Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet hernekeiton?

Vierailija
27.12.2011 |

Mitä mausteita laitat yms??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasa herneitä vedessä, kuoria joukossa perkeleesti irrallaan. Miten tuosta pitäisi tulla kunnollinen keitto?? Olen keittänyt miedolla lämmöllä jo 3,5h!!

Vierailija
2/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun äsken maistoin herneenkuorta, oli kova. Soppa on täynnä valkoisia kuoria jne. moskaa eikä näytä kyllä tippaakaan hernerokalta! Vettä neuvottiin laittamaan 3l, mulla on alle tuon reippaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa tehdä itse keittoa kun ei vastaa?

Vierailija
4/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keitto kiehuu kunnolla. koitappa että suurennat levyä ja annat herneidin kiehua ihan porisemalla.

Hyvä siitä vielä tulee usko pois!!

Vierailija
5/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei riitä, että juuri ja juuri kiehuu, saa porista ihan kunnolla. Keitin juuri tiistaina, laitoin 8:30 kiehumaan ja klo 12 oli valmista, annoin 2 tuntia kiehua kunnolla ja 1,5h miedolla.

Vierailija
6/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasa herneitä vedessä, kuoria joukossa perkeleesti irrallaan. Miten tuosta pitäisi tulla kunnollinen keitto?? Olen keittänyt miedolla lämmöllä jo 3,5h!!

Vierailija
7/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni purkkikeitto on paljon parempaa kun siihen lisää jauhelihaa,sipulia ja lihaliemikuution.

Muuten teen mieluiten ruuat itse.

Itse tehtyyn tarvitsee vettä, herneitä, palvipotkan ja suolaa. Onpa monimutkaista. Saahan sitä sipuliakin laittaa, mutta silti on vain yhtä monta ainesosaa kuin sinun purkkikeittoreseptissäsi.

Vierailija
8/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keittelin juuri tosi herkullisen rokan: herneet liotettiin yön yli, ja aamulla kiehumaan kinkun luun ja jämien kanssa. Keittelin reippaasti yli pari tuntia, lisäsin suolaa, meiramia ja sinappia. Ja riivin tietysti lihat luista. Tuli parempaa kuin koskaan. Ennen en ole lisännyt sinappia suoraan kattilaan, nyt tein niin ja kannatti!

Vierailija
9/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastettua paistolientä ja seassa raakana keitetyn lihan mehut - mmm, mikäs sen parempaa... ;) Huh...

Ei kai kukaan syö raakana keitettyä tai paistettua lihaa!! Kinkkua varsinkaan.

Vierailija
10/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin nyt neljän tunnin keittämisen jälkeen, vika tunti meni kovalla lämmöllä. Heti kun soppa jäähtyi vähän, vesi erottui herneistä. En tiedä missä meni vikaan, mutta vika kerta kun uhraan aikaa tämmöiseen.

Vierailija
11/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla oli liikaa vettä?

Vierailija
12/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje sanoi 3.

Vierailija
13/28 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä uusi vesi, ja kiehumaan. Sitten loppuvaiheessa laitan paistetun jauhelihan johon olen laittanut mausteeksi grillaus- ja yleismaustetta, (sitä laitan kaikkiin liharuokiin ja esim. ranskalaisiin, tosi kätevä maustesekoitus)

Hernekeittoon mausteeksi sinappia, ja tuota yleismaustetta.

En laita ikinä sipulia kun en tykkää.

Kyllä mulla ainakin herneistä alkuvaiheessa lähtee kuoret irti ja kelluu siinä pinnalla, mutta viimeistään sitten kun laittaa jauhelihan sekaan niin nesteestäkin tulee paksumpaa, ei ole enää veden näköistä.

Pari tuntia riittää keittoajaksi vallan mainiosti.

Vierailija
14/28 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan aamulla veden, pistän kiehumaan. Paistan lihan ja sipulin. Lisään herneiden sekaan. Mausteeksi suolaa. Pari tuntia keittämistä.

Vierailija
15/28 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni purkkikeitto on paljon parempaa kun siihen lisää jauhelihaa,sipulia ja lihaliemikuution.

Muuten teen mieluiten ruuat itse.

Vierailija
16/28 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotan herneitä yön yli, vaihdan aamulla veden, pistän kiehumaan. Kuutioin/suikaloin savukinkun (tms) ja vähän porkkanoita. Lisään herneiden sekaan. Mausteeksi suolaa ja meiramia. Joskus vähän lihalientä, jos kinkkua ei ole runsaasti. Keittelen vähintään pari tuntia, mitä pidempään sen parempi.

Vierailija
17/28 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän tuntitolkulla, lopuksi lisään paistettua sika-nauta jauhelihaa. Suolaa mausteeksi.

Syödessä sipulisilppua ja sinappia, ihanaa!

Vierailija
18/28 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liotan herneitä yön yli

- vaihdan veden ja pistän kiehumaan ja kun kiehuu kuorin vaahtoa pois

- lisään lihalientä ja näin joulun jälkeen pakasteeseen säilömäni kinkun paistoliemen ilman rasvaa

- silppuan pari sipulia joukkoon ja lisään maustepippureita sekä tarvittaessa suolaa ja keitän edelleen

- lisään loppuvaiheessa kypsää lihaa tai pistän lihan raakana jo keittämisen alkuvaiheessa kokonaisena palana ja pilkon sen sitten kun liha on kypsää

- mausteeksi meiramia

mun keitto on parempaa kuin mikään purkkikeitto koskaan

ps. keiton voi myös hauduttaa kypsäksi uunissa

Vierailija
19/28 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähikaupasta kasvispurkkihernekeiton, lisään vettä, lämmitän sen ja laitan sekaan sipulia, mausteita ja joskus porkkanaa.

Vierailija
20/28 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kiehumaan siinä samassa vedessä, kuorin vaahtoa aluksi. Nakkaan sekaan sipulia, annan kiehua jokusen tunnin. Nakkaan sekaan kinkunjämät kuutioina, keitän kunnes on sopivaa. Noin kolmisen tuntia menee yhteensä.

Suolaa ja meiramia kun soppa on valmista, sekoitan hyvin ja jaan pakasterasioihin plus heti syötäviin. Tarjoillessa kerma sopii jollekin, joku haluaa voisilmän, joku sinappia... kaikkia niitä tarjolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän