Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VITUTTAA... kutsuimme 3 ystäväperhettä kylään klo 18.00

Vierailija
31.12.2011 |

Laitoin kutsun kännykällä 4 päivää sitten ja pyysin vastausta pääsevätkö-jotta osaan varata ruokaa-ja tietysti erikoisruokavaliot huomioon-laktoosi-intolerantikkoja 2 ja 1 keliaakikko.

Yksi ystäväperhe ilmoitti etteivät uskalla tulla vatsataudissa olleet alkuviikosta.

Kaksi muuta ilmoittivat tulevansa yhteensä 9 ihmistä.Sain 3 tuntia sitten viestin toiselta perheeltä-" kiitos kutsusta, saimme paljon kutsuja-näyttää siltä että vietämme uuden vuoden tällä kertaa Vantaalla", tunti sitten toinen perhe laittoi viestin " Pikku Annikalla hieman flunssaa-jäämme kotiin sairastamaan hyvää uutta vuotta.

No nyt istun täällä perheineni kaiken ruokamäärän keskellä ja itkeä tihrutan.....

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni myös ärsyttää tällainen ihan sikana! Nyt olen viime vuosina oppinut ottamaan tällaiset kevyemmin ja myös toisaalta muissa yhteyksissä tehnyt kaikille tuttaville hyvin selväksi, että toivon kutsuihin selkeitä ja pitäviä kyllä tai ei vastauksia. En pahastu ei-vastauksista enkä tarvitse selitystä, ihan vaan se kyllä tai ei riittää, kunhan tulee riittävän ajoissa. Ihmisten on helpompi lähettää se ei ajoissa, kun tietävät sen oikeasti olevan ihan ok.

Olen alkanut varaamaan vähemmän eri lajeja tarjolle kuin ennen ja jo suunnitteluvaiheessa ottamaan huomioon sen, että henkilömäärä ei ole kovin tarkka.

Vierailija
2/84 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin vantaat vielä yhden kerran juhliin. Päivää ennen juhlapäivää lähettäisin heille viestin: "Meillä on paljon ystäviä ja tällä kertaa päädymme perumaan teidän kutsunne ja kutsumme tilallenne toisen perheen." Sitten jäisin odottamaan, josko he kutsuvat vielä meitä juhliinsa vai ovatko kentien myrkyttyneet omasta lääkkeestään. Itse en enää kutsuisi heitä ikinä mihinkään.

"näyttää siltä, että vappua kanssamme tänä vuonna juhlivatkin Niemiset".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muokkamaista. Jos olisin oikeasti sairastunut tai lapseni olisi kipeä niin ilmoittaisin asian soittamalla en viestillä.

Vierailija
4/84 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt naputella tarinaani ja loppujen lopuksi meillä oli kivaa pienemmälläkin porukalla. Vaan eipä nuo kivoja viime hetken perumiset oo varsinkin ilman ns. oikea syytä, kuten sairaus tms.

Vierailija
5/84 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että mulla on pötsivaiva, jota stressi pahentaa. Sekä positiivinen, että negatiivinen stressi. Eli joskus juoksen vessassa niin, etten pääsekään lähtemään. Myöhästyn myös usein joka paikasta. :( Nykyisin en yleensä edes lupaile mihinkään lähtöä, paitsi jos oikein kovasti tekee mieli mennä, niin otan riskin. Sori. ;(

Vierailija
6/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsettomia kavereita.

Vierailija
7/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne.

Vierailija
8/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsettomia kavereita.

Lapsettomat kaveritkaan eivät varmaan halua juhlia uuttavuotta pikkulapsiperheessä.

Vierailija
9/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta törkeää tuolta yhdeltä perheeltä ensin ottaa kutsu vastaan ja sitten viime hetkellä perua paremman kutsun takia. Tosin saattoivat luulla, että teille tulossa paljon vieraita ja yhden perheen peruminen ei haittaa.

Ikävä juttu joka tapauksessa.

Mutta häntä pystyyn! Nyt teillä on paljon herkkuja itsellenne ja kotikin ehkä siivottu ja tunnelmalliseksi koristettu. Yrittäkää keksiä oman perheen kesken kivaa tekemistä illaksi. Jos ruokaa on ihan liikaa, voisiko osan pakastaa myöhempää varten?

Vierailija
10/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kävi samalla tavalla. Piti mennä tuttavaperheen luo viettämään uuttavuotta kello kuudeksi, mutta yksivuotias on ollut koko päivän hyvin fleggis ja itkuinen, ja nyt sitten oksensi syliini tuossa tunti sitten. Ja peruutin silloin menemisemme.

Tuo sen sijaan on typerää, että luvataan tulla eikä tullakaan vaan mennään muualle, mitä se sellainen on olevinaan.

Vierailija
11/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä järjestin vuosia, n 10 v putkeen pikkujoulut aina tiettynä viikonloppuna.

Pyysin n 20 - 30 henkeä, samat saivat aina vuosi toisensa jälkeen kutsun, eli porukka oli keskenään tuttua.

Yhtenä vuotena taas laitoin hyvissä ajoin kutsut ja sitten maanantaina, kun juhlat olivat aina perjantaisin lisätietoa kelloajasta ja pyysin vahvistusta. 30 hengestä 18 ilmoitti että olikin sopinut muuta menoa ja ko päivänä vielä 8 peruutti.

Me sitten juhlittiin nelisteen ja sen jälkeen en ole enää ketään muuta kutsunut.

Monta kertaa ovat nämä peruuttaneet kysyneet milloin on ja olen vastannut aina tein siivouksen vieraslistaan oharikerran jälkeen ja nyt on hyvä porukka. Kaikki osallistuu aina. Joku on marissut lisää ja olen vaan sanonut en halua olla emäntä, jonka luo tullaan jos muuta ei tule.

Mutta meidän perheellä ei ole mitään tekemistä. Ollaan kaikkiruokaisia ja jne sisäsiistejä. Jos vieraita haluat, kutsu meidät.

Vierailija
12/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen yksin. Siis lapsi kipeä, mies jää hoitamaan ja minä juhlin :)

Voisithan laittaa pikakutsun jollekin lapsen kavereista perheineen, että voivat tulla jos ei ole vielä ohjelmaa. Käännät nyt voitoksi tämän tilanteen.

Vierailija
13/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietmme juhlapyhät yleensä perheen kesken.

Joskus, hyvin harvoin saatamme piipahtaa jossain.

Joku juhannus olin kutsunut myös ystäväperheitä meille.

Osa ilmoitti tulostaan, osa ei. Vielä samana päivänä osa peruutti tulonsa, kuka mistäkin syystä.

Jäimme tarjoiltavien kanssa keskenämme.

Ajattelin jollei seura kiinnosta niin ei sitten.

Perempi näin, säästyy ruokarahat ja vaiva.

Vierailija
14/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjia ihmisiä,paitsi noi mahatautiset!

Vierailija
15/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pikkuflunssasta 4 vuotiaalla, voi meille tulla pikkunuhassa.....

taidan laittaa sille toiselle perhelle viestin

" Mihin osoitteeseen voin toimittaa laktoosittomat ja gluteenittomat tuotteet.....

Vierailija
16/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku kipeänä tai halutaan eri asioita. Minä olen huomannut, että kannattaa kutsua vain yksi perhe kerrallaan, niin kutsu on henkilökohtaisempi. Peruutuksia tulee siltikin, mutta ruokamäärään ei huku. Tosi harmi, että teidän ilta meni pilalle!

Vierailija
17/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan miettisin tarkkaan, olisinko enää tekemisissä tämän valitsija-perheen kanssa.

Vierailija
18/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa kilpailutusta tuollainen. Meillä ei ole toisaalta ketään ketä voisi kutsua kylään tai jolle mennä, onneksi sulla on kavereita.

Vierailija
19/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan miettisin tarkkaan, olisinko enää tekemisissä tämän valitsija-perheen kanssa.

Jos nämä olivat vielä gluteeniton/laktoositon porukka niin varmasti laittaisin minäkin viestin tyyliin "milloin tulette hakemaan tekemäni kalliihkot gluteenittomat ja laktoosittomat juhlaherkut - menevät nyt harakoille".

Vierailija
20/84 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Annika oli pikku flunssassaan mielestäni voinut tulla.

Plääh.