Kenelle kristinusko on ollut kaikenlaisten asioiden ulkoaoppimista?
En ihmettelisi, vaikka tämmöisiä ihmisiä olisi ihan paljonkin.
Voiko usko silloin olla jotain elävää uskoa?
Kommentit (8)
Ainoat paikat, joissa on jotain ulkoa pitänyt opetella, ovat olleet koulu ja rippikoulu. Riparilla piti osata ne keskeiset uskon opinkappaleet ulkoa. En tiedä olisiko sekään välttämätöntä. Jokainenhan voi ne lukea vaikka katekismuksesta, jos unohtaa.
Mulle usko on enemmänkin sydämen juttu. Sitä että Jeesus rakastaa mua jä mä Jeesusta. Mä oikeasti koen olevani tosi vapaa sen ansiosta, että uskon Jeesukseen.
Mä oikeasti koen olevani tosi vapaa sen ansiosta, että uskon Jeesukseen.
taas koen olevani vapaa koska tajuan että mitään jumalia tai muitakaan satuolentoja ei ole olemassa.
Elän vaan tämän yhden kerran ja otan siitä kaiken irti.
Sitä se just on,nimenomaan. Ulkoaohjautuvaa toimintaa,joka yltää kaikkeen toimintaan. Ja sitten,kun on käyny rippikoulun,voi mennä minne vaan. No tottahan sitä meninkin,nuolin ketä sattuu. Miten joku rippikoulu ois mitenkään ihmistä muuttanut?
Sitä se just on,nimenomaan. Ulkoaohjautuvaa toimintaa,joka yltää kaikkeen toimintaan. Ja sitten,kun on käyny rippikoulun,voi mennä minne vaan. No tottahan sitä meninkin,nuolin ketä sattuu. Miten joku rippikoulu ois mitenkään ihmistä muuttanut?
t. uskis
Joo. En päässyt yhtään minnekään,mutta kun ripari oli käytynä,pääsin rockfestareille omanikäisteni kanssa...
Joo. En päässyt yhtään minnekään,mutta kun ripari oli käytynä,pääsin rockfestareille omanikäisteni kanssa...
tuo oli vain joku vanhempiesi periaate?
yksi.
Turhaa ja ärsyttävää touhua, siksi erosinkin kirkosta jo aikaa sitten.