Kaverini kertoi mulle eilen epäilevänsä että lapsemme ei ole mieheni!
Olimme hieman istumassa iltaa ja puhuimme kaikesta maan ja taivaan väliltä. Meitä oli kolme koaverusta ja puhe tuli uskottomuudesta. Itse sanoin etten ole koskaan ollut uskoton nykyisessä taikka entisissä parisuhteissa. Toinen kaverini totesi tähän sitten että kyllähän kaikki sen tietää ja näkee ettei "Anna" ole sun miehes lapsi. Olin aivan järkyttynyt ja loukkaantunut! Alkoi tästä sitten jauhaa japuhui koko loppu illan. Jokin aika sitten laittoi viestiä että anteeksi eilinen en tarkoittanut pahalla, mutta käy sääliksi mieheni kun olen elänyt valheessa kolme vuotta. Kirjoitti vielä ettei kerro kenellekään.
Mieheni on siis ulkomaalaistaustainen ja tumma. Ei siis tummaihoinen vaan omaa ruskeat silmät ja mustat hiukset ja muutenkin tummat piirteet. Tyttömme taas on vaalea; siniset silmät ja vaalea hieman punertava tukka. Vaikka onkin vaalea niin ihan ilmetty isänsä. Kasvojen muoto ja kaikki. sanoin jo ultakuvaa katsellessani että ihan on isänsä näköinen. Ja siis on todellakin mieheni lapsi :D
Mutta tuo ystävä nyt kyllä ketuttaa! Kännin piikkiin olisi vielä mennyt mutta että aamulla selvinpäinkin vielä! Mitä te tekisitte?
Kommentit (32)
kuin jäänyt kuuntelemaan tuollasta paskaa.
Ei vahvat piirteet aina periydy, tummalle voi tulla vaalea lapsi ja punapäinen tulla jostain sukupolvien takaakin.
Lisätään siihen vielä sekin että lapsen hiustenväri muuttuu aika pitkään. Minullakin oli kerhoikäisenä blondit hiukset, ja ala-asteella olin jo tummempihiuksinen, kuudennella luokalla minulla oli tummanruskeat hiukset. Ihonvärinikin on muuttunut paljon. Olin lapsena oikeastaan tummempi kuin näin aikuisena.
Itse katkaisisin välit tuollaiseen kaveriin. Laittaisin ehkä viestin, jossa lukisi että sinä päivänä kun hän tajuaa moukkamaisuutensa ja pyytää _vilpittömästi_ anteeksi, voisin harkita tapaamista.
Saisi enemmän ymmärrystä jos olisi kysynyt vaikka kahdenkesken asiasta, mutta jos tuolleen muiden läsnäollessa menee nolaamaan. OIkeasti todella moukka.
Se on kun ihminen ei tajua biologiasta tai perinnöllisyydestä yhtään mitään niin voi kutiella omassa päässään kaikkea tuollaista todella typerää.
sanoisin kaverille suoraan että lopettaa p-puheet!tiedän itsekin monia lapsia jotka eivät pätkän vertaa isäänsä muistuta.yhdellä tutulla 3 poikaa ja ei oikeastaan kukaan muistuta isäänsä.hiukset eri väriset,kiharaa jota isällä tai äidillä ei ole,silmätkin eri väriset.ja ihan takuuvarmasti samat vanhemmat kaikilla.ja eräskin tyttö oli vaaleahiuksinen,sinisilmäinen ja iho todella vaalea,isä kaiken tämän vastakohta.iysekin luulin ekalla kerralla että tyttö oli miehellä hoidosa joltain ystävältä kunnes paljastui että oma tytärhän se!
Ei tuollainen kyllä ystävän tuntomerkkejä täytä enää. Mitä se luuska vastasi viestiisi?
Välit poikki. Todella suuri loukkaus. Minulle tuli mieleen, että tuo nainen on sinulle jostain todella kateellinen. Jos hän pitää elämääsi liian ihanana ja helppona, pitää väen vängällä lytätä ja mustentaa. Hyi olkoon!!
onko hän jotenkin yksinkertainen? muistan, kun minulle tuli kerran leikkipuistossa ihan vieras nainen jutteleman. Aikamme juteltuamme hän kysyi ihan pokkana, onko osa lapsistani adoptoitu? Minulla kun on ruskeat silmät,ja osalla lapsista siniset. Ruskeat silmät kun kuulemma aina periytyvät....
Jos esittelis supersäkkärät munakarvat, niin ehkä se piisais vahvistukseks...
Ihmisillä on todella outoja vääriä käsityksiä tummien tai voimakkaiden piirteiden periytymisestä. Isäni on hyvin tumma suomalainen ruskeilla silmillä ja äitini on sinisilmäinen eloveena. Kaksi lapsista on sinisilmäisiä vitivalkoisilla hiuksilla ja sitten minä olen tumma ruskeilla silmillä kuten isäni. Pahat kielet puhuivat meidänkin suunnalla, että kaksi sisartani eivät voi olla isäni lapsia. Ihmiset kuvittelivat ettei ruskeasilmäinen ja tummatukkainen voi saada sinisilmäistä ja vaaleahiuksista lasta... tyhmiä kun ovat.
Vaikka isä olisi tumma arabi tms. niin edelleenkin lapsesta voi tulla vaalea eloveena jos hyvin sattuu tai ainakin saada ruskeat hiukset, vaalean ihon ja vaaleat silmät. Kaikenlaiset lopputulokset ovat mahdollisia. Näitäkin löytyy. Myös osittain mustista voi tulla joskus täysin valkoisesta käyviä varsinkin jos aikaisemmissa sukupolvissa mustan vanhemman perimään on sekoittunut jo vaaleaihoisempienkin verta.
Kaverisi on hieman yksinkertainen.
Niinkuin moni jo sanoikin, miten voi pelkän ulkonäön perusteella väittää tuollaista?
Itse olen hyvä esimerkki geeniperimän oikullisuudesta.. molemmilla vanhemmillani on tummat suorat hiukset ja muutenkin ovat "valkoisiksi tummia". Isällä on siniset silmät ja äidillä ruskeat. Minulla on vaaleaakin vaaleammat kiharat hiukset, tummat kulmat ja tummat silmät. Olen lisäksi perheemme "valkoisin". Pikkusiskoni on muuten kuin minä, mutta hänkin on "tummempi" kuin minä ja hänellä on suorat hiukset. Toki muuten muistutamme sitten vanhempiamme, minä näytän kuulemma äidiltäni ja pikkusisko isältäni.
Nuorempana mekin törmäsimme ennakkokäsityksiin ulkonäkömme suhteen. Olin ehkä 5-vuotias ja pikkusiskoni 2,5-vuotias, kun olimme äidin kanssa kaupassa. Täysin vieras naisasiakas oli tullut äidiltä kysymään, että onko hän vaalentanut meidän hiukset, kun äiti on niin tumma.
Toki meillä on selitys "erikoiseen" ulkomuotoomme. Isäni on nuorempana ollut blondi, vanhemmiten hiukset ovat tummuneet ja nyt 52-vuotiaana hänellä on aivan harmaat hiukset (sukuvika). Minä olen puolestani perinyt kiharani äitini isältä, vaikka äidillä eikä hänen siskollaan ei ole kiharia.
Ja tuosta silmien väristä. Tädilläni eli äitini siskolla on ruskeat silmät ja hänen miehellään siniset. Heillä on kaksi lasta, tyttärellä ruskeat silmät ja pojalla siniset. Ei voi sanoa, että ruskeat periytyvät AINA.
Siihen loppui heidän ystävyys, tuosta on aikaa 15v.
Lapsi on varsinkin nyt murrosiässä kuin kloonattu isänsä.
"kaverini " vastasi viestiini jo aiemmin päivällä. "ymmärrän kyllä että et haluu olla enää tekemisissä kun salaisuus tuli julki. Itsepähän valintas teet. Et olisi noin suuttunut jos en olis oikeeseen osunut."
Suutuin siis tietysti jo eilen illalla ja laitoin viestin sitten silloin aamulla. Mikäköhän tällä kaverillani on? ei todellakaan ole normaalia käytöstä häneltä! Ihan ihme touhua! Toisaalta aivan sama, mutta kuitenkin huolestuttaa...
ap
Senmmoinen tummasilmä ja vilkas.Tytär meni naimisiin tosi vaalea tukkaisen suomalaisen kanssa. Saivat pojan joka oli ihan valkeatukkainen kiharapää.Mummo tuumasikin, että odotettiin tumma silmäistä ja tummatukkaista lasta. Näin ne geenit voi periityä.Varmalla lapsesi on miehesi.
Se on kun ihminen ei tajua biologiasta tai perinnöllisyydestä yhtään mitään niin voi kutiella omassa päässään kaikkea tuollaista todella typerää.