LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Raparperisyrän; Tervetuloa! :)
Lucija; Paljon plussaonnea ensi viikolle, toivottavasti nyt on tärpännyt kun sinulla ehkä mahdollisesti noita kiinnittymiskipujakin on! ;) Itse en ole ainakaan ennen huomannun edes kiinnittää huomiota niihin? Vain ovulaatioon, kun silloin välillä nippailee mahassa.
Samoin muille, paljon tsemppiä odotteluun ja tikutteluun/testaamiseen. Toivottavasti tämä kierto olisi juuri se meidän kierto ja mahdollisimman monelle se plussa sieltä vihdoin tulisi :)
Itselläni täti pakkasi kamat ja häipyi.. Ihmettelen kyllä että vuoto kesti vaan 3pv ja oli niukkaa koska ennen olleet tosi runsaat ja kestänyt sen 4-5pv. No mutta kohta harjoitukset käyntiin ja sitten taas loppukuusta piinailemaan miten on käynyt! Ja ihanaa kun on luntakin tullut, miksei sitä voinut jo jouluaattona olla..
jensq Kp 4/30-40
Tervetuloa Raparperisyrän! Meinasin heti alkaa tuttavalliseksi ja kirjoittaa Rapsu :D
Mimmi teilläpä onkin mukavia juttuja luvassa tälle vuodelle! Ihanaa kun pääsette rakentaan omaa taloa :) Meillä kans oli se haaveissa, mutta sitten löydettiin sopiva jo valmiina, ja mukavuudenhalu voitti...
Lucijalle tsemppiä testailun odotteluun, toivotaan ettei tätiä näy ja oireet johtuis ihmistaimen alusta... :)
Vilmis: Oireita on ja ei oo ollut. Mä oon ollut aina näitä onnekkaita, joilla ei oo ollut pahempia kuukautiskipuja. Nytkin välillä pientä alavatsakipua ollut, välillä lievää pahoinvointia. Välillä ei mitään. Tosiaan kun vasta ekaa kierrosta yritetään, niin tuota ovistakaan oo tottunut toistaiseks bongailee… Eli mun oireet voi tulkita vähän miten vain.
Jensq: Tosiaan sain negan uudestaan, että varmaan ens vkl sitten taas testaan, jos ei tätiä rupee näkyy :)
Tossa oli puhetta noista ulkomaanmatkoista ja silloin raskaana olemisesta :) Olen itse ihan samaa mietiskellyt, ja kattellut etelänmatkoja ”sillä silmällä”, mutta Entäs sit kun Olen raskaana silloin?!... Iskeekö pahoinvointi just silloin! ;) hehe
Auringonkukkanen; No höh.. Vielä ei saa luovuttaa! Toivotaan että se plussa sieltä kumminki tulisi. Peukut ja varpaat täällä pystyssä ettei täti tulisi teille pitkäään aikaan! ;)
... tajusin nimittäin alkuillasta, että jos nyt tärppäisi, laskettu aika olisi just se päivä kun matkalle pitäis lähteä. Heh. Ehkä ei kuitenkaan selibaattiin ryhdytä, mutta eiks se oo se Murphyn laki, että just kun ei pitäis niin tapahtuu :)
Ehkä tässä voiskin käyttää nyt sitä joskus toimivaa käänteistä ajattelua eli nyt en saa raskautua niin josko sitten tärppi tuliskin.
Niin naurattaa ajatus siitä, että makaisin hylkeenä ison mahan kanssa uima-altaalla, pieni maitovalas tai jotain :D
Raparperisyrämelle tervetuloa mukaan porukkaan, lisäsin sunt listalle!
Auringonkukkaselle kovasti tsemppiä. Miten kauan olet meinannut vaan odotella menkkoja. Oletko ajatellut mennä gynelle hakemaan esim. Terolut-kuurin, että menkat saisi alkamaan?
Kiitos JensQ, Sipsu ja Vilmiina!
Ja Sipsu, saa olla tuttavallinen, helpompi kirjottaakin kun on lyhyempi nimi.:)
Ja mulla on helpompi kun mies hommas uuden pelinäytön, nyt on kaks vierekkäin..että on iisi pistää viestiä ny,heh.
Tässä sitä vaan lusekelen muitten juttuja ja oottelen koska sais alkaa ovista bongaamaan. Todennäköisesti kp 15 etiäpäin.
Jensq, mun kk-vuoto oli myös tällä kertaa erikoisen oloista, ts.menkat alkoivat vähällä vuodolla, kun yleensä alkavat kovalla kohinalla.
Hei kaikille! _o/
Liittyisin joukkoon mukaan. Olen 29v. ja olemme mieheni kanssa olleet jo 10 vuotta yhdessä, mutta yritystä ei ole koskaan tosissaan aloitettu. Tosin, koska ehkäisykään ei pääasiallisesti ole ollut käytössä, on uskoni "luomuraskautumiseen" melko olematon. Toivo silti elää...
Nyt kuitenkin päätimme kokeilla tosissamme ainakin pari kk - puoli vuotta luonnollisin keinoin. Toive perheenlisäyksestä on suuren suuri, mutta niin varmasti meillä kaikilla. :)
Terveisin Valkokuusi, kp 3/28-32
Minun kiertopäiväni ovat näköjään tuolla listalla hypänneet yhtä eteenpäin. Jaksatko vilmiina korjailla sen? Eli tänään sunnuntaina on kp 7. :)
Joko Vilmiksellä on ovis bongattu? :)
Jensqu: Kyllä ne iästä riippumatta ottavat tutkimuksiin ja hoitoihin, kun yritystä on yli vuosi takana. Toki ne saattavat yrittää lykätä sitä, mutta pakko niiden on ottaa, jos sinne itse haluaa. Meilläkin yrittävät itseasiassa lykätä lähetteen laittamista eteenpäin, mutta minä vaatimalla vaadin päästä tutkimuksiin, koska tiesin, että kyllä niiden on lähete laitettava, jos sinne itse haluaa näin pitkän yrittämisen jälkeen. Nuo julkisen puolen rattaat sitä paitsi pyörii melko hitaasti... Minähän olen ensimmäisen kerran käynyt terveyskeskuslääkärin vastaanotolla toukokuussa 2011 ja sen jälkeen lähetteellä lapsettomuuspolilla elokuussa 2011. Sen jälkeen oli muutama käynti, kun tekivät ne tutkimukset. Ja nyt helmikuussa 2012 on vasta ensimmäinen inseminaatio, jos siihen tarvitsee lähteä. Eli nopeaa toimintaa se ei todellakaan ole.
NelliN: Ei se vuodon määrä pelkästään merkitse helppoa raskautumista, mutta on se eduksi, jos sitä vuotoa tulee kohtuullisen paljon/normaalin paljon, koska silloin limakalvo voisi oletettavasti olla kunnossa. Toki tämänhän näkee vain ultralla varmaksi sitten. Minulla on tuo Clomifen käytössä, joka saattaa ohentaa kohdun limakalvoa ja siksi olen iloinen, kun vuoto on ollut melko runsasta eli kertonee siitä, että limakalvo ei ole ohentunut. :)
sipsu: Greippimehusta on hyötyä ennen ovulaatiota ja punaviinistä sitten ovulaation jälkeen. Eli molempia vaan juomaan! :)
Elmu: Tsemppiä oviksen bongailuun! :)
Lucija: Nuo masuoireethan kuulostaa oikein hyviltä! Toivottavasti ovat kiinnittymistä.
Valkokuusi: Tunnistatko ovulaation? Jos et, niin varmaan kannattaa nyt pari kiertoa tikuttaa ja katsoa tuleeko sitä ovista ja jos tulee, niin ajoitukset kohdalleen. Kyllä se plussa sieltä voi luomustikin tulla ihan hyvin, kun vaan ajoitus on kohdillaan. Ja jos ei tule, niin sitten hakeutua sinne hoitoihin.
ON: Komppaan kyllä muita alkukiertolaisia. Tämä on tylsää! Täti sentään häipyi tuossa perjantaina ja ollaan tässä hieman jo harjoiteltu tätä vauvan tekoa. Oletettavasti ovis on ensi su tai ma. Toivoisin sitä sunnuntaita, että voisi helpommin hyödyntää.
Tänä aamuna otin viimeisen Clomifen-tabletinkin. Viime yönä oli jo hieman tuskaista, kun tuo tekee minulle haittana yöhikoilua. Mukava herätä siihen tuskaiseen tunteeseen...
Mutta nyt tämän naisen täytyy rientää töihin! Toivottavasti teillä muilla on ihan vapaapäivä. Siellä on kiva ulkoilusää nyt.
Marjana kp 7/29-33 yk 22
Mä odottelin pari kuukautta menkkojen alkamista.Kävin lääkärillä,tsekkasi et kaikki ok ja sanoi,että pari kuukautta kannattaa odotella,jos alkaisivat itsestään.Sitten määrää lääkkeet.Itsestään kerkesivät kuitenkin alkaa.Sillä kai usein suositellaan,että odottaisi ne ensimmäiset menkant pillereitten jälkeen.Mutta eihän sitä malta ;) Voihan se tietysti olla,että raskaanakin olet :) Tämä puuha se joskus vaan vaatii sitä kärsivällisyyttä,huoh.Vielä kun se meidän talo projekti alkaa niin mahdan olla helisemässä malttini kanssa...Ehkäpä se tekee vaan hyvää =)
Kiva kun tänne tullut muitakin uusia :)
Ihanaa talvipäivää kaikille,nyt ulkoilemaan!
Joo tosiaan tarkoitus olis nyt odotella vielä jonkun aikaa, mitään aikataulua tän suhteen ei oo tehty :) Toki toivon parasta ja pelkään pahinta samaan aikaan.
Mielelläni kuitenkin kuulisin enemmänkin muiden kommentteja/ kokemuksia, miten nopeasti sinne lääkäriin on oltu yhteyksissä? Kyllä tää kuitenkin sen verran mietityttää :)
En tajunnut ollenkaan miten teidän testi toimi!! :) meillä oli se test-pointin testi ihan vaan sellanen että kupissa itsessään oli liuska joka vaihtaa väriä siittiöiden määrän mukaan(en muista mitä/ml se oli,mutta aikas herkkä se oli kuitenkin varmaan oli jotain saman tyyppistä 20milj./ml) ja mukana tuli värikoodi lappu jossa osa oli negtiivisella puolella ja osa positiivisella. Mitä tummempi sen parempi ja oli siis erittäin helposti luettava.
On: lauantai puserrettu vielä töitä ja nyt aloitettu ansaittu loma joka meneekin sitten tässä odotellessa ovista ja samalla vähän harjoitellessa ;) Eilen siis tikutin ensikertaa ja aikas selkee haamu siihen tuli mutta oli kuitenkin vaaleampi kuin kontrolli viiva. eli uskon että ihan hyvään aikaan tuli tikkuttelu aloitettua (kp10). Ja jos tärppää heti nyt tikkujen avulla niin itken ja mietin miksi en aikaisemmin ole niitä ottanut käyttöön :D
Morjens! Täällä 27-vuotias äitee kera kolmen tyttären (-03, -05 ja -10) ja neljättä toivotaan. Yrityskierto on ensimmäinen ja kp 7/31.
Epäsäännöllisyys on aina ollut vaivana, mutta nyt vajaam vuoden aikana on aikalailla ankkuroitunut 30-32 välille. Viimeiset kolme oli 32, 31 ja 30 päivää. Ovulaation tunnen joka kerta, saattaa olla kaksikin, ja luteealivaihe on sen 14 päivää. Tai siis ollut nyt sellaisen nelisen kiertoa mitä olen tarkkaillut asiaa.
Viimeiset raskaudet alkaneet pillereistä johtuen ja 2 jälkimmäistä ekasta yrittämästä. Silti olen ihan realisti enkä todellakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä. Greippimehun otin päivittäiseen käyttöön, kun siitä hyvää luin. Eikä tunnu missään, vannoutunut lonkeroihminen, kun olen :)
Myö lähetään huomenna viettämään aikaistettua "hiihtolomaa" etelään. Vai pitäiskö sanoa naimalomaa :D Ovis tapahtuu toivon mukaan loman aikana, niin ehditään ainakin hyvin hyödyntää se ;) Tai ainakin yritetään kovasti!
Tervetuloa uusille ja muillekin alkukiertolaisille tsemppiä ovisbongailuihin! :)
Hiukan meinas aamulla silmät päästä pudota kun tajusin mitä ulkolämpötila on, pakkasta 15 astetta. Tuli ihan puun takaa. Tai no ei se varmaan yllätys ole, että tammikuussa alkaa pakkaset. Miehen kanssa ollaan tänään naureskeltu sitä, miten pakkanen ja liukkaat kelit aina yllättävät suomalaiset. Joo, yllättävää se on jos alkavat lokakuussa. Mutta marraskuun jälkeen sen ei pitäis enää kovin paljoa pasmoja sekaisin laittaa :)
Tervetuloa mukaan Kiova ja Valkokuusi, lisäsin teidät listalle.
Marjana: Korjasin sun kiertopäivän. Mikälie näppäilyvirhe iskenyt.
Sipsulle mahtavaa naimalomaa :D Rentoutukaa ja nauttikaa!
Jotenkin on kuitenkin melko nopsaan mennyt tämä alkukierto. Tajusin vasta äsken listaa päivittäessäni, että tänään mulla on kp 10.
Tarttis varmaan ruveta hommiin, kun siitä oviksen ajankohdasta ei ole varmuutta. Se voi tulla vaikka jo huomenna. Tosin mitään oireita ei ole nyt ollut, että vähän pelkään, etten tässä kierrossa ovuloi.
Jos mun tämä kierto olis 28 päivää, ovulaatio vois olla kp 12-14. Eli joo, tänään tarttee kyllä mies sänkyyn kaataa.
Tosin vähän kyllä mietin sitä meidän syksyn etelän reissua. Mutta toisaalta kyllä en usko että tässäkään kierrossa tärppää.
Sieltä se täti kurvasi paikalle, oikein reilusti että ei tarvitse arvailla ;) Hyvä niin! Eipä tarvii joo ihmetellä enää.. Mies kyllä nauroi ihan kippurassa, että oo koskaan nähnyt ketään noin onnellisena kun kuukautiset alkaa :D
Sipsu: hyvää lomaa ;)
Mä ajattelin nyt seuraavaks hankkia kans noit ovistestejä. Tosiaan oo koskaan tullut vielä eteen että tarvis bongailla ovista niin en oo oikein varma koska se mulla on...... Kaikki keinot käyttöön :)
Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!!
kp 1/28-34 yk 2
Tässä kävikin vähän hassusti. Liityin joukkoonne maanantaina, kun olin aamulla tehnyt puhtaasti negatiivisen raskaustestin. Menkkojen oli tarkoitus alkaa tiistain ja torstain välillä, mutta eipä niitä kuulunut. Lauantaina oli työporukan illanvietto, joten päätin ihan extempore tehdä vielä testin, jotta voisin hyvillä mielin ottaa vähän viiniä. Ja kuinkas kävikään...
Sieltä se plussa pärähti ruutuun samantien. En oikein tiedä miten päin olisin. Tunne on jotenkin epätodellinen, koska mitään oireita ei ole. Tänään aamulla vielä tein uuden testin, jossa pystyviiva oli tummempi, kuin vaakaviiva.
Uskottava kai se on; mä olen raskaana!
Onnesta kikatteleva annanas
Suuret onnittelut Annanas plussasta! Tuliko susta lokakuisten junanvetäjä, vai osuuko la syyskuun puolelle? Niin tai näin, ihanaa, niin se elämä yllättää! :-)
Yritän itse pitää kuumeilussa taukoa nyt. Tulin siis vain Annanasia onnittelemaan ja toivottamaan kaikille parhainta onnea!!!
Hävettää ihan kertoa tässä ihanan plussauutisen jälkeen mutta tällä kertaa hormonaaliset masennuskohtaukset ennen menkkoja ja menkkojen alun aikana olivat aivan järkyttävät, pelottavatkin ja saivat mut aika pohjalle :-( On aivan hirveetä, mutta rehellisesti myönnän että huomaan alkaneeni katkeroitua niille, jotka tulevat helposti ja jopa vahingossa raskaaksi :-( Se ei ole "minun normaaliminäni", joka on aina onnellinen jokaisesta lapsesta joka maailmaan saadaan. Eikä sellaista asennetta tänne varsinkaan kaivata! Olenkin nyt päättänyt yrittää sellaista, joka toisilla tuntuu auttavan: Laitan vauvakuumeen jäihin ja ajattelen jotain ihan muuta. Se on kyllä paljon helpommin sanottu kuin tehty! Varsinkin kun tota ikää on jo seuraavaksi 41v., mutta menen ikäkriisiterapiaan ja yritän parhaani mukaan luottaa, että aikaa vielä on.. Kaikkea olen valmis kokeilemaan ja jos kerran ikä- ja vauakuumestressaukseni voi aiheuttaa tämän meidän lapsettomuuden niin yritän tosissani laittaa tämän projektin sivuun nyt ja keksiä jotain muuta mietittävää. Yritän käydä täälläkin harvemmin, enkä monta kertaa päivässä kuten nyt.. Ja yritän olla laskematta päiviä, mikä on kyllä minunlaiselleni päivämääräihmiselle aivan mahdotonta, mutta yritän.
Oikein hyvää jatkoa teille kaikille, tuhannet kiitokset kaikille kannustuksista näitten monien kuukausien aikana ja ONNEA!!!!!
t. Gabriela
Iso kiitos onnitelusta! Mulla menee la kyllä reilusti syyskuun puolelle, joten ei mulla tänne lokakuisiin oikestaan asiaa ole... Pessimistinähän liityin lokakuisiin, vaikka teoriassa tiesinkin syyskuisiin olevan mahku..
Annanas; Paljon onnea plussasta :)!
Ja tervetuloa myös Valkokuusi & Kiova!
Marjana; Okei, hyvä tietää.. Pitää varmaan soitella sinne jos ei pariin kuukauteen tärppää.. Nojoo ei näköjään ole, itse olen todella hätähousu kaikissa asioissa että tuo tulee minua varmaan todella paljon sitten stressaamaan.. :D
Mupis; Haha, no selitykseni oli kyllä aika sekainen, mutta siis sama tarkoitus meidän testillä oli kuin teidänkin. Ja sama tarkoitus mitä tummempi sen parempi ja tummahan se oli. :)
Sipsu; Hyvää "naimalomaa" teille ;) Oi kumpa itsekkin pääsisi johonkin etelän lämpöön pitkästä aikaan.
Gabriela; Olisin mielusti halunnut sinut vielä tänne, mutta ehkä se tekee ihan hyvää pitääkkin sitä taukoa, toivottavasti tärppäisi sitten sillai kun sitä "ei" yritä.. :)
Itse tässä odottelen joko saisi alkaa tikuttelemaan.. Aika turhauttavaa, noh mutta hyviä illan jatkoja kaikille!!
Jensq Kp 5/30-40
Liittyisin seuraanne ja hyppään syyskuisten ohi suoraan tänne lokakuisiin koskapa kierto heittelehtii vielä Nuvan jättämisen jälkeen (kesäkuu).
Eli minä täytän kohtapuoliin 32 ja mies kohta 33.
kp 10/32-43...yk 5
terveissi kaikil : Raparperisyrän