Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan, miten saisin TUKKUUN kortin, eli siis

Vierailija
29.12.2011 |

että pääsisin ostamaan halvemmalla kaikkia tarvikkeita? Olen aikeissa perustaa yrityksen, mutta en tiedä, miten tukkukortti saadaan ja missä edes on tukkuja?

Jos joku voisi auttaa, niin kiitän etukäteen!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikista viesteistä. Nämä auttoivat minua paljon! En ole pääkaupunkiseudulta, vaan muualta Suomesta ja olen aloittelemassa yritystoimintaa ensi vuoden puolella jossakin vaiheessa.

Hieno idea oli jollakin tuo lähijauhojen ja muiden lähituotteiden käyttö + pieni myyntihylly! :)

Sen varmasti teen. En enää ajattele tuota tukkua niin paljon. Minulla on ollut siitä väärä mielikuva.

Hyvää vuotta teille kaikille!

ap

Vierailija
22/24 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainkaaan vielä ole kukaan tullut sanomaan,että sulle ei enää myydä. Ei vakka useamman kerran viikossa hyllyt tyhjennetään jauhoista ja margariinistä :D. Suklaatakin saattaa mennä hylly mennä melko tyhjäksi, sokeria taas on aina niin paljon,että sitä sinne jää aina reilusti. Samoin kananmunia. JOs taas tarvii vaikkasiirappia niin se hylly sitten yleensä tyhjeneekin kokonaa.

Kyllä nuo nykyään taitavat osata jo ennakoida noiden tuotteiden menekin ja osaavat tilata tarvittavan määrän.

Mutta tosiaan kukaan ei ole sanonut etteikö saisi ostaa, miksi hemmetisässä niin tekisivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjä ostaa säännöllisesti jotain isompaa määrää, ei yksikään kauppias siitä pahastu, päin vastoin. Sehän tietää suurempaa tuotteiden kiertonopeutta ja lisää positiivista kassavirtaa puhumattakaan tulokseen suoraan vaikuttavista asioista. Alennusta sillä voi saada.

ei se noinkaan mene. Jos yrittäjä usein tulee ja ostaa jonkin tuotteen loppuun, saadaan aikaan tyytymättömiä asiakkaita.

Yhdelläkään kauppiaalla ei ole mitään myyntiä vastaan, mutta suurivolyymisessa ostamisessa asiasta kannattaa sopia myyjän kanssa. Käytännössä tilaamansa tavarat saa usein jo lavalla tai laatikoissa ilman erilliskeräily, halvemmalla ja hyllyt eivät tyhjene jolloin asiakkaatkin pysyvät tyytyväisinä - ja kaikki voittavat.

Mutta jos hyllyt tyhjenevät ja asiakkaat tottuvat siihen, että ko. kaupassa ei ole haluttua tavaraa, asiakkaat vaihtavat kauppaa. Siksi kauppiaat eivät näistä omatoimisista tukkushoppaajista aina tykkää.

Vierailija
24/24 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjällä on iso firma, (esim. iso leipomo) ei hän todellakaan niitä satoja kiloja jauhoja hae viereisestä S-marketista 2gk pusseissa, vaan ostaa ne ihan muualta.

Jos taas puhutaan "tavallisista" yrittäjistä, eli niistä joilla on pieni firma, niin ei heidän ostoksensa saa hyllyjä tyhjenemään. Esim. pitopalveluyrittäjä jos ostaa 200 hlö:n häihin tarjottavia, niin ei noilla ostoilla "kaupan hyllyt tyhjene". Sama juttu pitserioilla ja muilla, vaikka esim. paprikaa menisi paljon päivässä, niin ei kuitenkaan niin paljon että kaupasta ei kukaan muu enää paprikaa löytäisi.

Itse olen leirejä joskus ollut järjestämässä, ja vaikka niillekin on pari kärryllistä ruokaa ostettu, niin ei ole hyllyt tyhjiä olleet jäljiltämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi