Parantuuko angiina ilman antibioottia?
Olin flunssassa tuossa viime viikolla ja se tuntui jo menevän ohi. Oli ihan perusflunssa mun mielestä. Nyt sitten eilen tai oikeastaan toissayönä kurkku tuli todella kipeksä, korviin sattuu ja rintakehää ahdistaa. Joka yskäisyllä irtoaa ällöttävää imelää limaa.
Tuntuu että koko kaula on ihan jäykkä ja kipeä ja korvat lompsuu.
Ei vaan huvittais lähtee lääkäriin (mihin työnnän taaperonkin siksi aikaa??) tuhlaamaan aikaa.
Kommentit (43)
Mulla oli ekan kerran angiina kesällä 2018 (heinäkuussa). Sen jälkeen vaikka antibioottikuurin sain, lähes kokoajan ollut pientä kurkkukipua yms. Mut nyt maanantaina todettiin taas angiina kun lääkärillä kävin. Mulla meni eka niin et se kesti viikon, oireet alko hävitä. Ja vasta kun mies sairastui siihen myös, sai jalkaansa ruusun niin päätimme käydä lääkärillä. Ja sillon sain sen ensimmäisen antibioottikuurini. Olen sinänsä aika helpottunut sillä en olisi varmana voinut niellä niitä silloin sen angiinan aikana, sen verran sattui niellä ja kurkku oli niin turvonnut. (Itku tuli lähes joka aamu sen nielemisen takia.)
Mulla ei ees näkynyt mitään valkoisia peitteitä/katteita nielussa. Kuumetta ei ensimmäisellä kerralla ollut, mutta nyt on.
Mulla oli nielurisa tulehdus kroonisena, en juuri koskaan käyny lääkärissä, leikattiin sit lopulta, en sit tiedä oliko hyvä.
Äläs nyt viitsi! Mulla oli aikoinaan useamman kerran vuodessa tuo tauti. Ja ikinä ei mitään angiinan oireita. Ei peitteitä, kuumetta, flunssaa, varsinaista kovaa kipua, vaan AINOASTAAN aivan hirvittävä väsymys ja se tietty maku suussa, minkä tunnistin välittömästi.
Voi jumaliste sitä taistelua nieluviljelystä! jouduin joka kerran kysymään "Otatko vastuun", vasta sitten pääsin.
Kerrankin lääkäri kysyi, että miksi tulit ja mikäs vaivaa, kun astuin vastaanottohuoneeseen. Ja ivallisesti vastasi, että jos jätät hänelle diagnosoinnin kuitenkin. Ja taas kiivaan vaatimuksen jälkeen vasta sain antibiootit. Ne ei edes osaa hävetä! Onneksi loppui yht'äkkiä. Ei ole vuosiin ollut.