Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia varmoista päivistä?

Vierailija
28.12.2011 |

Miten on toiminut? Onko lähtökohtana aina, että mahdollinen raskaus sitten hyväksytään ja otetaan ilolla vastaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kierto hieman sekaisin. Ja aina jos riskin ottaa, on myös tulokas otettava ilolla vastaan. Ja tuollahan tuo 8v riekkuu kolmen pikkuveljensä kanssa :)

Vierailija
2/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos ehkäisy pettääkin? Yksin naisen vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli 2v käytössä varmat päivät ja keskeytetty sitten niinä epävarmoina päivinä. En kyllä uskaltaisi jos lapsi olisi katastrofi - meille olisi ollut ihan tervetullut. Raskauduin ongelmitta sitten kun jätettiin tuo "ehkäisy" pois.

Itsellä kierto oli päivälleen aina tarkka ja säännöllinen, lisäksi tunsin kroppani toiminnan sen verran hyvin että tiesin milloin ovuloin. Pillereiden lopetuksen jälkeen käytettiin puoli vuotta kumia kun hormonitoiminta ei heti tullut säännölliseksi (muuten en olis vielä uskaltautunut).

Mutta siis ihan ok jos mahdollinen lapsi olisi tervetullut, parisuhde on vakaa ja molemmat osapuolet ottaa täysin vastuun mahdollisesta raskaudesta.

Ikävä puoli tossa on se, että ainakin mulla kroonisesta vauvakuumeesta kärsivänä, oli lähes aina ennen menkkoja epäilyjä että olisin raskaana (koska "ehkäisy" oli mielestäni epäluotettava ja antoi aiheen epäillä) vaikken sitten ollutkaan.

Vierailija
4/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta monta vuotta.Ja edelleenkin.jos raskaus alkaisi, sekin olisi ok.Mut mielummin ei.Siis tarkennan vielä että käytössä keskeytetty, oli kierron päivä mikä tahansa.

Vierailija
5/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta monta vuotta.Ja edelleenkin.jos raskaus alkaisi, sekin olisi ok.Mut mielummin ei.Siis tarkennan vielä että käytössä keskeytetty, oli kierron päivä mikä tahansa.

Vierailija
6/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei niitä ole?? Hedelmöitys on mahdollinen kerran kuussa munasolun irtoamisen aikaan, 12-24 tunnin ajan. Uuden ihmisen alkuunpanoon tarvitaan siis tosi tarkka ajoitus tai aktiivinen sukupuolielämä- ja Onnea..

Minä luotan salarakkaani kanssa varmoihin päiviin..

Vierailija
7/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöitys on mahdollinen kerran kuussa munasolun irtoamisen aikaan, 12-24 tunnin ajan.

Totta, mutta ovulaation ajankohta voi vaihdella useita päiviä ja siittiöt elävät jopa viisi vuorokautta. Niinpä varmoja päiviä ei jää kovin monta.

Vierailija
8/10 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "varmoilla päivillä" alkunsa saanut... Me lopetettiin pillerit ihan tarkoituksella, joten ei käytetty tätä ehkäisynä. Molemmilla kerroilla olin vaan ihan varma, ettei siinä kuussa onnistu, kun mies oli työmatkalla. Esikoisen sairastelun ja rankkojen valvomisten myötä tiedän, että kakkonen sai alkunsa kp 5, kun mulla on normaalisti ollut yli 30 pv:n kierto. Siitä laskien ovulaation pitäisi olla noin kp 16. Munarakkula ei tunne kalenteria, joten vahinkoja sattuu!

Vierailija
9/10 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli säännöllinen kierto ja silti tulin rakaaksi vaikkei kaiken järjen mukaan olisi pitänyt olla mahdollista. Minulla on terveydenhuollon koulutus ja tuli sitten kokeiltua, ettei varmoja päiviä todellakaan ole.

Vierailija
10/10 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasti kokeiltu ja aina raskaana! :D Että kyllä ne varmat päivät toimi ainakin meillä, tosin ilmeisesti käänteisessä merkityksssä. Lisäksi seksielämä oli todella kuihtunutta tuohon aikaan, eli laakista oon tullu raskaaksi kaikkina kertoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän