oman kivan lisänsä se tekee.
rentouttaa ja vapauttaa mukavasti. Mikään välttämättömyys se ei kuitenkaan ole. Enemmän kuin pari lasia tuo ainakin mulle jo sen humalaisen olon, ja siinä vaiheessa ei ole enää hauskaa. En viihdy humalassa, ja olen tyytyväinen että voin nykyään olla kotona avomieheni kanssa selvinpäin, eikä tarvitse kierrellä näinä pakollisina juhlina joissain opiskelijabileissä joissa kaikki ördäävät.
Se on sitten kokonaan eri juttu paljonko sitä alkoholia juo, tyytyykö pariin lasilliseen tai olueen vai ollaanko kaatokännissä.
että ilman alkoa ei ole juhlintaa, mutta kyllä meillä moniin juhliin kuuluu joku tietty alkoholijuoma. Esim. näin uutena vuotena skumppa, jouluna jouluolut jne. En mä nyt osaa siinä oikein mitään pahaakaan nähdä, mutta ap:lla taitaa olla toinen mielipide?
alkoholi on osa sellaista juhlintaa, että kohotetaan malja jollekin. Mutta silloinkin riittävä on lasi tai pari. En tietenkään pidä ongelmana, jos joku skoolaa alkoholittomalla juomalla mutta sellaiseen tapaan kuitenkin mielestäni skumppa tai muu juhlajuoma kuuluu.
Perseily/kaatokännit eivät taas ole mielestäni sama asia kuin juhliminen.