Naapurin yh käy sääliksi. Hänen ostoksensa lähi-Prismasta:
Osti maitoa monta litraa, kun oli vielä halvempaa kuin lidlissä. Päiväys ei kuulemma haittaa, kun voi laittaa pakkaseen.
Osti kuohukermaa pakkaseen. Nuorimmalla on 2 kuukauden päästä synttärit ja aikoo käyttää tuota kermaa kakun päälle.
Samoin osti karjalanpiirakoita (lasten herkuiksi) pakkaseen ( päiväys tänään ja lalle puoleen hintaan)
Itselleen _joulukinkun_. Ei raskinut ostaa ennen joulua, kun arvasi, että joulun jälkeen saa ainakin puoleen hintaan.
Joulusuklaata itselleen herkuksi. Ei saanut enää lempisuklaataan, mutta ei raskinut ostaa mielimerkkiään ennen joulua, kun tiesi, että ne tänään sitten ovat puoleen hintaan.
Muutaman lelun lapsille. Ei raskinut ostaa niitäkään ennen joulua, kun tiesi, että niitä saa joulun jälkeen ainakin -30%. Antaa sitten uuden vuoden lahjaksi.
Jotenkin käy sääliksi tuon perheen joulu. Ei kinkkua, ei suklaata. Lahjatkin lapset saavat vasta myöhemmin.
Käytiin yhdessä kaupassa samalla autolla. Siksi tiedän hänen argumenttinsa.
Kommentit (46)
väittikin, että suurin osa tienaa 8 eurosta 10 000 euroon. Vähän sisälukutaitoa nyt peliin.
valtion nykytila, jos virkamiehet ovat lukutaidoltaan tätä luokkaa :D
Ja tuhannet voi lyhentää juuri noin kuin lyhensin... Katso kieliopista, jos et muuten tiedä.
Mutta täähän ei nyt ollut pointti, vaan se, että järkevät ostokset eivät katso tuloja - tai oikeastaan rikkaat juurikin osaavat tehdä järkeviä ostoksia...
t. 8, joka juuri teki kirjakauppaan aletilauksen ja osti siten ensi vuoden joululahjat suvulle puolta halvemmalla kuin mitä ko. kirjat joulun alla maksaisi
Ei suostunut ottamaan bensarahaa, vaikka tarjosin.
Ap
ja nähtävästi surkea tuttava...kai muistit sentäs pyytää bensarahaa?Minäkin olen tarkka rahoistani,yrittäjä kun olen.
tehnyt tälle naapurille vaikka joulukorin ja yllättänyt hänet. Olisin laittanut siihen suklaata, kahvia, lapsille pienet lelut ym. Olisi tullut hyvä mieli, jos olisi vähän voinut naapuria auttaa :)
vaahdoudu enää sen jälkeen. Kerroppa naapurillesi tämä.
vaikka tienaan kuussa 8 - 10 000 euroa. Eikä meillä ollut jouluna kinkkua, eikä suklaata...
en ihmettele yhtään. 8 euron kk-palkka on aika surkea.
Opettele suomen kielioppi ennen kuin yrität olla nokkela!
provohan tämä on. Mutta tuli vaan mieleen, että jokainenhan voi luoda ihan omanlaiset jouluperinteet. Eli sikäli tuo ei ole kovin onnistunut provo, koska ei onnistunut joulu tarkoita sitä, että on kinkkua ja suklaata. Ei meilläkään, kasvissyöjäperheellä, mitään kinkkua ole. Olemme kehitelleet ihan omat jouluruuat, joista tykkäämme. Ihan kelpo perinne sekin, että syö jouluna jotain muuta ja niitä "perinteisiä" jouluruokia vasta myöhemmin. Vaikka ei tuo "naapurin yh" kyllä mikään todellinen henkilö ole.
minulle yksinhuoltajuus ei ollut valinta, se oli mies joka lähti kävelemään. Idiootti.
Ja itse aiheeseen, ei tuo yksinhuoltajuudesta kerro vaan pihiydestä.
ennenkuin pisti miehen kävelemään.
Paitsi ainiin, tähän oli tietenkin LESKI vuosisadan rakkaustarinan jälkeen, vai miten se meni?
sitäpaitsi hyvinhän tuolla oli homma hanskassa, kun on vähän rahaa, pitää elää sen mukaan eikä tuhlata
Olen myös yh. Lahjoja ostin viime joulun jälkeisestä alesta. Annoin täksi jouluksi. Joulukinkkua ne ostanut. Ei tarvita. Ostin pienen paketin viipaloituja joulukinkkusiivuja ja pari pientä pakettia joululaatikoita. Perunoiden kanssa ne riitti hyvin. Suklaalevyt tuli myös lapsille joulupaketista. Itsekin sain parilta työkaverilta pienet suklaakonvehtirasiat, joten suklaata oli riittävästi.
Eilen kävin myös Prismassa. En sinun kyydilläsi. Ostin neljä laatiikkoa isoja joululaatikoita. Maksoivat alle 1€/laatikko. Voimme syödä niitä myös nyt joulun jälkeen. Ostin myös monta muuta -30% ruokatuotetta pakastimeen esim. lihapiirakkapussin hätävararuuaksi lapsille.
Meillä kaikilla vaan ei ole yhtä hyvät tulot, mutta silti olemme iloisia elämästämme.
Olen itse tuhlaavainen etenkin ruokakaupassa, joten pidän hänen toimintaansa todella järkevänä. Miksi suotta törsätä tuotteisiin, jotka saa parin päivän kuluttua puoleen hintaan?
Saamistasi kommenteista en voinut olla kiinnittämättä huomiota siihen euronkuvat silmissä suunnistavaan ydinperheen äitykkään, jonka mielestä yh oli tehnyt virheen heittäessään miehensä ulos. Eipä ollut vaikeaa arvata, että kyseinen naisparka elää itse surkeassa parisuhteessa vain rahojen vuoksi. Ehkä pahinta mahdollista prostituutiota.
En muutenkaan ymmärrä, miksi palstakotkat niin kiivaasti hyökkäävät yksinhuoltajien kimppuun. Aika moni nainen hoitaa yksin lapsiaan sen takia, että selkärangaton mies on lähtenyt jonkun moraalittoman lumpun matkaan ja jättänyt naisen pärjäämään yksin lasten kanssa. Saunan takana on hyvää tilaa sellaisille miehille.
- neljä isoa rasiaa simpukkasuklaata. Olivat puoleen hintaan ja päivämäärät vuoden 2012 tammikuulle. Hyvin menivät tänä jouluna.
- uudet joulukoristeet
- jouluisia rasioita päiväkotihenkilökunnan joululahjoihin
- jouluruokaa loppiaiseksi
Jouluisin meillä on kyllä kinkku ja jouluruokaan tuhltataan aika tavalla, mutta ostan kyllä säästöön aina kun voin.
Mies osti juuri jouluisia rasioita, joista teen joululahjoja myös ensi jouluna. Sinne sisään vain pipareita tai vaikkapa joulukoristeita, ja kiva lahja on valmis!
osata elää taloudellisesti ja varojen mukaan. sehän osoittaa hyvää elämänhallintaa.elämä voi olla onnellista vähemmilläkin varoilla. tietysti, jos on kaikesta liian tiukkaa, niin se voi vähentääkin onnea. jos siis on todella koko ajan huoli rahan riittämisestä.
mies, kun meni kuolemaan.
Ostan halpaa ruokaa, ja leivon itse paljon leipää.
Ehkä siksi, minulla on kerta vuoteen mahdollisuus tarjota lapselleni yksi ulkomaanmatka sekä hintava harrastus.
Ja tuhannet voi lyhentää juuri noin kuin lyhensin... Katso kieliopista, jos et muuten tiedä.
Erityisen vältettäviä ovat sellaiset ilmaukset kuin ”20–30 000”, jos tarkoitetaan merkitystä ’kahdestakymmenestätuhannesta kolmeenkymmeneentuhanteen’.
Lähteenä Nykyajan kielenopas.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.11.html
Tosi epäuskottavaa. MIKSI naapurin yh tai kukaan ostaisi jotain kuohukermaa pakkaseen? Tai maitoa, jonka hinta on muutenkin aika halpa, ja alennusmyyntimaitoa on aika ajoin saatavilla ilman hamstraamistakin.
Ja ilmeisesti ap:n tarkoitus oli osoittaa yh-perheen elämän kurjuus sillä, että ostetaan herkkujen sijaan karjalanpiirakoita. Mutta miksi ei? Jos tykkää niistä tosi paljon, silloinhan ne OVAT herkkua! Ja halvemmallahan jotain karkkia saa kuin karjalanpiirakoita, eli ei tuo tainnut ainakaan köyhyydestä johtua.
Aika moni muukin innostuu ostamaan joulun jälkeen suklaata alennusmyynnistä, mitä säälittävää siinä on?
Ja miten joku muka jaksaisi miettiä toisten ihmisten joulunviettoa noin paljon?
Ja provoksi paljasti tietysti sekin, että piti oikein mainita, että kyseessä on yh. Eikä kukaan oikeasti perustele kenellekään ostoksiaan ja tai kerro laittavansa pakkaseen jotain kuohukermaa lapsen synttäreitä varten.
KEKSI ENSI KERRALLA PAREMPI!
Erityisen vältettäviä ovat sellaiset ilmaukset kuin ”20–30 000”, jos tarkoitetaan merkitystä ’kahdestakymmenestätuhannesta kolmeenkymmeneentuhanteen’.
Lähteenä Nykyajan kielenopas.
<a href="http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.11.html" alt="http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.11.html">http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/4.11.html</a>
kannattaa siirtyä toisille palstoille. Jonnekin kielioppisivustoille:)
kuin ap:n perheen pikavipillä, kulutusluotolla tai luottokortilla maksettu joulu. Se vasta säälittävää on. Naapurin yh toimi järkevästi rahojensa mukaan.
Alunperin puhe oli kahden euron - kymppitonnin tuloista :)))