Erosin juuri kirkosta. Mikä olisi paras tapa käyttää säästyneet veroeurot "hyvään"?
Olen tähän mennessä maksanut reilut 600 euroa vuodessa kirkollisveroa. Aiemmin ajattelin, että verorahoilla rahoitetaan kirkon omistamaa hienoa rakennuskantaa ja erityisesti kirkon diakoniatyötä. Vuosien saatossa olen kuitenkin tukenut tuota rakennuskantaa omalta osaltani ihan riittävästi ja hyväntekeväisyyttä voi tehdä muutoinkin.
Eli kysymys siis kuuluu, onko joku vastaavassa tilanteessa selvittänyt, minkä tahon (esim. Unicef?) kautta aiemmat kirkollisveroni menisivät tehkokkaimmin hyvää tarkoitukseen?
Kommentit (3)
Tuen itse ympäristöjärjestöjä. Mieluiten tukisin järjestöä, joka parantaisi raskaudenehkäisyä kehitysmaissa. Sellaista ei taida olla olemassa.
Tuttavapiirissäni on muutamalla kummilapsi. Tykkäävät kovasti seurata lapsen elämää. Kun kummilapsi kasvaa tulee hänestä hyödyllinen yhteiskunnan jäsen ehkäpä voi vaikuttaa ikiaikaisiin perinteisiinkin!
Ruandan tilanteessa näkyy hyvin tämä uskonnon saavutus. Siellä ulkomaalaiset kristillisdemokraatit olivat hyvin organisoituja ja yhdessä dokumentissä suorastaan pantiin koko joukkosurma heidän syykseen. Herättää kyllä kysymyksiä!
Rahaa taitaa tosin riittää pariinkin "kohteeseen", ehkä sekä ulkomaille että kotimaahan.
ap