Eikö 40-vuotias voi enää opiskella? Vaihtaa työpaikkaa? Matkustella?
Muuttaa uudelle paikkakunnalle? Yleinen oletus tuntuu olevan että VIIMEISTÄÄN siihen se elämä loppuu. Sitten ei muuta tekemistä olekaan kuin kiusata kateellisena nuorempia ja elää elämäänsä lasten kautta...
Kommentit (16)
jos vain on mahdollista. Eli työkokemuksesta on vain haittaa. Mieluisin rekrytointi näyttää olevan noin 27v mies, jolla akateeminen loppututkinto. Vuosina 2010-2011 työpaikalleni (noin 200 työntekijää) rekrytoitiin projekteineen 28 henkilöä, heistä ei yksikään täyttänyt edes 40 vuotta! Eli hienoa, että on olemassa työpaikkoja, joissa ikä ei ole este.
n. 40 v. saa helposti meiltä työpaikan, koska kokemus on aika tärkeää asiantuntijatehtävissä. Vastavalmistunut on heikoilla.
kaiken tuon yli 50-vuotiaana. Opiskeli uuden tutkinnon, vaihtoi ammattia, hankki uusia aktiivisia harrastuksia. Kuuden kympin lähestyessä innostui matkailemaan. Mies ja koti ovat pysyneet samana, mutta mökin hankkivat kakkosasunnoksi samoihin aikoihin. Eikä edes kaikki lapset olleet lentäneet pesästä, kun aloitti kaiken uuden.
En ollut edes vanhin, liekö äitisi sitten ollut kurssikaverini.
Asuinopaikan vaihto on vielä aika varmasti edessä, enkä suinkaan tarkoita vanhainkotia. Ehkä mieskin menee vaihtoon, kukapa tietää.
ystävä on ainakin tehnyt kaikkia noita. Eikä ole katunut.:)
minua 48 vuotias. Juuri muutti paikkakuntaa, työpaikkaansa, meni naimisiin ja tapaa säännöllisesti toisessa kaupungissa asuvaa aikuista lastaan.
ovat myös lähdössä pitkälle ulkomaan matkalle miehensä kanssa:) ja pakahduttavan onnellisia.
eikä sitä ainaista valitusta miten ollaan niin vanhoja ja väsyneitä eikä mitään voi enää tehdä...
minua 48 vuotias. Juuri muutti paikkakuntaa, työpaikkaansa, meni naimisiin ja tapaa säännöllisesti toisessa kaupungissa asuvaa aikuista lastaan.
ovat myös lähdössä pitkälle ulkomaan matkalle miehensä kanssa:) ja pakahduttavan onnellisia.
Jos on duunissaan ammattilainen ja pitää itsestään huolta, niin kaikki on mahdollista. Sen sijaan minimienergialla työnsä tekevä ylipainoinen, kettuuntunut naisihminen ei suuria muutoksia yli 40-vuotiaana tee...
Mä olen ainakin muuttanut 2 kertaa ja vaihtanut työpaikkaakin pari kertaa ja opiskellut täytettyäni 40v. En ajatellut lopettaa elämistä vielä pitkään aikaan. Ja lapset saavat kyllä hoitaa omat lapsensa pääasiassa ihan itse.
no mä juuri valmistuin uuteen ammattiin ja täytän kohta 40. Ai ja työpaikkakin varmistui heti. Paikkakuntaa en halua vaihtaa mutta miehen vaihdoin.
loput 40 vuotta tässä tehdäänkin vain hidasta kuolemaa...
kaiken tuon yli 50-vuotiaana. Opiskeli uuden tutkinnon, vaihtoi ammattia, hankki uusia aktiivisia harrastuksia. Kuuden kympin lähestyessä innostui matkailemaan. Mies ja koti ovat pysyneet samana, mutta mökin hankkivat kakkosasunnoksi samoihin aikoihin. Eikä edes kaikki lapset olleet lentäneet pesästä, kun aloitti kaiken uuden.
Myös oma siskoni on samanlainen. Ovat kyllä tainneet valittaa samalla tavalla jo silloin kun edellinen vuosikymmen tuli täyteen.
Tulee sellainen olo itsellekin että eikö elämällä tosiaan ole enää mitään tarjottavaa yli 40-vuotiaille.
ap
Mistä olet tuollaisen keksinyt?
nelikymppinen nainen on niin silmittömän vanha, että hän on käyt. kats. kuollut. Jos hän jotain tekee, niin se on noloa.
Me yli nelikymppiset tiedämme, miten elämä oikeasti menee. Mitä vanhemmasi tulee, sitä rohkeampi on.
Nuoret ihmiset ovat oikeasti aika tylsiä ja hyvin sovinnaisia :)
matkustelen työssä ja vapaalla. Kaksi lasta ja mieskin on ja omakotitaloa aletaan rakentamaan, ikää 46v. Elämä on korviesi välissä, ei siellä missä muut luulevat sen olevan ;-)
jos vain on mahdollista. Eli työkokemuksesta on vain haittaa. Mieluisin rekrytointi näyttää olevan noin 27v mies, jolla akateeminen loppututkinto. Vuosina 2010-2011 työpaikalleni (noin 200 työntekijää) rekrytoitiin projekteineen 28 henkilöä, heistä ei yksikään täyttänyt edes 40 vuotta!
Eli hienoa, että on olemassa työpaikkoja, joissa ikä ei ole este.
jos vain on mahdollista. Eli työkokemuksesta on vain haittaa. Mieluisin rekrytointi näyttää olevan noin 27v mies, jolla akateeminen loppututkinto. Vuosina 2010-2011 työpaikalleni (noin 200 työntekijää) rekrytoitiin projekteineen 28 henkilöä, heistä ei yksikään täyttänyt edes 40 vuotta!
Eli hienoa, että on olemassa työpaikkoja, joissa ikä ei ole este.
Mä en tajua näitä valtion puuhia. Olivat ainakin aiemmin yksi pahista pätkätyösuhteiden väärinkäyttäjistä. Sitten sanomasi mukaan vain kokemattomia palkataan. Mitä järkeä? Itse olen viime aikoina palkannut väkeä ja vaikka kaiken ikäisiin rekrytoitaviin suhtaudun avoimesti, on päälle nelikymppisissä niin paljon kokemusta, että sieltä löytyy hyvinkin varteenotettavia rekrytoitavia paljonkin.
Toki nuorissakin on hyviä tekijöitä, mutta kyllä monessa työssä kokemus näkyy ja positiivisesti. Eivätkä nämä tehtävät ole olleet mitään varsinaista ruudinkeksimistä vaativaa, mutta silti kokemuksella on väliä.
mun suvussa naiset on melkein aina tehneet uusia liikkeitä täyttäessään 40 v. Opiskelleet, vaihtaneet työpaikkaa...
Itse olen kohta 42-v., iltaopiskelen avoimessa yliopistossa tavoitteena uusi akateeminen ammatti, asuntovelkaa enäää 23 t. Kesällä pääsykokeet. Lapset koululaisia, aikaa on itselle ja ukolle. Kiva oli eilen käydä yhdessä kahdestaan lenkillä! En tunne aivojeni vielä jämähtäneen enkä mitään halua mökkiytyä, vaikka multa 2 velaton mökkiä löytyykin :) Hyvin pyyhkii!