Mikähän tuossa Lidlissä herättää
niin raivokkaasti tunteita.
Sehän on vain kauppa jossa saa käydä jos haluaa tai olla käymättä.
Ulkomaalaisomistus ei selitä, juuri kukaan ei raivoa esim. Sampo-pankin tanskalaisuudesta tai Soneran ruotsalaisuudesta. Nokiastakin on enää murto-osa suomalaista.
Kommentit (101)
sama systeemi näkyy mielestäni Lidlissä siinä, että kassalla kassa ei voi tehdä itse pienintäkään virhelyöntikorjausta vaan pitää soittaa vuoropäällikkö paikalle.
Samoin tietyssä ajassa suoriutumisen vaatimus, mitä ei sentään muissa ketjuissa näy. Kassakone alkaa piippaamaan, jos kassa ei vetele tuotteita koko ajan kiireiseen tahtiin. Viimeksi tällainen piippaus alkoi, kun Lidlin kassa rikkoi kassaan lisää vaihtorahapötköjä. Voi olla mukavaa asiakkaille, että on tällainen kuumotus päällä ripeyden saavuttamiseksi mutta omasta mielestäni ripeyden pitäisi olla kassalla jo valmiina asenteena eikä siten, että joku kello piippaa, jos joudut tekemään jotain, mikä kuuluu kassatyöskentelyyn.
Kyllä ton meidän Lidlin ovista pääsen ihan uloskin. :)))
pääsee tuosta tietenkin sisälle kauppaan, mutta ei enää suoraan ulos.
Etkö ota kassalta rahoja palautetuista pulloista vaikket mitään ostaisikaan? No joo,toki sitten ymmärrän jollet palauta kuin 2 pulloa ja on kiire..
haen rahat jos palautan pulloja.Kaikissa lidleissä on ollut kassat pullonpalautusautomaatin vieressä ja olen käynyt ainakin 12 eri lidlissä. Eli jos pullot pitää viedä kauppaan niin lidlissä se käy nopeammin kuin missään muussa kaupassa. Lidliin käy lisäski kaikkien kauppojen pullot mikä on valtava etu.
älä valehtele
sama systeemi näkyy mielestäni Lidlissä siinä, että kassalla kassa ei voi tehdä itse pienintäkään virhelyöntikorjausta vaan pitää soittaa vuoropäällikkö paikalle.
Samoin tietyssä ajassa suoriutumisen vaatimus, mitä ei sentään muissa ketjuissa näy. Kassakone alkaa piippaamaan, jos kassa ei vetele tuotteita koko ajan kiireiseen tahtiin. Viimeksi tällainen piippaus alkoi, kun Lidlin kassa rikkoi kassaan lisää vaihtorahapötköjä. Voi olla mukavaa asiakkaille, että on tällainen kuumotus päällä ripeyden saavuttamiseksi mutta omasta mielestäni ripeyden pitäisi olla kassalla jo valmiina asenteena eikä siten, että joku kello piippaa, jos joudut tekemään jotain, mikä kuuluu kassatyöskentelyyn.
No omin silmin olen asiakkaana nuo toimintatavat ko. kaupassa nähnyt..Ehkä voit sitten tietäväisenä selittää asian oikean laidan?:D
älä valehtele
No omin silmin olen asiakkaana nuo toimintatavat ko. kaupassa nähnyt..Ehkä voit sitten tietäväisenä selittää asian oikean laidan?:D
meidän lidl ei toimi noin. Eli jos tulee virhe niin se johtuu yleensä siitä että hinnassa häikkää jolloin joudutaan kutsumaan toinen työntekijä paikalle joka käy varmistamassa hinnan, hän ei yleensä ole esimies, joskus voi toki vahingossa olla. Se mikä lidlissää piippaa on pullokpne sekä leivinuuni.
i työkaveri kutsutaan paikalle siksi että kassaa ei voi jättää yksin eli itse ei voi mennä hintaa tarkistamaaan.
i työkaveri kutsutaan paikalle siksi että kassaa ei voi jättää yksin eli itse ei voi mennä hintaa tarkistamaaan.
Yllä ei lue mitään hinnantarkistamisesta eikä työkaverista. Vaan kassaan tehtävästä korjauksesta ja vuoropäälliköstä. Eli parempaa sisälukutaitoa vaan sullekin.:)
tuolta saksalaiskaupasta halpaa siideriä. Voi sitten juoda enemmän kun maksaa vähemmän.
Yllä ei lue mitään hinnantarkistamisesta eikä työkaverista. Vaan kassaan tehtävästä korjauksesta ja vuoropäälliköstä. Eli parempaa sisälukutaitoa vaan sullekin.:)
oli niin virheet liittyy hintaan ja yleensä siihen tarvitaan kaveri. Erittäin hyvä käytäntö myös kassatyöntekijän kannalta.
T. ent. kassatyöntekijä
tuolta saksalaiskaupasta halpaa siideriä. Voi sitten juoda enemmän kun maksaa vähemmän.
sitä valkopurkkista, maksaa 2.75 mutta on aitoa omenasiideriä. Hinta sama kuin muissa kaupoissa hina paskasiidereille mut tuo on oikeaa ja hyvää tavaraa. Nimi joku rattle tms. Äärimmäisen maukas. Sitä kun maistaa niin ei koskaan enää juo Fizziä, upcideriä tai muita paskoja.
joten ei mulla ole oikein mitään syytä käydä Lidlissä. Haluan lihani, juustoni ja einekseni kotimaisilta valmistajilta.
joten ei mulla ole oikein mitään syytä käydä Lidlissä. Haluan lihani, juustoni ja einekseni kotimaisilta valmistajilta.
juuri niitä tyhmiä joille nauran. lidlin maitotuotteet on valion, leivät ja lihat myös suomalisia. Siellä ei ole ulkomaalaisia tuotteita edes niin paljoa kuin prismassa, siis edes suhteutettuna valikoiman määrään. Ehkä niten suomalaisin valikoima suomen ruokakaupoista löytyy lidlistä. Jestas että ihmiset on tyhmiä!
juuri niitä tyhmiä joille nauran. lidlin maitotuotteet on valion, leivät ja lihat myös suomalisia. Siellä ei ole ulkomaalaisia tuotteita edes niin paljoa kuin prismassa, siis edes suhteutettuna valikoiman määrään. Ehkä niten suomalaisin valikoima suomen ruokakaupoista löytyy lidlistä. Jestas että ihmiset on tyhmiä!
Minusta sä olet tyhmä kun haukut muita vaikka totuus on, että Lidlissä on PÄÄASIASSA ulkomaalaisia tuotteita myynnissä.
Leivistäkin vain muutama hassu oli suomalaista, enkä niitä ostaisi muutenkaan.
oli niin virheet liittyy hintaan ja yleensä siihen tarvitaan kaveri. Erittäin hyvä käytäntö myös kassatyöntekijän kannalta.
Se on kaikkien kannalta hyvä. Monessa paikassa tuo on varsin yleistä, että korjauksien tekemiseen ei enää natsat riitä - sillä juuri siinä kohtaa työntekijät eniten työnantajansa kassoista juuri vievätkin.
ollut jo 15 vuotta, ja täytyy kyllä sanoa että Lidl (ainakin tässä kaupungissa) on niin outo paikka, etten osaa sieltä oikein mitään ostaa. Ja mieleeni on jäänyt, kuinka koko kaupassa oli vain kahta lajia savukkeita (vihreitä kumpikin). Myymälänhoitaja tepasteli tyytyväisen näköisenä ympäriinsä. Itselläni olisi ollut täysi paniikki niistä tupakoista ja olisin jo niitä lähtenyt jostain hakemaan.
oman ketjun nimille, jotta voivat kilpailuttaa tavarantoimittajia halutessaan. Esim. Milbona-maidot ja juustot on tällä hetkellä Ingmannin tavaraa.
Kartanon tuotemerkillä olevat on Saarioisten, esim. salaatit ja laatikot ja lenkkimakkara.
Sama juttu monessa muussakin tuotteessa siellä.
Leivät on pääosin Perheleipurit nimiseltä firmalta johon kuuluu seuraavat leipomot:
Ehon Leipomo, Leipomo Salonen, Leivon Leipomo, Moilas-Leipomo ja Pulla-Pirtti. Vanhempi väki saattaa takavuosilta muistaa televisiosta mainoksen "Moilashyvää", että ihan Suomalaista leipää on. Fazua ja Vaasan on kanssa (mutta nehän tekevät taikinoitaan nykyisin paljon Latviassa eikä ole niin kovin suomalaista).
Kanatuotteet on suurelta osin Kariniemeltä. Lihat suurelta osin Atrialta.
Mutta olet oikeassa, mikäli näitä Lidlin omia tuotemerkkejä ei tunne ja haluaa ostaa vain kotimaista, pitää jokaisesta tuotteesta erikseen katsoa valmistusmaa. Muutaman käyntikerran jälkeen sitten oppii.
Ihan samalla tavalla K-kaupoissa on Pirkka-tuotteet (jotka tosin tuntuvat nykyisin olevan usein ulkolaisia esim. juuri huomasin Pirkka-margariinipurkissa lukevan että valmistusmaa on Alankomaat eli siis Hollanti) tai Eldorado S-kaupoissa.
Joka kerta kun lehdissä olen nähnyt ostoskorien hintavertailun, niin Lidl on voittanut sen.
Joten Lidlin mainokselle "Tutkitusti halvin" on todella katetta.
Kannattaa katsoa ne Lidlin mainokset, vaikka tästä, niin pääsee vähän sisään tähän Lidl-maailmaan.
Ennen kaikkea siitä kiittää kukkaro. Tutkitusti halvin.
Ja niin kuin Keskisen Vesa sanoo omasta liikkeestään, niin minäkin ajattelen: Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan !
(Keskisille on mulla 300 kilometriä, Lidlin kilomettri)
http://www.youtube.com/user/jarkikateen1/videos
Myymälänhoitaja tepasteli tyytyväisen näköisenä ympäriinsä. Itselläni olisi ollut täysi paniikki niistä tupakoista ja olisin jo niitä lähtenyt jostain hakemaan.
Siinä inkin yrittäjyyden ja työntekijän ero. Työntekijää se ei liiaksi hetkauta, jos kaikki ei ole niin kuin pitäisi.
Toisekseen - jos sinä saitkin tupakkasi jostain lähitukusta, Lidl saa ne kun kuorma-auto pyyhkäisee pihaan. Jos joku ne muisti tilata.
tölkillinen kylmää Grafenwalder-olutta niin se on hänessään :)
on Tapolan mustaa makkaraa myynnissä (luulen siis että kaikissa muissakin on). Toki olemme Pirkanmaalla.
sitä valkopurkkista, maksaa 2.75 mutta on aitoa omenasiideriä. Hinta sama kuin muissa kaupoissa hina paskasiidereille mut tuo on oikeaa ja hyvää tavaraa. Nimi joku rattle tms. Äärimmäisen maukas. Sitä kun maistaa niin ei koskaan enää juo Fizziä, upcideriä tai muita paskoja.
Lidlin omaan kuivaan omenaan. Täytyy kyllä joskus maistaa minkälaista se valkopurkkinen on. Magners on kyllä siiderisuosikki, eikä itse asiassa juurikaan tuota Lidlin valkopurkkista kalliimpi.
tykkään lidlistä uunituoreiden Fazerin ja muiden suomalaisten huippumerkkien leipien ja leivonnaisten vuoksi, halvat hinnat myös hyvä, esim. eilen jättipussit Taffelsipsejä 1,75 e kpl, fazerin jättikarkkipussit 1,75 muualla 3 e, lumottu lelukauppa elokuva 2 e, frödingen kakku 3,39, maustetut äärimmäisen herkulliset lohkoperunat euron pussi jne.jne. eli halvalla uudenvuoden herkut. Marli mehut, 0,5 e litra eli esim.mansikkamehut yms. Maitotuotteet valiom, lihat samat kuin muissa, lastenvaatteet halpoja Ökotex vaatteita jne . Mun mielestä vain tyhmä ei käy lidlissä. nauran nille jotka käy prismassa.