Siis ihanko oikeasti jotkut tuoreet äidit käy synnärillä röökillä?!
Mä olen itsekkin polttanut ennen lasta mutta en mä olis ikimaailmassa kehdannut käydä synnärillä röökillä.
Missä vauva on sen ajan? Kiikuttaako mammat vauvan hoitsuille ja kysyy että "katotsä tätä kun mä käyn röökillä?"
Kommentit (55)
ei voinut raskausaikana syödä antibioottikuuria keuhkoputkentulehdukseen(kun ei tiedä mitä myrkkyä on ja miten vaikuttaa vauvaan), mutta tupakkaa poltti koko raskauden ajan.
No minä kävin mutta vuonna 1996 oli enemmänkin meitä akkoja kaavut päällä parvekkeella kiskomassa tupakkaa. Ja olin 18vuotias vasta. Enää en polta.
Vierailija kirjoitti:
aiheuttaa lukemattomia vaikeuksia lapsille =(
todella surullista jos joku odottava äiti ei sitä tiedosta eikä kanna vastuutaan, eihän lapsia ole pakko hankkia ollenkaan. miksi jakaa huonommat kortit käteen heti?
Tämä! Sama koskee muitakin riippuvuuksia kuten ruoka ja sokeri. Kun itse olin synnärillä samassa huoneessa oli eräs todella ylipainoinen äiti, siinä se hyvällä omalla tunnolla veti lisää herkkuja naamaan, joita miehensä kuskasi sairaalaan. Myös mies sekä miehen mukana ollut vanhempi lapsi olivat reilusti ylipainoisia, sama kohtalo odotti varmasti myös vauvaa. Eipä tätäkään äitiä näyttänyt kiinnostavan mitä terveyshaittoja se lapsilleen aiheuttaa. :(
Että mä voin inhota sanaa "synnäri" ja onhan tupakoivillakin oikeus synnyttää laitoksella.
Vanha ketju, mutta kyllä tupakointi on ylipäätään niin moukkamaista kuin voi olla ja voi. Vielä moukkamaisempaa on polttaa raskaana, käsittämätöntä että savun vetäminen keuhkoihin on tärkeämpää kuin vauvan terveys.
Vierailija kirjoitti:
Leikistikö kuvittelit? Eiköhän ne käy tupakalla jotka polttaa.
Ne on varmaan tatuoituja akkoja, joille viina maistuu ja jotka kiroilee paljon.
Muistan yhden mt ongelmaisen tytön ammattikoulusta joka oikein leuhki sillä että hänen äitinsä tupakoi silloin kun odotti häntä ja hei,hän on ihan terve!!
Oli siis raskaana ja tupakoi, oli ihan skitso tapaus,saattoi raivota ja suuttua oikein kunnolla ihan mistä asioista tahansa ja vielä jopa opettajille.
Esikoista odottaessa lopetin tupakanpolton. Synnytyksen jälkeen kävin tupakilla. Suihkuun ja vaattet vaihdoin samantien. Esikoinen oli lastenosastolla viikon korjaamassa sokeriarvoja. Toisen lapsen odotuksessa olin savuton. Lapsi syntyi ennenaikaisena tulehduksen takia. Lisähappea kaksi vuorokautta sai. Kävin tupakilla synnytyksen jälkeen kun lapsi teholla. Suihku ja vaatteiden vaihto heti jälkeen. Lapsi oli osastolla kolme viikkoa. Laaja-alainen kehityshäiriö todettiin 4 vuotiaana. Kolmosen kohalla poltin melkein koko raskausajan. Ennenaikainen synnytys taas sen bakteeritulehduksen takia. Pari kertaa kävin tupakilla edellisen kaltaisen lailla kun olin synnärillä. Lapsi osastolla kolme viikkoa. Viimeisen kohdalla taas savuton, ennenaikainen synnytys sen tulehduksen takia, lapsi teholla 6 vk. Kävin pari kertaa synnärillä ollessa tupakilla, kokonaan alkoi uudestaan kun viimeinen n.vuoden.Imetys ei onnistunut yhdenkään lapsen kohdalla.
Esikoisella lapsuusiän astma, nyt 18vee pystynyt lopettaan lääkkeet. Kakkosella allergioita eri pölyille.Kolmonen kaikista tervein, esim. kolmeen vuoteen ei ole sairastanut päivääkään (ja nyt koputetaan puuta) Kuopuksella lievä astma, pysyi kurissa lievällaä lääkityksellä joka purettiin kolmen vuoden jälkeen.
Lähipiirissä tupakoitsijoiden lapsilla on vaikka mitä häikkää:
Allergiat, astmat, autismia, käytöshäiriöt, jatkuvasti sairastetaan niin vakavasti, että joudutaan lastensairaalaan, korvat pitää putkettaa, refluksit ja muut ruuansulatuksen häiriöt..
Tupakoimattomien lapsilla ei ole mitään näistä.
Toki tupakoivat itse eivät näe mitään yhteyttä tässä, heidän mielestään heille vain siunaantui ”huonot lapset”.
Ensimmäisen kanssa kävin. Jouduin olemaan viikon sairaalassa kun vauva odotteli että pääsisi valohoitoon. Pää alkoi lahota kolmantena päivänä yökköjen oudon käytöksen ja aivan sietämättömän huonekaverin takia.
Siellä oli osastolta pari hoitajaa ja kätilökin samassa kopissa tupruttamassa.
Toisen kanssa ei onneksi tarvinnut jäädä sairaalaan vaan lähdettiin suoraan pois.
Vierailija kirjoitti:
huonekaverini kävi ainakin kun mies oli katsomassa häntä. Mies tuli 12 aikaan päivällä ja lähti 8 aikaan illalla. Tänä aikana rouva kävi 3-4 kertaa tupakalla.
Samoin minun huonekaverini. Järkyttävä haju huoneessa ja tuollainen pitäisi ehdottomasti kieltää. Miltä maistuukaan tuollaisen äidin maito?
Vierailija kirjoitti:
Esikoista odottaessa lopetin tupakanpolton. Synnytyksen jälkeen kävin tupakilla. Suihkuun ja vaattet vaihdoin samantien. Esikoinen oli lastenosastolla viikon korjaamassa sokeriarvoja. Toisen lapsen odotuksessa olin savuton. Lapsi syntyi ennenaikaisena tulehduksen takia. Lisähappea kaksi vuorokautta sai. Kävin tupakilla synnytyksen jälkeen kun lapsi teholla. Suihku ja vaatteiden vaihto heti jälkeen. Lapsi oli osastolla kolme viikkoa. Laaja-alainen kehityshäiriö todettiin 4 vuotiaana. Kolmosen kohalla poltin melkein koko raskausajan. Ennenaikainen synnytys taas sen bakteeritulehduksen takia. Pari kertaa kävin tupakilla edellisen kaltaisen lailla kun olin synnärillä. Lapsi osastolla kolme viikkoa. Viimeisen kohdalla taas savuton, ennenaikainen synnytys sen tulehduksen takia, lapsi teholla 6 vk. Kävin pari kertaa synnärillä ollessa tupakilla, kokonaan alkoi uudestaan kun viimeinen n.vuoden.Imetys ei onnistunut yhdenkään lapsen kohdalla.
Esikoisella lapsuusiän astma, nyt 18vee pystynyt lopettaan lääkkeet. Kakkosella allergioita eri pölyille.Kolmonen kaikista tervein, esim. kolmeen vuoteen ei ole sairastanut päivääkään (ja nyt koputetaan puuta) Kuopuksella lievä astma, pysyi kurissa lievällaä lääkityksellä joka purettiin kolmen vuoden jälkeen.
Tupakoivien äituen pojilla on tutkitusti ongelmia lisääntyä.
Mä poltin ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen synnärillä. Pitkä ja tuskainen synnytys, piti jäädä ikuisuudeksi sairaalaan ja mitään apua ei saanut mistään. Kirsikkana kakun päällä huonekaveri, joka oli tyhmä kuin saapas ja kälätti koko ajan, vaikka pyysin jättämään minut rauhaan. Nukkua ei saanut ollenkaan, kun yökkö herätti jatkuvasti kysyäkseen miksei vauva ole vieressä nukkumassa.
Viikko ja pää oli niin hajonnut, että pöllin mieheltäni tupakan.
onhan sitä joku vetänyt huumeitakin sekä alkoholia synnärillä. siihen verrattuna pikku juttu.