Munasolun irtoaminen ja kivut
Tällaista kyselisin... Olen ollut ilman kuukautisia vuoden ehkäisyvalmisteen vuoksi. Nyt olen sen lopettanut ja onko sitten aika kullannut muiston, kun oon yllättynyt, miten paljon vaivoja menkoista on JOPA MUULLOIN KUIN MENKKOJEN AIKANA! Jokin aika sitten oli ilmeisesti ovulaatio niin tunsin, miten sitä mönjää valui ja sitä valui paljon! Nyt on sitten ollut jatkuva kolotus alavatsalla. Mulla on polykystiset munasarjat, joka kai sitä aiheuttaa, mutta en muistanut, että ois tällasta... Vai onkohan mulla joku tulehdus? Ei kai nyt ainakaan mitään raskauden ensioire ole tuo liman valuminen? Ehkäisyä on kyllä käytettyä jne.
Olin just gynekologilla tarkastukses, kun sain keltarauhashormonit, jota siis syödään kierron säännöllistämiseen, eikä yhtään huvittais mennä kyselemään mahdollisesta tulehduksesta. Pissattaakin koko ajan.
Kommentit (2)
Huh, pelkäsin, että tulee vastaus, että olen raskaana. Mulla on aina ollut kammo raskautta kohtaan ja siksi kai tulkitsen kaikki raskausoireiksi. Gynekologin jutuista taas sain sen käsityksen, että en raskautuisi vaikka ilman ehkäisyäkään.
Muita tuntemuksia on se, että tunnen tuoksuvani erilaiselta tiettyyn aikaan kuukaudessa, tämä tuoksu mielestäni on kamalan voimakas. Ja varmaan just siksi on myös vaikeaa olla tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa tiettyyn aikaa kuukaudesta. Että pitääkin olla herkkä!
Mutta siitä olen kyllä tyytyväinen, että hormonitoiminta pelaa, koska venaaminen se vasta kurjaa onkin ja miettiminen, onko joku vialla vai ei.
on minullakin munasolun irtoamisen aikaan - välillä tosi koviakin. Särkylääkettä otan pahimpiin kipuihin. Tiettynä aikana kuukaudesta vuodan limaa ja pissalla käyn minäkin useasti. Lisäksi parina päivänä vatsani on aivan sekaisin.
Gynen mukaan mitään vikaa ei ole. Kaikki kokeet ok. Valitettavasti minä kuten näköjään sinäkin ja moni muu ovat niin herkkiä tuntemaan nuo hormonaaliset vaihtelut.
Pitäisiköhän meidän itseämme lohduttaa, että hormonitoiminta pelaa. :)