Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuudesta

Vierailija
28.12.2011 |

Kuinka kauan sängyssä pitää maata ennenkuin voi todeta, että uni ei vaan tule? Entäs kun nousee ylös, mitä voi/kannattaa tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä huumorin ja uskon mukavasti yhdistävältä kaverilta kuulin unettomuuteen liittyen tämmöisen "ajatelman":

Älä laske lampaita, vaan puhu lammasten Paimenelle! :)

Eli siis kristillisessä uskossahan Paimen on yksi monista Kristuksen nimityksistä. Taisi kaveri tarkoittaa jotain sellaista, että kokipa ihminen olevansa lähellä Jumalaa tai ei, niin aina voi hänelle puhua JA nimenomaan ihan omin sanoin ja mistä tahansa :) Yhteys on kyllä auki Jumalan puolelta, ja minun tai sinun tarvitsee vain sieltä oman sydämen puolelta avata tuo yhteys; näin Kristus itse kehoittaa:

"Minä (Kristus) seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa (sydämensä) oven, minä astun sisään ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän." (Uudesta testamentista, Johanneksen ilmestyksestä) Tuntuuko sinusta, että voisit avata ovesi? Kristus RAKASTAA sinua, hyvä tuntematon ystävä, joka luet tätä. Lämpimästi suosittelen näitä linkkejä: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Vierailija
2/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita vinkkejä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse vuoteesta ja jätä vaikka koko makkari jos voit. Älä sytytä mitään kirkasta valaistusta. Lukeminen saattaa auttaa mutta valitse tylsää tekstiä, ei mitään mukaansatempaavaa tai tunteitaherättävää (HUOM ei jännäreitä tai vaikka ahdistavia tenttikirjoja). Jokin tryptofaanipitoinen välipala voi auttaa joskus. Tee jotain tylsää ja pitkäveteistä, ei mitään aktiivisuutta nostattavaa! Kun palaat sitten vuoteeseen niin jos uni ei edelleenkään tule niin nouse taas, kuitenkin sen verran pitkän ajan kuluttua ettet koko ajan pompi edestakaisin.

Joskus lämmin kylpy auttaa paria tuntia ennen unta, joitakuita taas lenkkeily. Ajoittaminen on tärkeää - itse tykkään käydä ulkona juuri ennen nukkumaanmenoa mutta joitain se taas aktivoi ja piristää joten ulkoilu tehtävä jo tunteja aiemmin.

Yksi sängyssä tehtävä juttu on kokovartalorentoutus - varpaista päälakeen asti ensin jännitä pieni kehon alue eli varpaat, sitten tunne kuinka rentoutat ne. Seuraavaksi nilkat, sitten pohje, sitten polven ympärys, reisi... Vuorotellen koko keho täyteen raukeutta.

Hyviä unia ap!

Vierailija
4/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yksi tai kaksi olutta, lasi viiniä tai konjakkihömpsy auttaa ainakin mulla.

Vierailija
5/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaana rv 32 ja yöt on alkaneet olemaan aika painajaismaisia, nukun ehkä hyvällä tuurilla sen 2-4h yössä, ensin ei uni tule ja sitten kun nukhtaa niin kohta herää jo vessaan ja unenpäästä kiinni saaminen on taas työn takana.

Viim. 5 aikaan herään jalkojen pakotukseen joka on niin kova että ihan turha yrittää nukkua. Päiväunia en pysty nukkumaan kun olen nuorimman kanssa päivät kotona.

Alkaa hajottaa pikkuhiljaa tämä nukkumattomuus. Kokeillut olen säärystimistä kylmägeeliin kaikkea mutta ainut mikä auttaa pakotukseen on ylös nouseminen.

Vierailija
6/6 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi rajut jalkojen lihassäryt, krampit. Lisäksi perhettä säikäyttäneen kolme tajuttomuuskohtausta. Polvissa ja lonkissa nivelrikkoja, joten yöuni on nyt puolitoista vuotta ollut vain keskimäärin pari tuntia yössä.

Lisäksi nivustyrän leikkausta odotan.

Kokeiltu varmaan jo suomessa käytössä olevat uni ja särkylääkkeet tuloksetta.

Luontaistuotekaupasta ostan melatoniinivalmisteita, ovat vähemmän haitallisia kuin apteekin mömmöt. Niin, apteekissa sanottiin että vain Jumala voi poistaa kipuni jakuolema kuittaa univelat, joten näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän