Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo kritisoi 4-vuotiaalle tytölle tämän vaatteita :(

Vierailija
29.12.2011 |

Joulun alla ostin 4-vuotiaalle tytölleni harmaasävyisen napillisen boleron, missä on pitsiä ja helmiä. Maksoi jotain 65 euroa. Tosi nätti mielestäni. Samaan syssyyn ostin beiget legginsit, missä oli myös nappeja, ettei olleet ihan peruslegginsit. Maksoivat jotain 27 euroa.

Kun tyttö näki vaatteet, hän parahti itkuun ja sanoi, että äiti miksi sä aina ostat mulle tummia vaatteita!

Sitten parin päivän päästä syy selvisi. Kerroin äidilleni, että tytölle ei kelpaa 90 euron vaatekerta, kun on väärän värinen.

Äitini tähän sanoi, että "niin, minä olen sille monta kertaa sanonut, että miksi se äitisi aina ostaa sinulle niin ruman värisiä vaatteita, mustia ja ruskeita ja harmaita. Sano äidillesi, että pikkutytöt pitää pukea hempeisiin!"

Olin ihan että wooooot??!!!'

Mummo on aiemmin kritisoinut mm. tytön talvitakkia Zarasta, tummanvioletti. Se ei onneksi ollut kallis. Tyttö ei siitäkään pidä, kun se on väärän värinen.

Aiemmin nämä vaatejutut on menneet läpi, mutta mummon kritiikin jälkeen tyttö ei suostuisi laittamaan päälleen muuta kuin vaaleanpunaisia ja muita pastelleja.

Mustaa on turha yrittääkään, kun "mummo sanoo että musta on ruma väri!"

Aargh! Onko muilla tällaista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ihan teini-ikään asti, kyllä se toisinaan tympäisi kun kovasti itse tykkäsin esim. mustasta, ja aina kun sitten olin isoäidin luona, hän yritti ottaa mustaa paitaa multa pois ja tarjosi aina jotain kanariankeltaista tilalle.

Keltainen ei ole edelleenkään suosikkivärini :D

Tosin isoäiti myös aina esim hankasi juuriharjalla ja mäntysuovalla pois meidän lasten käsistä nuo "siirtokuvatatskat" joita silloin sai jonkun purukumin kylkiäisenä.

Nyt aikuisena ei ole mummo enää jaksanut huomautella tummista väreistä tai niistä kolmesta oikeasta tatuoinnista jotka vuosien myötä olen ihooni laittanut ;)

ps. toi vuosikausia joululahjoina äidilleni vaatteita, oman makunsa mukaisia.. (on siis äidin anoppi)

Vierailija
22/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tummat sävyt ei ole pikkutytön värejä? Kuulkaas nyt, antakaa niitten tyttöjenne pukeutua mihin väreihin tahtovat, vaikka sitten kokomustaan. Tiedän parikin pikkutyttöä, jotka näyttävät upeilta mustissa (oma tyttöni on toinen) ja mustat vaatteet hänelle soisin, vaikka näyttäisi kummitukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi niin palauttausin mummon ruotuun. Käytöstavat ne on oltava vanhallakin. Sanoisin mummolle että toisten vaatteita ei sovi arvostella ja lapselle että vanhemmat päättävät mitä vaatteita käytetään.

Vierailija
24/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihan yhtä väärin, että sinä puet lapsesi joka päivä hautajaisasuun kuin että mummo mielii kauniita värejä.

Anna 4v:n itse valita. Lapsi tarvitsee uudet legginsit, sinä päätät mallin/paksuuden tms. ja lapsi kuosin ja värin. Sama puseron kanssa eli sinä määrität, hupulla vai ilman ja lapsi loput. Opettelet hyväksymään, että se sinusta ihana myrkynvihreä ei ole lapsen mielestä kaunis väri vaan hän valitsee myös mummoa uhmaten taivaansinisen!

Niin, se on lapsi eikä sinun asusteesi.

Vierailija
25/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että lapsi on kilpailijasi ja pelkäät, että hän saa kauniissa vaatteissa enemmän huomiota kuin sinä? Pue lapsi sinapinkeltaiseen ja paskanruskeaan, silloin häntä katsotaan varmasti inhoten ja sinä saat olla tyytyväinen.

Vierailija
26/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yleensä pitää kirkkaista väreistä.

Itse en pidä pinkistä, lilasta yms. väreistä, mutta tyttöni pitää, joten saa käyttää sen värisiä vaatteita. Itsestäni ainakin olisi kauheaa pitää vaaleanpunaista vaatetta, kun en siitä väristä pidä. Haluan, että lapseni viihtyy vaatteissaan, en pue lapsiani itseni jatkoksi.

Pojille on paljon tummia vaatteita, mutta kyllä meidän 4v. poika valitsee kaapistaan mieluiten oranssin, punaisen, vihreän tai keltaisen paidan kuin sitä tylsää sinistä tai ruskeaa.

Ja kuka viitsii maksaa noin paljon lasten vaatteista kuin mitä ap, kun kivoja löytää paljon edullisemminkin, itse asiassa nuo kalliit on yleensä tosi tylsiäkin vielä.

Vierailija
27/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että lapsi on kilpailijasi ja pelkäät, että hän saa kauniissa vaatteissa enemmän huomiota kuin sinä? Pue lapsi sinapinkeltaiseen ja paskanruskeaan, silloin häntä katsotaan varmasti inhoten ja sinä saat olla tyytyväinen.

Voi niitä narsistiäitien tytärparkoja :( Mikään ei ole kamalampaa. Tällainen äiti on ihan oikeasti mustasukkainen tyttärensä ja isänsä hyvistä väleistä. Ja yleensäkin kaikesta missä tytär on hyvä ja onnistuu! Hiukset tällainen äiti nyrhii ensimmäisenä poikamaisiksi ja rumiksi.

Kokemusta on.

Vierailija
28/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7v tytön lempivärejä ovat oranssi ja keltainen, 3v tytön lempivärejä ovat vaaleansininen ja tummansininen. Muunkin värisiä vaatteita heillä toki on. Ostaessa kuunnellaan myös lapsien mielipiteitä väreistä.

En ymmärrä miksi tytöllä pitäisi sukupuolensa vuoksi olla tietyn värisiä vaatteita. Hämmästyttävää että joku ajattelee niin vielä 2000-luvulla.

Vierailija
29/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 1 / 10 on harmaita, mustia tai tummia. Kyllä 90 prosenttia on niitä vaaleanpunaisia, vaaleansinisiä ja pastelleja, prinsessajuttuja jne.

Tyttö on näitä uusia tummia vaatteita pitänyt jo monta kertaa, mutta siihen vaaditaan aina muutama välipäivä mummosta :D

Minun mielestäni tummat ja hillityt värit ovat kauniimpia kuin kirkuvat ja kirkkaat, mutta toki lapsilla näitä jälkimmäisiä on.

Meillä on lapsella kaikenvärisiä vaatteita, myös niitä sinapinkeltaisia ja paskanruskeita, muun muassa yksi meandin hame, jossa taitaa olla nämä mainitut värit yhdessä ja samassa vaatteessa, heh!

Tytöllä on pitkät hiukset, tosin kuin joku epäili.

ap

Vierailija
30/30 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää sopia sisustukseen!

Miltä näyttäisi elegantissa provencelaistyylisessä kodissa lapsi, jolla on päällä värikkäät markettivaatteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi