Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden vuoden menu - Puuttuuko jotain?

Vierailija
29.12.2011 |

Vieraiksi tulee illalla muutama lapsiperhe

Savulohisalaatti (jäävuorisalaatti, jossa paprikaa ja muita raikkaita vihanneksia sekä savulohta ja mozzarellaa.

Kasvispiirakka (sellainen tuorejuusto, muna, kasvistäytteinen, jos joku ymmärtää tästä, mitä ajan takaa)

Vohveleita, mansikkahilloa, kermavaahtoa

Pullapitko

Korvapuusteja

Sipsejä, naksuja paria lajia

Suklaakeksejä

Irtokarkkeja

Juomaksi kuohuviini, limu, mehu

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätitkö muuttaa jotain vai pitäydytkö alkuperäisessä. Itse vastasin sulle, että liikaa makeaa, mutta en tarkoittanut arvostella. Olen suunnitellut huolellisesti kaikki ja varmasti vieraat arvostavat.

Hauskaa iltaa!!!

Kerron meidänkin menun, mutta me olemme semmoisia näpertelystä nauttivia ja alamme miehen kaa ruuan laiton jo päivällä.

- parmankinkku-aura-rullat

- päärynä-aurasalaatti

- itse tehdyt hampurilaiset sämpylöistä ja pihveistä alkaen grillissä

- coctailtikkuja

- maukkaita itsetehtyjä lihapullia

- hirven savufileetä kylmänä

- kylmäsavulohi-piparjuuri rullaa siivuina saaristolaisleivän päällä

- en nyt muista muuta

Mutta tämä on tänään ja vieraita on vain 1 pariskunta. Taapero menee mummilaan nyt ekaa kertaa yöksi ja äiti on haikeana:) (Taapero nyt 1v 7kk, tuomitkaa vaan). Meinasin tuonkin jo perua, mutta mummi oli niin pettynyt että en hennonnut...

aatto vietetään kolmestaan ja syödään tortilloja itse leikatun ja marinoidun possunfileen kera sekä kanan, maissin ym. Saa täyttää miten haluaa ja on ihan perussafkaa:)

Me vaan tykätään värkätä, varsinkin mies, kaikkea ruokaa ja nauttia lattialla matalan pöydän aarellä koko ilta ruuista ja juomista ystävien kera. Tämä ei siis liity ap sinuun, kunhan kerroin omani. Ootan iltaa jo! Avasin jo viinin ja kohta päiväsaunaan katajanoksien kera...

Vierailija
2/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätitkö muuttaa jotain vai pitäydytkö alkuperäisessä. Itse vastasin sulle, että liikaa makeaa, mutta en tarkoittanut arvostella. Olen suunnitellut huolellisesti kaikki ja varmasti vieraat arvostavat.

Hauskaa iltaa!!!

Kerron meidänkin menun, mutta me olemme semmoisia näpertelystä nauttivia ja alamme miehen kaa ruuan laiton jo päivällä.

- päärynä-aurasalaatti

- coctailtikkuja

- en nyt muista muuta

Mutta tämä on tänään ja vieraita on vain 1 pariskunta. Taapero menee mummilaan nyt ekaa kertaa yöksi ja äiti on haikeana:) (Taapero nyt 1v 7kk, tuomitkaa vaan). Meinasin tuonkin jo perua, mutta mummi oli niin pettynyt että en hennonnut...

aatto vietetään kolmestaan ja syödään tortilloja itse leikatun ja marinoidun possunfileen kera sekä kanan, maissin ym. Saa täyttää miten haluaa ja on ihan perussafkaa:)

Me vaan tykätään värkätä, varsinkin mies, kaikkea ruokaa ja nauttia lattialla matalan pöydän aarellä koko ilta ruuista ja juomista ystävien kera. Tämä ei siis liity ap sinuun, kunhan kerroin omani. Ootan iltaa jo! Avasin jo viinin ja kohta päiväsaunaan katajanoksien kera...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin samoilla linjoilla monien kanssa, eli suolapalaa enemmän ja pullapitko+korvapuustit+vohvelit on ihan tårta på tårta, nehän on samaa tavaraa eri muodoissaan. Meillä on illanistujaisissa ollut sellainen ohjelmanumero usein lapsille, että teen valmiiksi pizzataikinan ja pyörittelen pienet pohjat, joihin lapset saavat koota haluamansa täytteet.

Vierailija
4/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä, jotka todella kärsisivät nälkää tämän menun kohdalla tai sitten kompensoisivat ruuan puutetta sillä, että kiskoisivat kaksin käsin pullaa ja karkkea nälkäänsä. Saatamme toki itsekin syödä iltapalaksi ruokaisaa salaattia, mutta sitä pitääkin sitten syödä ns. saavillinen.

Mutta kuten itse sanoitkin, niin vieraasi tietävät tarjoilun pienuuden jo entisestään ja siksi syövät kotona ennen teille tuloa...

Vierailija
5/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkeja niin takaan, että menee kuin kuumille kiville illan aikana! Lapset ja aikuiset syö ne kilpaa. Vaan jos ei kiinnosta tarjota jotain mikä kaikille varmaan kelpaa, anna vaan olla. Mitäs kyselet turhaa. Perinteinen uudenvuodenruoka on perunasalaatti ja nakit :)

Eli ei menisi kuumille kiville:).

Vierailija
6/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että erityisesti lapset eivät pitäisi. Minun lapseni ei pidä lihasta, kanaa ja kalaa syö mieluiten. Ja aika monet ihmiset ovat vähentäneet lihansyöntiä tai lopettaneet sen jo eettisistä syistä. Etenkin nuoret.

Onpa kiva sellainen menu, jossa on kinkkurullia, hampurilaisia, lihapullia, hirvenfilettä ja vain yksi kala/kasvisvaihtoehto.

Vierailija
7/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä lista, jos sillä pitää koko alkava vuosi pärjätä. Uudenvuoden menuna se voisi kuitenkin olla ihan jees.

Vierailija
8/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko oikeasti teillä eivät lapset syö normaaleja tarjottavia vaan tarvitsevat nauravia nakkeja ja ranskalaisia? Olisiko nyt syytä katsoa peiliin? Meillä lapset on totutettu pienestä pitäen kaikkeen, on aivan turha selittää, että lapsi on nirso, se on vanhempien viitseliäisyydestä kiinni. Tai no, jos vanhempien ruokakulttuuri on kovin rajoitteinen niin eipä voi liikoja lapsiltakaan odottaa. On vain karmivaa kun aikuiset siirtävät oman ennakkoluulonsa lapsilleen. Mielestäni nuo tarjottavat ovat oikein hyvät, ehkä voisi lisätä kreikkalaisen salaatin. Ja samaa mieltä olen jonkun aiemman kanssa, että makeita ei tarvitse olla noin paljon, oman kokemukseni mukaan suolaista menee enemmän ja makeaa yllättävän vähän. Hyvää uutta vuotta!

En lähtisi tuohon sävyyn yleistämään, jos ei ole omalle kohdalle sattunut herkkämakuista lasta, jolle ei vielä kouluiässäkään (ja tuskin aikuisenakaan) kelpaa mikään. Vihaksi pistää.

Nimim. Arvaa onko yritetty

Vierailija
9/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkeja niin takaan, että menee kuin kuumille kiville illan aikana! Lapset ja aikuiset syö ne kilpaa. Vaan jos ei kiinnosta tarjota jotain mikä kaikille varmaan kelpaa, anna vaan olla. Mitäs kyselet turhaa. Perinteinen uudenvuodenruoka on perunasalaatti ja nakit :)

Eli ei menisi kuumille kiville:).

Minä ja lapsi ei syödä ollenkaan makkaraa. Eikä majoneesista perunasalaattia.

Vierailija
10/62 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa iltaa!!!

- päärynä-aurasalaatti

- coctailtikkuja

- en nyt muista muuta

Olen vaikuttunut ruuistanne ja muutenkin...

Vierailija
11/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pelkän feta-sellaisen.

Muuten hyvä.

Vierailija
12/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap

Vierailija
13/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lapset koululaisia, pari omaa vain alle kouluiän

Vierailija
14/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka coctailtikkuja lihapullilla tms.

Jos et ole varma, että tykkäävät lohisalaatista ja kasvispiirakasta.

Mutta kuulosti kyllä hyviltä aikuiseen makuun nuo suolaiset, ja niihin uskon ihmisten joulun jälkeen enempi panostavan, kaikilla varmaan on jo imelä-ähky.

Vierailija
15/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispiirakka sellainen tuorejuusto, muna, kasvistäytteinen tai kuohuviini niin kasvatuksessa on jotain mätää.

Vierailija
16/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en jaksa yhtään makeaa näin joulun jälkeen. Suolaisia lajeja enemmän.

Vierailija
17/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä ensimmäistä kertaa arvostella, että aika kuivakat on tarjoilut. Kasvispiirakka ja savulohisalaatti ja lapsiperheitä tulossa. No lapsille varmasti pullat ja keksit maistuu.

Vierailija
18/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin myös toisen salaatin, esim. fetasalaatti.

Meidän lapsille ja aikuisille maistuisi sun tarjoilut!

Vierailija
19/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispiirakka sellainen tuorejuusto, muna, kasvistäytteinen tai kuohuviini niin kasvatuksessa on jotain mätää.

jos alle kouluikäiselle kuohuviini maistuu?

Vierailija
20/62 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran koululaisia, niin mikä ettei.

Ainakin oma koululaiseni söisi ja kiittäisi.