Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: TV-maku kertoo luokkataustasta

Vierailija
30.12.2011 |

"Jos katsot mielelläsi Runoraatia, Simpsoneita, Sinkkuelämää-sarjaa tai A-studiota, olet todennäköisesti melko korkeasti koulutettu.

Jos tv-suosikkejasi ovat Kauniit ja rohkeat, Salatut elämät, Maajussille morsian tai Big Brother, koulunkäynti on luultavasti jäänyt vähemmälle."

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käytynä mutta mulla ei ole edes telkkaria.

Vierailija
22/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsoneita ja A-studiota kylläkin (en tosin mitään noista ihan aktiivisesti seuraa). BB:tä inhoan, mutta esim. Suomen Huippumalli haussa ja Diili kuuluvat suosikkeihini. Yleensä kaikkien suosimia luontodokumentteja taas en katso ikinä, Avaraa luontoa (joka tuossa artikkelissakin mainittiin) en ole varmaan koskaan katsonut alusta loppuun. Katson rikossarjoja, joitakin komediasarjoja (esim. Moderni perhe on loistava!) ja jonkun mainitsemann FST:n puoleltakin olen löytänyt paljon katsottavaa. Varsinkin ruotsalaisista sarjoista tykkään usein. Uutisia katson, sanomalehtiä luen ja AV:lla roikun. Joku varmaan osaa minutkin luokitella..? Ryppyotsainen en taida ainakaan olla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat myös hyvin tietoisia siitä, mitä he kertovat katsovansa. Jos heidän sosiaaliset ympyränsä eivät suhtaudu suopeasti siihen, että he ylistävät BB:tä tai muuta tositv-ohjelmaa, he korostavat silloin mieluummin katsovansa älyllistä ohjelmaa. Todellisuudessa uskon kyllä monien katsovan jonkin sortin hömppäviihdettä, jos tilaisuus tulee. Korkeasti koulutettu Ritva Santavuorihan on ainakin männävuosina ilmoittautunut kovaksi BB-faniksi. Arvelen, että oikeasti erottava tekijä on se, että vähän koulutetut eivät jaksa katsella tietyntyyppisiä asiaohjelmia tai dokkareita. En oikeasti usko koko tutkimukseen.:)

Kuulostaa nousukasmaiselta.

Vierailija
24/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..katson ainoastaan dokkareita, satunnaisesti kylässä ehkä Simpsonit. Yhdessä vaiheessa katselin myös ruokaohjelmia, mm. Anthony B., Halv ätta hos mig sekä lasten versio eräästä huippukokki-ohjelmasta jonka nimeä en muista. Nykyään digiboxi ei toimi, joten nuo ruokaohjelmat ovat jääneet jo kahden vuoden ajan välistä.

Vierailija
25/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaankaan katso mitään tosi-tv:tä. En voi sietää bb:n tyyppistä skeidaa, jonka orjallinen seuraaminen heijastaa oman elämän ankeutta - mun mielestä. Ylipäätään katson telkkaria vähän, ja jos katson, hakeudun väistämättä Teeman tai muiden ylen kanavien pariin.

Aiemmin on tutkimusten perusteella selvitetty, että mitä vähemmän on käynyt kouluja, sen enemmän katsoo töllöä.

Ei näistä tutkimustuloksista kannata kenenkään vetää herneitä nenuun.

Vierailija
26/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katson kyllä kaikenlaista hömppää. Uutiset luen netistä. Jo opiskeluaikoina olin koukussa Frendeihin, Santa Barbaraan ja kaiken maailman sitcomeihin. Päivät opiskelin ja illat tuijotin töllöä.

Nykyään en katso televisiota juuri koskaan, en edes niitä dokkareita, vaikka ammattini puolesta luulisi minua kiinnostavan. Televisiosta katson kahta ohjelmaa (joista toinen jäi juuri tauolle): Frasieria ja Greyn anatomiaa. Hömppää siis.

Vierailija
27/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten seuraisin vain Dokumentteja.

Ja olen melko korkeasti koulutettu.

Vierailija
28/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runoraati on tylsä, lisäksi katson historia-ohjelmia.

Koulutus on avointa yliopistoa harrastava yo-merkonomi....en vannoisi yleistämisen nimeen.

Vierailija
29/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää on tullut nähtyä monesti. Olen duunaritaustainen akateeminen ja harrastan ns. korkeakulttuuria, mutta tv-maku on rahvaanomainen. Kotoa löytyy siis sekä iso taulu-tv että tuhansia kirjoja.

Katson paljon tosi-tv:tä: Top Chef, Muodin huipulle, Avalta tullut Taidemaailman huipulle ja amerikkalainen Diili ovat suosikkejani. Amerikkalaista Huippumalli haussa katson myös. EVVK-osastoa ovat bb:t, maajussit ja muut parinetsimisohjelmat sekä TTK.

Vierailija
30/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lisensiaatti ja lapsuudenkotikin oli akateeminen. Joten pieleen meni kohdallani! Katson kyllä aika vähän telkkaria ylipäänsä. Tuon sarjan lisäksi katson Supernannya ja Kahden kerroksen väkeä.

Vierailija
31/31 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään on ympäri vuorokauden telkkari auki ihan vain sillä mielellä, että "kontrolloin", että tuliskos sielät YHTÄÄN MITÄÄN KATSOMISEN ARVOISTA!

Telkkarin uutisetkaan eivät ole enää kelvanneet aikoihin (jos oikeastaan kuitenkaan KOSKAAN, vaikka olen kait niitä toisella korvalla kuunnellut jotain muuta samaan aikaan tehdessäni)!

Ärsyttää vaan koko toosa ja tuo TARJONTA! Mutta jos kansa saa just sitä mitä haluaa????