Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoitin kaverille vaunut

Vierailija
29.12.2011 |

Ja nyt huomasin että hän myy vaunuja kirpputorilla hyvään hintaan. Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat sitten kun se on saanut myytyä ne.

Vierailija
2/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän ihmetyttäis että miksi ne myy, mutta jokainenhan saa omillaan tehdä mitä haluaa. Ehkä jossain sopivassa tilanteessa kysyisin asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi nolo kaveri! oikeesti.. aika pokka. kysy mitä vaunuille nykyään kuuluu :) kato kertooko että ne on kirppiksellä.. kerro sit miten reagoi

Vierailija
4/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tyrkytinkö ne sille.

Jos pyytänyt, ottaisin pois, jos tyrkyttänyt asia ei mulle kuuluis enää.

Vierailija
5/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hieman outoa kaverilta, mutta sä olet ne antanut ja ne on nyt kaverin, joten hän saa tehdä niillä mitä lystää.

Annoitko ne jotenkin niin, että hänellä ei ollut mahdollisuutta kieltäytyä? Vai onko hän ollut niin rahan perään, että laski jo valmiiksi, että tienaa myymällä ne?

Vierailija
6/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän. Esittikö kaveri, että vaunut tulevat tarpeeseen ja siksi annoit ne, vai tuputitko ne puoliväkisin? Jos jälkimmäinen ihan ok, että myy jos ensimmäinen, niin sitten kannattaa sanoa asiasta kaverillesi.

Vierailija
7/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tyrkytinkö ne sille.

Jos pyytänyt, ottaisin pois, jos tyrkyttänyt asia ei mulle kuuluis enää.

oikein olet? Ja juridisesti ajatellen kaverin ei olis niitä mikään pakko takas antaa, etkä niitä mitenkään takas sais. Jos antaa tavaran niin se on silloin sen saajan ihan oma tavara.

Noloa on myydä saamansa tavara, mutta yhtä noloa on alkaa vaatimaan sitä takaisin.

Vierailija
8/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin myyn kirppareilla esim. lasten pieniksi jääneitä vaatteita, vaikka osa niistä on saatu lahjoina. Kun ei meille ole tiloja niitä säilytellä enkä toisaalta kehtaisi lahjojen antajille niitä enää käytettyinä palauttaa (tässä tää haalari jonka annoit 2 vuotta sitten joululahjaksi, nyt me ei enää tarvita sitä, mut kiitos, oli hyvä ja lämmin...)

Mieluummin myyn tai annan kirppikselle kuin heitän hyvää tavaraa roskapussiin...

Vierailija
9/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainasin ystävälleni turvakaukalon jonka hän antoi eteenpäin minulta kysymättä, sanoen vain että ajatteli etten sitä tarvitse. En tykännyt.

Vierailija
10/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainasin ystävälleni turvakaukalon jonka hän antoi eteenpäin minulta kysymättä, sanoen vain että ajatteli etten sitä tarvitse. En tykännyt.

Ap puhui antamisesta, silloin ei mielestäni ole mitään velvoitetta tilittää, mihin on tavaran laittanut tai mitä on sille tehnyt. Lainattu tavara toki palautetaan, mutta ap ei puhunut lainaamisesta mitään.

Vierailija
11/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ottiko vastaan ja laittoi heti myyntiin?

Jos ei ole itse käyttänyt niitä ollenkaan, niin voisin kysyä, eikö vaunuille ollutkaan tarvetta kun myy pois. Jos taas on kuitenkin vaunuja käyttänyt ja ne on jääneet lapsen kasvaessa tarpeettomiksi, en sanoisi mitään.

Vierailija
12/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tyrkytinkö ne sille. Jos pyytänyt, ottaisin pois, jos tyrkyttänyt asia ei mulle kuuluis enää.

oikein olet? Ja juridisesti ajatellen kaverin ei olis niitä mikään pakko takas antaa, etkä niitä mitenkään takas sais. Jos antaa tavaran niin se on silloin sen saajan ihan oma tavara. Noloa on myydä saamansa tavara, mutta yhtä noloa on alkaa vaatimaan sitä takaisin.

Jos sä annat ihmisten kävellä sun yli, älä oleta et kaikki antaa.

Kuten sanoin, jos olisin itse antanut omasta halustani, niin asia olis oma asiansa.

Mutta jos olis vinkunut, et ei oo varaa ostaa vaunuja ja voisinko antaa yms. Ja sit menis myymään, niin vetäisin kyl herneen nenään moisesta huijauksesta.

Vierailija
13/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tyrkytinkö ne sille. Jos pyytänyt, ottaisin pois, jos tyrkyttänyt asia ei mulle kuuluis enää.

oikein olet? Ja juridisesti ajatellen kaverin ei olis niitä mikään pakko takas antaa, etkä niitä mitenkään takas sais. Jos antaa tavaran niin se on silloin sen saajan ihan oma tavara. Noloa on myydä saamansa tavara, mutta yhtä noloa on alkaa vaatimaan sitä takaisin.

Jos sä annat ihmisten kävellä sun yli, älä oleta et kaikki antaa. Kuten sanoin, jos olisin itse antanut omasta halustani, niin asia olis oma asiansa. Mutta jos olis vinkunut, et ei oo varaa ostaa vaunuja ja voisinko antaa yms. Ja sit menis myymään, niin vetäisin kyl herneen nenään moisesta huijauksesta.

Vaunuja. Jos olleet käytössä ja sen jälkeen myy kyun ei tarvi, asia ok.

Vierailija
14/14 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän hoksaa tarjota vaunuista saadut rahat sinulle. Jos tarvitset rahaa, otat ne vastaan, jos et, sano että tarjoa kahvit ja pidä loput. Miksi yksinkertaisista asioista pitää tehdä vaikeita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi