LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Menkat alkoi eilen eli tänään kp2.
Taustaa: Minä 25, mies 31 ja ekaa lasta yritellään. Virallinen yritys meillä alkoi 4/2011 ja tulin heti raskaaksi, se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen 6/2011. Uudemman kerran olin raskaana 8/2011. Varhaisultrassa näkyi syke 7+1, mutta nt-ultrassa löytyi kuollut pieni 11/2011. Kaavinta tehtiin kahteen kertaan ja olin siinä sitten sairaalassakin tulehduksen takia, kun mokasivat sen ekan kaavinnan.
Eli reiluun puoleen vuoteen mahtuu kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja tunteita onnesta ojanpohjalle... Kolmannen keskenmenon jälkeen pääsee kuulemma julkisella tutkimuksiin.
Jälkitarkastuksessa kävin joulukuun puolivälissä omalla gynelläni yksityisellä lääkäriasemalla ja kaikki oli kunnossa ja tästä kierrosta lupa yrittää uudestaan. Seuraavaan raskauteen gyne lupasi määrätä sitten keltarauhashormonia ja miniasperiinia tukemaan raskautta ja mahdollisesti varhaista keskenmenoa ehkäisemään.
Olo on innostunut, mutta myös pelottaa ja paljon... Mutta se minusta itsestäni, oikein mukavaa ja ennenkaikkea plussarikasta vuotta 2012! :)
terkuin Elmu kp 2/26-28
Täälä ollaan. Täti punainen se saapui laukkujensa kanssa.
Mami Kp 1/31 Yk 5
Vilmiina, tämä siis 1.1.2012 alkaen, koska menkat ei alkanut vielä kunnolla lauantaina.
Kaunis kiitos Vilmiina ketjun alottamisesta!
Kaikille tsempit jo uuteen kiertoon!
-Nani kp 6/26-33 yk3
Hei ja hyvää uutta vuotta kaikille vauvasta haaveilijoille!
Olen ihan keltanokka kuumeiluasioissa ja taustailin viime kierron mutta nyt uskaltauduin mukaan jännäilemään kanssanne.
Olemme 31v kummatkin ja ekaa lasta haaveilemassa. Viime kierto oli eka virallinen yk ja meni tosi pitkäksi kp 45. eli en osaa sanoa oli ovulaatiota ollenkaan. E-pillerit heitin jo 2008 romukoppaan ja mentiin kortsulla varmaan viime talveen asti. eli vuoden verran ois saanu jo tulla jos ois tullakseen. Peitto ei ole ennen viime kiertoa heilunut kuin 1-2 per kierto, joten mahdollisuuksia ei ole montaa ollut. Ja kun kierto on epäsäännöllinen niin ovulaatiosta ei ole hajuakaan tai saati onko sitä.
Varasin gynen kuun puoleen väliin ja katsotaan mitä siellä tulee esiin.
eli tänään Muhku kp 2/29-48 yk 2
Lupaukseni tälle vuodelle on raskautua :) Voikohan sellaisen lupauksen antaa oman kroppansa puolesta ... Mutta joo, olen päättänyt, että tänä vuonna se tapahtuu. Ihan varmasti :)
Otti vähän päähän, kun yksi kaveri laittoi eilen sellaisen ketjutekstiviestin ajattelematta selvästikään yhtään minun viime vuottani. Siinä viestissä sanottiin, että viime vuoteni oli varmasti onnellinen ... Siis haloo, keskenmenon kokeminen ei varmasti tehnyt minua onnelliseksi ja tämä kaverini kyllä tietää, etten keskenmenosta ole kunnolla yli päässyt ja että uutta raskautta on keväästä asti yritetty, tuloksetta. Mur. Huh. Nyt helpotti.
Mitäpäs poppaskonsteja sitä tähän kiertoon keksisi. Greippimehun voisi tietty aloittaa. Ja vitamiineja jo napsinkin.
Onnea ja menestystä tälle vuodelle kaikille!
Ihan ensiksi TERVETULOA uusille kuumeilijoille! :)
Muhku: Mites, oletko kokeillut tikuttaa noilla ovistesteillä että ovuloitko? Tosin kun kierto on pitkä ja epäsäännöllinen niin tikkujakin kuluu tietenkin aika paljon..mut niitä liuska ovulaatiotestejä saa pakettina aika halpaan hintaan..itse ostin just 24kpl/18eur..Mullakin kierto ollut tähän asti säännöllisen epäsäännöllinen:) mutta nyt tuntuu kahen edellisen kierron kohalla asettuneen kp30. Toivotaan et pysyykin siinä...
Elmu: Kuullostaa siltä että rankka on kulunut vuosi ollut, voimia sinne kovasti! Ja paljon tahmatassuja tästä eteenpäin ja tsemppiä muutenkin kovasti!
Satu ja Mami: Plussat vuonna 2012, eikös?
ON: täti pakkasi eilen laukkunsa ja lähti!! Toivottavasti ei tule piiiiiitkään aikaan takaisin :) Nyt greippimehut ja vitamiinit kehiin ja kohta sitten tikutteleen ovista..Mulla toi kp nyt vähän epäselvä, miten ootte muut laskenu kun mulla ei sillon maanantaina alkanu ne menkat kunnolla niin laskisittekos sen kp1?
-Nani kp6-7?/26-33 yk3
Olkoon tämä meidän vuosi! ?
Mun menkat ei ole vieläkään alkanut kunnolla (välillä tuhruttaa, sitten ei mitään). Kauhea alaselänsärky on kyllä, joten eiköhän illalla ole täti vauhdissa.
Ostin greippimehuakin ja tulikin mieleen että minkä merkkistä te olette ostaneet ja oletteko juonnu sitä joka päivä koko kuukauden ajan, vai miten? Mä en voi sietää greippiä, mutta kaikkea on kokeiltava vauvan takia. ? Mitäs muita suosituksia niitä oli? Raskausajanvitamiinit? Fooli...?
Moi kaikille, täällä uusi kuumeilija ilmoittautuisi mukaan palstalle :) Tovin olen jo taustalla pälyillyt, mutta nyt on H-hetket käsillä myös itsellä.
Hieman taustaa, eli olen 26 v. ja mies 29 v., esikoinen on meillä haaveissa. Pillereillä ollaan menty tähän asti ja huomenna pitäisi alkaa vikat tyhjärit, ilmoittelen kiertopäivät sun muut luvut siis silloin :)
Ihanaa alkanutta vuotta!
Sen verran vielä lisäilen, että tuli ostettua tuossa Valion greippimehua jo, tosin en oo vielä sitä maistanut, ei varmaan mitään kauheen suurta herkkua.. :P Jos lasillisen päivässä sitä joisi, ei kai haittaakaan tee?!
Vitamiineista, oon aloittanut Minisun multivitamin mama-purkin, jossa pitäisi olla kaikki tarvittavat vitamiinit, myös foolihapot. Mun ruokavalio jää harmillisen usein turhan yksipuoliseksi, joten noista vitamiineista on varmasti hyötyä...
Minä ainakin ostin valion 100% greippimehua, ja HYI kun se on pahaa..en koskaan ole tykännyt greipistä mutta mitä sitä ei tekisi pienokaisen eteen, ajattelin sen kaksi lasillista juoda päivässä, aamuin illoin..ja ostin apteekista raskausajan vitamiinilisän, jonka tuoteselosteessa sanotaan että sopii lasta yrittäville...siinä myös foolihapot..
Sipsulle TERVETULOA, kiva saada uusia kuumeilijoita lisää!
-Nani
Mä kans ostin valion greippimehua ja syön noita multivita raskauden/odotus ajan vitamiinitabletteja :)
Hyvää vuotta 2012 kaikille!!
Nyt on kotiuduttu reissusta joten ilmoittaudun taas kuumelijoihin.
Menossa siis kp 3/29 ja yk3
On muuten kierto lyhentynyt kokoajan. Ekana 36 päivää sitten 33 ja nyt 29, omituista!
Niin ja uusille siis lyhyt esittely, minä 34 ja miäs 33. Ekaa yritetään.
Jos haluat pinossa oikeaan kohtaan, laitatko missä kiertopäivässä olet meneillään, että tulee varmasti oikein.
t. Vilmis
Heippahei kaikille, kiva kun on tullut lisää kuumeilijoita. :)
Poppaskonsteista; mä en ole tuota greippimehua kokeillutkaan, raskausajan vitamiineja (multitabseja muistaakseni) on kaapissa, pitäisikin ruveta syömään niitä. Muuten varmaan yritellään taasen ihan "luomusti". Ovista laskeskelen ja varmaan siinä main yritetään ässäillä joka toinen päivä...
Kivaa tulevaa viikonalkua kaikille!
terkuin Elmu kp 3/26-28
Ruskavauvaa: aivan varmasti, plussa tänä vuonna ja tietysti mielellään alkuvuonna!
Tervetuloa kuumeilemaan uudet!
Mä ajattelin aloittaa myös ton greippimehun, esikoisen aikaan en sitä litkinyt, mutta nyt otetaan kaikki konstit käyttöön! Vastaisku monirakkulaisille munasarjoille :) Aloitan huomenna virallisesti myös vähähiilihydraattisen ruokavalion, tavoitteena siis pudottaa painoa, että saisin tuon monirakkulaisuuden "häviämään" ja ovulointi alkaisi jopa luomusti.
Mun systeri on raskaana, viikkoja kasassa 14, olisihan se hauskaa olla samaan aikaan raskaana, joten toivottavasti alkuvuonna tärppäisi. Nyt peukut pystyyn meille kaikille!!
Kivaa viikkoa!
satu
Minä 36, mies 32, yk13, esikoinen 2,5v.
Viime kierrossa en tikuttanut ja ovis menikin sit ohi. Söin myös 3!!! antibioottikuuria, mikä saattoi sekoittaa pakkaa ja myös läjän särkylääkkeitä.
1/28-36, yk 14
Vihdon laukut purettu, mies nukkumassa ja rauha maassa. Ehtii siis murehtimaan syntyjä syviä täällä teidän rakkaiden kanssa.
Viime kierto oli aika isku kasvoille, yhä edelleen haen vastausta siihen miten kroppa voi pettää niin täysin. Ylipäätään meidän autuas pian 35 vuoden yhteiselo on nyt kokenut jonkinmoisen suhdekriisin. En luota tähän nykyiseen partneriini ollenkaan. Kierrot heittelee miten sattuu (mikä alkoi tämän yrittämisen myötä) enkä myöskään osaa enää tulkita näitä sanattomia viestejäkään. Huoh. Olo on samanlainen kun pitkän suhteen jälkeen, luottamus nollassa, toivo elää =)
Yk 3 siis alkakoot. Laitan muutenkin elämää kondikseen minkä toivon auttavan myös tässä vauva-asiassa. Vyötärölle on hiipinyt ylimääräisiä kiloja (paljon) ja miehen kanssa aloitetaan nyt uusi elämä kevyemmässä muodossa. Lenkkaritkin tuli ostettua. Sähkötupakka astui elämääni myöskin. Minulla on siis kolme uutta kumppania! Ruoka, lenkkarit ja sähköinen tupakan korvike.
Nyt siis Mami, Vascu ja muut vanhat tutut, tästä lähtee!
Kiitos tervetulotoivotuksista! Ja tsemppiä hurjasti kaikille kiertoon!
Greippimehu täälläkin kaapissa, lasillisen maistelin eilen.. noh, maku ei taida olla ihan sellainen että päivässä lasillista enempää tulis juotua. Ja Multivita raskausvitamiinejakin on jo napsittu. Siinähän on sitä foolihappoa ainakin yllin kyllin.
Ruskavauva: Olen miettinyt noita ovistestejä, mutta tosiaan kun kierto on epäsäännöllinen tikkuja saattas kulua aika lailla. Mutta tuntuu että silloin kun kierrossa on selvä "ehkä ovis" niin kierto asettuu sinne 30-33 kiertopäiville. Ja niissä kierroissa on myös on ollut limoja aika laillakin ja seksuaalista halukkuutta enemmän. Noissa kierroissa vois koittaa tikutella että onko se ovis siinä. Mistä te ostelette noita ovistestejä ja mitkä testit on hyviä?
Mulla alkoi menkkojen laskeminen niin, että perjantaina tuntui että nyt menkat alkaa ja tuhrua jo heti keskipäivästä lähtien, mutta se oli tooosi minimaalista, ja klo 18 mennessäkään ei alkanut vielä normaali vuoto, niin otin vasta lauantain ekaksi päiväksi. Normaalisti mulla alkaa muutaman tunnin päästä ekoista tuhruista hieman suurempaa vuotoa, niin silloin oon laskenut sen kp 1.
Elmulle tosi paljon tsemppiä! Oot kovia kokenut.
Ja Vilmiinalle kans! Keskenmeno on varmasti todella raskasta, ja ymmärrän ettei siitä helpolla päästä yli. Toivottavasti nyt tärppäis ja pysyis matkassa kaikilla! Saadaan hirmuinen plussa-aalto aikaiseksi!
Ja tsemppejä hurjasti myös muille uusille ja vanhoille! Uusi kierto uudet kujeet!
ON: Nyt vaan odotellaan, että täti pakkais punaisen laukkunsa pitkää matkaa varten. Taitaa enää jotain turhutella. Pari päivää yleensä tulee runsaammin sen jälkeen tuhrua. Ennen muinoin oli pidemmät puolukkapäivät. Menkat on kyllä muutenkin viime vuosien aikana muuttunut vähäkipuisiksi. Vain pientä alaselän ja alavatsan juilintaa/särkyä parina ekana päivänä. Ennen piti syödä monta särkylääkettä menkkojen alussa, kun nyt ei tarvi ollenkaan... toivottavasti ei kuitenkaan huono asia... Tai no hyvä varmaan se ettei tarvi syödä särkylääkkeitä.
Heippa!
Tänne minäkin änkeän. Olin jo haamun näkevinäni tässä viime viikon lopulla, mutta silti se täti survoutui kylään. Moni minut ehkäpä jo muistaakin aiemmista pinoista, mutta uusille taas esittäytymistä:
Olen 26v, mieheni 28v ja esikoista haaveillaan. Melkein 2 vuotta on yritystä takana ja tutkittu on, mutta mitään varsinaista lapsettomuuden syytä ei ole löydetty. Miehen sperman laadussa ilmeisesti jonkin verran laatueroja eri kertojen välillä ja minulla lievästi monirakkulaiset munasarjat. Ehkä nuo syyt sitten hankaloittavat tätä raskautumista.
3 kiertoa olen syönyt nyt Clomifenia ja tämä on viimeinen kierto niiden kanssa. Jos nyt ei tule tärppiä, pitää soitella lapsettomuuspolille ja todennäköisesti ensi kuussa on sitten inseminaatio. Toivon siis enemmän kuin kovasti, että se tärppi tulisi. Noihin hoitoihin kun ei mielellään lähtisi. Eli täysi yritys päälle heti, kun menkat loppuu.
En ole enää pitkiin aikoihin harrastanut mitään poppakonsteja, koska mikään niistä ei ole toiminut. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, ja otan lisäksi vain vitamiinit ja omega-3:t ruokavaliota täydentämään. Tässä kierrossa kuitenkin ostin nyt myös greippimehua. En edes tiedä miksi, mutta tuli vaan sellainen olo, että ostan ja juon sitä nyt ovulaatioon saakka sitten.
Tsemppiä kaikille kanssasisarille!
Marjana kp 1/29-33 yk 22
syyskuisista, koska ovulaatio jäi kokonaan väliin! Todennäköisesti päästään oikeasti yrittämään vasta helmi-maaliskuussa, mutta pitäähän sitä kuumeilufiilistä pitää yllä!! :)
Ihanaa ja plussakasta vuotta 2012!!
satu kp 29/28-36