Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö mitä/ketä kirja käsittelee, jos/kun

Vierailija
27.12.2011 |

kirjan nimi on Trotski?

Appi nöyryytti minua julkisesti jouluna, kun ei heti mieleen tullut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa venäjältä, poltiikalta, Gorbatsovilta.

Vierailija
2/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu yleissivistykseen.

Lev Trotski ja sosialismin ja vallankumousten historiaa. Johan tuo yläasteen historiankirjoissa opetettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandiaehdokkaana oli, ja taisi olla historiaa käsittelevä teos mutta siihen se sitten jääkin. Voit huijata appeasi että edes libristi ei tiennyt mitä kirja käsittelee mun puolesta ;)

Vierailija
4/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin 1900-luvun alun Venäjään, joku älykkökirjailija ja toisinajattelija varmaankin. Muistaakseni pakeni Yhdysvaltoihin, sinne emigroitui.

Vierailija
5/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin Venäjä ja historia tuli mieleen, mutta ei sen tarkempaa. Saipahan appi jouluilonsa sitten minun tietämättömyydestäni.

ap

Vierailija
6/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Troskilla oli muuten suhde Frida Kahloon, joka lienee myös tuntematon henkilö ap:lle? ;)

Vierailija
7/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin Venäjä ja historia tuli mieleen, mutta ei sen tarkempaa. Saipahan appi jouluilonsa sitten minun tietämättömyydestäni.

ap

Vierailija
8/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut yliopistossa kulttuurihistoriaa ja täytyy sanoa, että en osaisi sanoa Trotskista muuta kuin että on joku venäläinen älykkö, en sen enempää tiedä.

Frida Kahlon kyllä tiedän, taitaa olla noista kahdesta se tunnetumpi.

FM

Vierailija
9/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Troskilla oli muuten suhde Frida Kahloon, joka lienee myös tuntematon henkilö ap:lle? ;)

Tuota en tiennyt. Aika iso ikäero oli.

Vierailija
10/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt tietää tarkemmin, mikä merkitys Trotskilla oli Venäjän historiassa.

Vierailija
11/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt tietää tarkemmin, mikä merkitys Trotskilla oli Venäjän historiassa.

Hui hai, se siitä mielipahasta!

Vierailija
12/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kirjallisuuden maisteri olenkin. Olisin silti arvannut, että jos kirjan nimi on Trotski, niin sen täytyy viitata yhteen marxismin keskeisimpiin hahmoihin Lev Trotskiin.

Appesi on ääliö. Ihmiset tietävät ja ovat kiinnostuneita eri asioista ja tämä pitäisi ottaa keskustelussa huomioon.

Vierailija
13/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin 1900-luvun alun Venäjään, joku älykkökirjailija ja toisinajattelija varmaankin. Muistaakseni pakeni Yhdysvaltoihin, sinne emigroitui.

Vierailija
15/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mielestä mä olen idiootti, kun en tiedä, missä pelissä joku jalkapalloilija teki ratkaisevan maalin jonain vuonna kivi ja vasara... Meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
16/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón

Vierailija
17/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trotskista puhuminen on jäänyt, kai siksi, kun hän oli enemmän taustahenkilö tuon ajan venäläisistä suuruuksista. Siellä oli ihan toisia nimiä, jotka ovat meille tutumpia, Stalin ja Lenin. Ajattelijat ja taustahahmot jäävät aina poliitikoiden varjoon, niin se on.

Varsinkin kun muistetaan Suomen hyvät suhteet vanhaan Neuvostoliittoon, siellä Trotski oli hieman epähenkilö. Tässä Wikipediasta tietoa Trotskista:

Neuvostoliitossa tai Venäjällä hänen mainettaan ei ole vieläkään palautettu, vaikka glasnostin aikana suurin osa vainojen aikana surmatuista vanhoista bolševikkijohtajista rehabilitoitiin. Trotskin ajatukset ja kirjoitukset ovat innoittaneet poliittisia liikkeitä, jotka ovat nykyäänkin aktiivisia, mistä esimerkkinä trotskilaisuus.

Vierailija
18/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta nuo tunnetummat Neuvostoliiton henkilöt omivat paljon ajatuksia. Hän oli se henkilö taustalla joka suunnitteli kärjistäen "kaiken" mutta jäi statistiksi, kuten usein suurille ajattelijoille käy. Ja nuo ajattelijat yleensä ovat uhka hallitsijoille, se varmaan syy miksi hänet tapettiin heti kun se oli mahdollista (asiaa käsittääkseni viivyteltiin vuosia).

Vierailija
19/19 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mielestä mä olen idiootti, kun en tiedä, missä pelissä joku jalkapalloilija teki ratkaisevan maalin jonain vuonna kivi ja vasara... Meitä on niin moneen junaan.

Mun appiukon mielestä Zlatan Ibrahimovic on Ruotsin kuningas. Appiukkoon tutustuttuani munkin on ollut pakko oppia tietämään kuka ON Zlatan Ibrahimovic (ja about sata muutakin jalkapalloilijaa!), muuten kommunikointi olisi mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme