Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräjäoikeuden häätöpäätös vuokrarästeistä, vaikkei niitä ole!

Vierailija
30.12.2011 |

Häätö edessä, pitäisi muuttaa kolmen viikon päästä. Vuokraisäntä oli haastanut meidät oikeuteen, kun vuokra oli myöhässä. Maksoimme yhdellä kertaa sitten kahden kuukauden vuokrat, aikaisemman kuun vuokra oli kolmisen viikkoa myöhässä. Saimme kirjeen käräjiltä ja soitin vuokraisännälle, hän väitti ettemme ole maksaneet vuokria. Maksut näkyvät aivan selvästi tiliotteessa, sama tilinumero jne mihin aikaisemminkin olen maksanut. Sitten vuokraisäntä sanoi, että jos olemme maksaneet niin asia on kunnossa. No, käräjiltä tuli kirjettä ja vuokraisännän lakimies otti yhteyttä, että kirjoitan ylös maksamamme vuokrat jne ja lähetän hänelle. Tein näin. Senttiäkään emme ole velkaa. Tänään tuli kirjettä, häätö edessä ja muuttopäivä häämöttää kolmen viikon päässä.

Olemme perhe, yksi lapsi. Miten helvetissä käräjiltä voi tulla tuollainen päätös kun vuokran on maksettu? Kadulleko tässä muutetaan? Mitä teen ja mihin otan yhteyttä selvittääkseni vielä tuhannen kerran, että vuokrat ovat maksettu ja olivat ajantasalla jo ennen kuin vuokraisäntä vei asian käräjille?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittanut kopioita tiliotteista joissa näkyy, että vuokrat on maksettu?

Vierailija
2/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistathan panna kämpän päreiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvityspyynnön, johon sinun olisi pitänyt vastata. Eli tehdä vastine vuokraisännän vaatimukselle, osoittaa, että vuokrat on maksettu. Käytännössä siis kuitti tai tiliote.

Jos et vastinetta tehnyt, oikeuden päätös on juuri tuollainen eli vuokrat maksamatta ja häätö. Tuossa vaiheessa ei enää soitella vuokraisännälle ja ihmetellä asiaa vaan asioidaan oikeuden kanssa. Ja jos te olette ne vuokrat maksaneet, niin asiahan on kunnossa ja olette sen oikeudelle selvittäneet, jolloin häätöpäätöstä ei olisi tullut.

Vierailija
4/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittanut kopioita tiliotteista käräjäoikeuteen, koska minua pydyettiin olemaan ensisijaisesti yhteydessä vuokraisäntäämme. Näin teinkin, ilmoitin että vuokrat on maksettu. Pienen vänkäämisen jälkeen hän sanoi asian olevan kunnossa. Eipä vissiin ollutkaan.

ap

Vierailija
5/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitelee asiansa, ei tarvitse vauvapalstoilla itkeä kokemaansa "vääryyttä"

Vierailija
6/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole aikaisemmin asioinut käräjäoikeudessa, en minä tiennyt että minun tulisi viedä kuitteja sinne. Toimeksiantaja neuvoi minua olemaan yhteydessä vuokraisäntään ja sopia asian hänen kanssaan. Mitä teen nyt? Sille nyt ei voi mitään, että olen jotain jättänyt tekemättä. Mitä nyt teen, mihin olen yhteydessä?

ap

Vierailija
7/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos häädön alla olevassa perheessä on yksikin alaikäinen lapsi, niin sossusta ottavat yhteyttä. Tämä on siis lakisääteinen toimi. Olisivat ottaneet sossusta yhteyttä, jos kyseessä olisi tositapaus.

Vierailija
8/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin yhteydessä, sanoivat soittelevansa ensi viikolla. Ei mitään sen ihmeempää.

ap

Vierailija
9/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole aikaisemmin asioinut käräjäoikeudessa, en minä tiennyt että minun tulisi viedä kuitteja sinne. Toimeksiantaja neuvoi minua olemaan yhteydessä vuokraisäntään ja sopia asian hänen kanssaan. Mitä teen nyt? Sille nyt ei voi mitään, että olen jotain jättänyt tekemättä. Mitä nyt teen, mihin olen yhteydessä?

ap

ja eikös se muuten ole 6 kk käräjäoikeuden päätöksestä se häätöaika? ei 3 viikkoa.

Vierailija
10/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

termit sekaisin, siis toimeksiantajalla tarkoitin henkilöä, joka toimitti meille kirjeen käräjiltä. Tiedoksiantajaa tarkoitin.

ap

Vierailija
11/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhden/kahden myöhässä olevan vuokran ja jotka sitten heti maksettu perusteella häätöä määrätä, mutta jos on pohjia ja aikaisempia sotkuja niin sitten.

Ja missään tapauksessa ei koskaan kannata vastata käräjäoikeuden virallisiin pyyntöihin, ihan huvikseen ne niitä lähettelevät.

Vierailija
12/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ja eikös se muuten ole 6 kk käräjäoikeuden päätöksestä se häätöaika? ei 3 viikkoa.

mutta tässä oli kyse ilmeisesti vuokrasuhteen purkamisesta, jolloin häätöaika on lyhyempi.

Häätö tulee kyseeseen myös silloin, jos ei lähde irtisanomisajan jälkeen vapaaehtoisesti.

Vierailija
13/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitoit asianajajalle, hän voi hakea päätökseen oikaisua, JOS se on tehty väärin perustein. Eli vuokranantaja ei ole toimittanut tietoa jos olisi pitänyt.

Tuolla osaamisella en itse lähtisi muuta miettimään kuin muuttoa. Jos on maksanut myöhässä, silloin siitä on seuraamuksia. Jos käräjäoikeudelle ei vastaa, käräjäoikeus tekee päätöksen käsillä olevilla tiedoilla. Jos päätös on väärä, eikä valita, päätöksestä tulee lainvoimainen ja kaikki mutkistuu. Ilmoitusaika valituksesta on lyhyt. Se lukee kyllä kirjeessäsi. Mutta anna lakimiehen hoitaa valitus, ettei se mene mappi ööhön.

Vierailija
14/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskivät olla yhteydessä tähän ulosottoviranomaiseen, jonka nimi lukee häätöpäätöksessä. Maanantaina soitan hänelle. Faksaan hänelle kuitit maksetuista vuokrista. Miten tässä sitten käy? Olemme kyllä valmiita muuttamaan pois, jos vuokraisäntä niin haluaa. Kolmessa viikossa ei kyllä asuntoa saa mistään :(

ap

Vierailija
15/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa tollasia asioita.Sinä mokasit ja häätö on lainvoimainen kun et tehnyt selitystä oikeudelle.Ei vuokraisännän velvollisuus ole hoitaa asiaa vaan sinun.

Vierailija
16/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitoit asianajajalle, hän voi hakea päätökseen oikaisua, JOS se on tehty väärin perustein. Eli vuokranantaja ei ole toimittanut tietoa jos olisi pitänyt.

Tuolla osaamisella en itse lähtisi muuta miettimään kuin muuttoa. Jos on maksanut myöhässä, silloin siitä on seuraamuksia. Jos käräjäoikeudelle ei vastaa, käräjäoikeus tekee päätöksen käsillä olevilla tiedoilla. Jos päätös on väärä, eikä valita, päätöksestä tulee lainvoimainen ja kaikki mutkistuu. Ilmoitusaika valituksesta on lyhyt. Se lukee kyllä kirjeessäsi. Mutta anna lakimiehen hoitaa valitus, ettei se mene mappi ööhön.

Todistetaakka on häädön saaneella eli AP,lla.

Vierailija
17/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin, en ole aikaisemmin asioinut käräjäoikeuden kanssa. Minua neuvottiin _käräjäoikeudesta_ olemaan yhteydessä vuokraisäntään, että sopisimme asian keskenämme. Näin tein. Nyt saan maksaa tietämättömyydestäni ja saamme häädön. Näinkö se menee? Mitään ei ole enää tehtävissä?

ap

Vierailija
18/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraisäntään tuon päätöksen tulon jälkeen? Mitä hän sanoi? Ettekö voi keskenänne sopia, että vuokrasopimus jatkuu?

Vierailija
19/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin, en ole aikaisemmin asioinut käräjäoikeuden kanssa. Minua neuvottiin _käräjäoikeudesta_ olemaan yhteydessä vuokraisäntään, että sopisimme asian keskenämme. Näin tein. Nyt saan maksaa tietämättömyydestäni ja saamme häädön. Näinkö se menee? Mitään ei ole enää tehtävissä? ap

eli sinun olisi pitänyt toimittaa oikeudelle selvitys maksetuista vuokrista JA ottaa yhteyttä vuokraisäntään muistuttaaksesi, että ne vuokrat on maksettu ja hän voi käräjäoikeudelle ilmoittaa sopimisesta.

Kaikesta päätellen kyseessä on muutakin kuin pelkät vuokrarahat.

Vierailija
20/29 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet asian eteenpäin,saatte asua siinä niinkauan kunnes hovista tulee päätös.6kk on irtisanomisaika jos olette asuneet huoneistossa yli 1v,muussa tapauksessa 3kk.

Haiskahtaa epäilyttävältä,kenties jopa laittomalta häädöltä.Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputoimistoon heti ensi viikolla.Tule sitten kertomaan kuinka kävi.

Niin tai näin,mutta ette joudu 3vko muuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän