Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistoja teille on jäänyt Esso -huoltamoista?

Vierailija
14.04.2012 |

Surullinen asia tapahtui vuonna 2006, SOK osti Suomen Esson osakekannan, jolloin Essot muuttuivat suurimmaksi osaksi ABC- ja St1 -huoltamoiksi. Viimeinenkin Esso suljettiin 2010.

Kysynkin siis, onko teille jäänyt millaisia muistoja vanhoista kunnon Esson baareista?

Itse en paljoakaan muista kyseisistä huoltamoista, kun olin sen verran nuorikko silloin. Muistan vain, kun isä tapasi mennä veikkaamaan raveja Kiteen Essolle, jossa oli aina oma raviporukka. Minä ja veljeni menimme silloin tällöin mukaan, jolloin saimme sieltä aina sinistä limsaa, jotain avaruusteemaista ja Spider Man -limsaa :) Nykyään kyseisen rakennuksen tiloissa toimii ABC, eikä isäni enää vietä iltojaan raveja veikkaamassa.

Minua kiinnostaisi kuulla teidän tarinoitanne.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä essosta muistan, oli laskutoimitus joka suoritettiin taskulaskimella. Näpyteltiin joku "3" miestä ajaa autolla "x km/h" ja auton rekkarin numerot ovat "se ja se", tämä "tietokone" kertoi meille mihin auto on matkalla, kun laskin käännettiin ylösalaisin. Essollehan se. (3770553)

Vierailija
42/52 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten mm-lätkä kisat jäässä ESSO logo . mitä tää on , onko ESSO tulossa takas ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essoista sellanen muisto että ekan kerran kun otin (n. 18v) niin heräsin kadulta alasti. Esso, not even once!

Vierailija
44/52 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla nuorisolla  oli sanonta " mennään vaikka Inarin Essolle. " myöhemmin joku valisti, ettei Inarissa edes ole Essoa :D

Vierailija
45/52 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen esson synttärit. Koulun jälkeen piti käydä kakkumehuilla ja siellä oli "onnenpyörä" josta saattoi voittaa pieniä tuotepalkintoja ja itse voitin 6litraa coca-colaa, joita juotiin illan "kotibileissä". Siihen aikaan tuo voitto oli tosi iso juttu :D

Vierailija
46/52 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, että naapuri oli sellaisessa yrittäjänä. Kamala öykkäri. Kohteliaisuudesta käytiin siellä joskus. Ei antanut edes alea.

Vierailija
47/52 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa koska muistoja itselläkin. 

Yläasteella Esso sijaitsi samalla kadulla koulumme kanssa. Pitihän sieltä aina välitunnilla käydä karkit ostamassa ja ne tupakoivat nuoret taas meni sinne takapihalle tupakille. 

Yleisiä muistoja taas 90-luvulta ne useat mainokset jossa lauluna tämä "Esso, se ainoa oikea". 

Tuosta jinglestäkin muuten selvisi totuus minulle taannoin. Kuulin radiosta Eija Kantolan 90-luvulla levyttämän kappaleen "Ainoa oikea" missä sama melodia kuin mainoksissa. Lienee luvalla tehty mukaelma tuo Esson jingle ja ilmeisesti Eija laulaa senkin. Mennyt vain tuo originaali ohi hänen tuotannosta. 

Vierailija
48/52 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/52 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuvitteellinen huoltoasema Ylöjärvellä. Muistaakseni kiinteistö oli kulmahousujen omistuksessa.

Vierailija
50/52 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esso on hieman kuin persut turhaa menneiden aikojen haaveilua

Kyttyräselät haaveilevat jostain tupakinsavuisesta räkälästä jossa ranskalaiset lilluivat samoissa rasvoissa loputtomiin ja kylien tai kaupunkien alkoholisoituvat joutomiehet hevosmiehet mölisivät kovaäänisesti rasistisia seksistisiä typeryyksiään  jotka olivat aina "faktaa" ja" se ainoa oikea "vaihtoehto.

Hieman kuin demokratia haaveilisi isistä takaisin

Vierailija
51/52 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilinjärven Essolla aina käytiin isän kanssa tankkaamassa auto ja maksamassa se sinne huoltamon sisälle. Saatettiin sieltä joskus joku Sisu-rasiakin ostaa samalla.

Vierailija
52/52 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis loppuiko se?