Tunnen myötähäpeää...
..perheitä kohtaan, joissa on paljon lapsia = 4 ja enemmän.
Millä perusteella he katsovat vovivansa lisääntyä kuin kanit? Jotenkin ymmärrän syvässä Afrikassa lisääntymistä siltä osin, että lapset ovat vanhuuden turva ja kun lapsia kuolee, niitä sitten tehdään 'varoiksi'.
Mutta täällä! On ehkäisymahdollisuus ja maailman suurin ongelma on lisääntyminen. Ja täällä survotaan mukeloita, vaikka tiedetään, ettei maapallo tätä kestä.
Kommentit (62)
Voit olla huolissasi maapallon liikakansoituksesta tai inhota suuria perheitä syystä tai toisesta, mutta että nämä kaksi kietoutuisivat niin tiukasti yhteen...
yksi 4:n äiti
Niin... kukaanhan ei halua tuntea olevansa vastuussa omasta panoksestaan liikakansoituksessa. Ihmisiä on liikaa, ja kaikki muut ongelmat alkavat ihmisten suuresta määrästä. Ihminen on suurin ympäristön muokkaaja, jos ei saastuttaja. Mutta eihän se sinun ongelmasi olekaan sitten kun lapsenlapsenlapsen... lapsesi hukkuvat saasteisiin, sairastavat kolmea syöpää, vetävät lääkkeitä niihin ja toivovat haikaillen puhtaasta ruuasta.
lapsia kun ei ilman lääketiedettä muuten synny. Eli kyse on silkasta kateudesta: 6 lapsen äiti saa seksiä, 2 lapsen äiti ei ja sekös harmittaa!
6 lapsen äiti on saanut todistettavasti ainakin kuusi kertaa seksiä. Kahden lapsen äiti vaan kaksi,
se on hyvin noloa!
Vanha faktahan se on että yhtä monta kertaa seksiä kuin on lapsia! Yksilapsiset puutteessa olevat täällä vaan kouhottaa.
mutta kyllä muakin jotinkin säälittää monilapsiset perheet uimahalleissa, kauppakeskuksissa, mäkkärissä, ulkomaanmatkoilla jne. Kaamea meteli ja suorastaan vituttaa, kun joku nelilapsien mölyapinaperhe tulee häiritsemään vapaapäivääni tai lomaani esim. auringonottoa hotellin uima-altaalla.
Yleensä monilapsisissa perheissä pennut ovat sottaisia ja rääkyviä. Äiti ei jaksa hoitaa.
Mut myönnetään, että ainakin näissä perheissä sottaisuus ja rääkynä tietysti lisääntyy, kun lapsiluku kasvaa.
Ihmisiä jotka kuvittelevat tietävänsä suuren totuuden. Ja vielä toitottavat tätä suurta viisauttaan esim. keskustelupalstoilla. Tajuamatta kuinka noloja oikeasti ovat.
Kerropa se. Osuuko arkaan paikkaan? Maapallon liikakansoitus on vakava ongelma. Ja me kuulumme myös tähän populaatioon.
Mutta sen ratkomista ei ole millään lailla relevanttia aloittaa pienestä pohjoismaasta, jossa lapsiluku on 1,8 per pariskunta, eli edes edellinen sukupolvi ei uusiudu.
Lisäksi täällä lapset ovat toivottuja ja harkittuja ja heihin panostetaan.
Sen sijaan maailma on täynnä paikkoja, joissa lapsia syntyy järkyttäviin olosuhteisiin siksi, että ehkäisyä ei ole tarjolla.
Joten ehkäpä nämä jeesustelijatkin voivat aloittaa sen kansainvälisen avustustyön ja alkaa kampanjoida ehkäisyn tärkeyden puolesta myös kolmansissa maissa?
Vai onko se vaan kivempaa huudella jossain vauvapalstalla?
Joten ehkäpä nämä jeesustelijatkin voivat aloittaa sen kansainvälisen avustustyön ja alkaa kampanjoida ehkäisyn tärkeyden puolesta myös kolmansissa maissa? Vai onko se vaan kivempaa huudella jossain vauvapalstalla?
Lähdetkö mukaan?
...AP on katkeroitunut maho. hakudu hoitoon!
...AP on katkeroitunut maho. hakudu hoitoon!
..mutta rajansa lisääntymisellä - sitä ajan takaa..
Oma lapsemme kirjoitti keväällä ja aloitti yliopisto-opinnot nyt syksyllä ja oletan,että hänestä tulee hyvä veronmaksaja myöhemmin yhteiskunnalle, jos luoja terveenä pitää. Elättää samalla monta muutakin. Lapsitehtailijoiden geeniperimä heikkenee ja veronmaksukyky voi olla rajallinen.
Voit olla huolissasi maapallon liikakansoituksesta tai inhota suuria perheitä syystä tai toisesta, mutta että nämä kaksi kietoutuisivat niin tiukasti yhteen... yksi 4:n äiti
Niin... kukaanhan ei halua tuntea olevansa vastuussa omasta panoksestaan liikakansoituksessa. Ihmisiä on liikaa, ja kaikki muut ongelmat alkavat ihmisten suuresta määrästä. Ihminen on suurin ympäristön muokkaaja, jos ei saastuttaja. Mutta eihän se sinun ongelmasi olekaan sitten kun lapsenlapsenlapsen... lapsesi hukkuvat saasteisiin, sairastavat kolmea syöpää, vetävät lääkkeitä niihin ja toivovat haikaillen puhtaasta ruuasta.
..muut hoitakoon vastuunsa maapallolle.
sitä ei tarvi sulle perustella mitenkään.
Suomi on harvakseltaan asuttu maa.
Enemmän tunne myötähäpeää ap sua kohtaan ja jokaisellahan meistä on oikeus mielipiteeseen.
Itselläni vain kaksi lasta.
Suurperheissä on niin paljon rakkautta.
T. Edellinen.
sitä enemmän tänne muuttaa tulevaisuudessa ulkomaalaisia. Lisääntykää suomalaiset!
Ja kun usein ovat köyhiä reppanoita, niin huonot älynlahjat periytyy ja tämä tarkoittaa sitä, että kansan geeniperimä heikkenee.
Miltä sinusta tuntuu olla köyhä?
..perheitä kohtaan, joissa on paljon lapsia = 4 ja enemmän. Millä perusteella he katsovat vovivansa lisääntyä kuin kanit? Jotenkin ymmärrän syvässä Afrikassa lisääntymistä siltä osin, että lapset ovat vanhuuden turva ja kun lapsia kuolee, niitä sitten tehdään 'varoiksi'. Mutta täällä! On ehkäisymahdollisuus ja maailman suurin ongelma on lisääntyminen. Ja täällä survotaan mukeloita, vaikka tiedetään, ettei maapallo tätä kestä.
valitettavasti köyhdyttää maapalloa paljon enemmän kuin ekologinen suurperhe. Kenen muuten ajattelit eläkkeesi maksavan ja vaippasi vaihtavan aikanaan vanhainkodissa?
Epäitsekkäät lajit, joiden pääprioriteetteihin ei kuulu selviytyminen ja suvunjatkaminen, häviävät sukupuuttoon samantien. Siltä kannalta en lähtisi ihmistä lajina moittimaan.
ja olen heistä todella ylpeä, sekä myös itsestäni kun olen aikaansaanut näin ihanat ihmiset. Kaksi on jo kohta täysi-ikäistä hienoa nuorta miestä. Silloin vasta voi ollakin ylpeä kun on näin pitkälle päässyt ja näkee kasvatustyönsä tuloksen.
Millä oikeudella nimittelet muita ihmisiä, kyllä on narsismi huipussaan, se on hyvä että SINÄ olet päättänyt olla lisääntymättä sillä kusipäisyyttä löytyy maailmasta jo tarpeeksi.
En tiedä oletko ollut raskaana tai synnyttänyt, mutta minulle jokainen raskaus ja synnytys ollut vaikea kokemus sektioineen, tulehduksineen ym. eikä mitään automaattista toimintaa ja olen hiton ylpeä siitä että olen selvinnyt niistä ja saanut nämä ihanat ihmiset elämääni.
Sinulla ei ole mikään etuoikeus syntyä ja elää, samanlaiset oikeudet on olla olemassa niilläkin lapsilla jotka syntyvät isoon perheeseen.
Kirjoituksesi perusteella et ole itse mikään luomakunnan kruunu älynlahjoiltasi ja näyttää tunneälykin vähän puuttuvan, hyvä että me muut fiksummat lisäännymme puolestasi:)
Kateellisen panettelua!
... häpeäisin silmät päästäni.
En näe sinunkaltaisia lisääntymisautomaatteja muuna kuin alapään vehkeinä ilman yläpään älyllistä toimintaa.
Kenen muuten ajattelit eläkkeesi maksavan ja vaippasi vaihtavan aikanaan vanhainkodissa?
[/quote]
..lisääntymiselle. Kun kuksit lisää jälkeläisiä, Maamme-laulu soi, koska tee niin isänmaallisen teon. Altruismi on huipussaan.
mua ahdistaa ja säälittää jotenkin aina sellaisen perheenäidin puolesta, jolla on monta (vähintään kolme) poikaa.
Piti tulla juuri tänne kirjoittamaan, että minusta taas on aivan mahtavaa kun jollakulla on paljon lapsia. Itselläni ei valitettavasti ole kuin kolme, mutta sekin on aivan ihana määrä. Alle kolme on mielestäni jotenkin vajaa perhe. Siis minulle olisi.
Niin ja minua ei ei tarvitse sääliä eikä ainakaan ahdistua puolestani. Poikani (3kpl) ovat erittäin suloisia! Ahdistun äitilasten puolesta kun teini-ikä koittaa ;)
mua ahdistaa ja säälittää jotenkin aina sellaisen perheenäidin puolesta, jolla on monta (vähintään kolme) poikaa.
Piti tulla juuri tänne kirjoittamaan, että minusta taas on aivan mahtavaa kun jollakulla on paljon lapsia. Itselläni ei valitettavasti ole kuin kolme, mutta sekin on aivan ihana määrä. Alle kolme on mielestäni jotenkin vajaa perhe. Siis minulle olisi.
Niin ja minua ei ei tarvitse sääliä eikä ainakaan ahdistua puolestani. Poikani (3kpl) ovat erittäin suloisia! Ahdistun äitilasten puolesta kun teini-ikä koittaa ;)
että millainen seksielämä on pariskunnalla, jolla on yli kolme lasta pienellä ikäerolla.
Tai millainen elämä ylipäänsä. Not for me!
ja ihana elämä! :) ei voi tietää jos ei ole kokenut!
Jos olet niin tiedostava, et varmaan ole hankkinut yhtään. Jos sinulla on yksikin lapsi, et pysty seisiomaan periaatteidesi takana.