Onko 50-vuotias mies mielestäsi liian vanha vauvan isäksi?
Kommentit (80)
Uskon kuitenkin, että jos lapsi saisi valita, ei kukaan valitsisi itselleen vanhoja vanhempia. Itsellä suht iäkkäät vanhemmat.
Mun mies on saanut lapset 56 ja 58 -vuotiaana, eikä ole ollut liian vanha. Hän on nuori muutenkin, esim. hyvässä fyysisessä kunnossa. Juoksee maratoneja ja myös 24h kisoja. Pisin matka yhtämittaista juoksua on hänellä hieman alle 200km, jokunen vuosi sitten.
Ainoa harmi on tietysti se, että hän on aika vanha sitten, kun lapset tulevat täysi-ikään. Mutta jos vaihtoehto meille olisi ollut sen takia kökkiä loppuelämä kahdestaan, niin huonompi vaihtoehto se olisi ollut :) Lapset olivat yhtä odotettuja kuin mihin tahansa perheeseen.
63-vuotias on liian vanha teinin isäksi.
Ehdottomasti on liian vanha.70 kun lapsi 20 HUHUH eiköhän nämä kolmekymppiset naiset kenellä on niin kova tarve saada lapsi olisi myös vastuuta ottaa itselle nuorempi puoliso. 50 on hyvä ikä tulla vaariksi mutta ei enään isäksi.Oma isäni oli 45 ja AINA häntä luultiin minun vaariksi eli siis jouduin vielä kiusaamisen kohteeksi koulussa tästä asiassa. Miettikää siis asiat loppuun asti!
Liian vanha on, ei jaksa touhuta edes vauvan kanssa päivisin, puhumattakaan yöherätyksistä ja -valvomisista. Kunto ei välttämättä kestä enää leikki-ikäisen kanssa pihalla ja luonnossa möyrimistä. Entäs kun teini tulee uuteen "uhmaikään"? Isä on jo eläkeiässä ja haluaisi vain vetäytyä kaikessa rauhassa sanomalehtensä taa, mutta nuori vaatii huomiota ja aiheuttaa sydämentykytyksiä jättäessään noudattamatta sovittuja kotiintuloaikoja. Entäs, kun lapsi on menossa avioon, niin isä on ehkä jo tutiseva vanhus, herrat Parkinson ja Alzheimer jokapäiväisinä seuralaisinaan. Isoisänä olosta ei enää jaksa tai kykene nauttimaan. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta kun meillä ei ole sitä kristallipalloa, josta näkisimme, miten meidän tulevaisuudessa käy, pysymmekö terveinä ja hyväkuntoisina pitkään, vai romahdammeko yhtäkkiä. Ei taitaisi edes Claudia Eve osata vastata kysymykseen.
On. Mulla on 50 v mieskaveri ja se tuli mun luo pakoon kun lapsenlapset tuli heille. Ei kuulemma jaksa niitä sillä iällä.
Mun miehestä tuli erittäin itsekäs ja vähän aggressiivinen vähän yli 50 vuotiaana.Siitä on monta vuotta, luonne siis muuttui lopullisesti :(
Toki tykkäsi minusta kun olin pieni, mutta oli väsähtänyt äijä kun olin 15v ja ihan eri sukupolven jutut jo. Välimme jäivät tosi etäisiksi ja en paljon surrut kun isä kuoli. Tuntui kuin olisi ollut ihan outo ukko minulle.
Minulla oli iäkäs isä ja pitää muistaa, että sitä isää kaipaa vielä vanhempanakin kuin vauvana.
Ei ole kiva jäädä orvoksi teini-iän melskeissä.
Lipponenkin oli ihan liian vanha hankkimaan uutta perhettä. Siinä ei edes tukan värjääminen auta.
Meillä isän ja kuopuksen ikäeroa on 46 vuotta ja sekin hipoo jo rajoja.
Löytyy varmaan tältä listalta :)
Mun mies on saanut lapset 56 ja 58 -vuotiaana, eikä ole ollut liian vanha. Hän on nuori muutenkin, esim. hyvässä fyysisessä kunnossa. Juoksee maratoneja ja myös 24h kisoja. Pisin matka yhtämittaista juoksua on hänellä hieman alle 200km, jokunen vuosi sitten.
Ainoa harmi on tietysti se, että hän on aika vanha sitten, kun lapset tulevat täysi-ikään. Mutta jos vaihtoehto meille olisi ollut sen takia kökkiä loppuelämä kahdestaan, niin huonompi vaihtoehto se olisi ollut :) Lapset olivat yhtä odotettuja kuin mihin tahansa perheeseen.
50 villitys kestää korkeintaan 5 vuotta sitten seuraa väsähdys.Sota-aikana joidenkin naisten oli pakko tyytyä näihin, kun paras miesaines jäi rintamalle.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2011 klo 18:19"]
[/quote]
Just sopiva kuolet kun lapsi parhaassa iässä ei tarvitse katella pitkään tommosta kusip....
Tuskin, onhan KISSin Paul Stanleykin jo 63 ja tekaisi neljännen lapsensa joskus pari vuotta sitten.
Niin kauan kun mies pystyy siittämään lapsia, niin tehköön niitä.
Mä en ymmärrä, miksi täytyy tehdä lapsi yli 40v:na. Lapsi siinä yleensä kärsii ja jää usein liian nuorena ilman vanhempaansa. Toki se on mahdollista myös nuorilla vanhemmilla, mutta ei niin todennäköistä kuitekaan.
[/quote]
Ai jos mies ei ole löytänyt sellaista naista jonka kanssa haluaa perheen perustaa ennen 40v niin kannattaa jäädä lapsettomaksi? Vaikka 42 vuotiaana tapaa unelmiensa naisen joka on 10v nuorempi ja yhdessä haluavat perheen? Koska mies on yli 40v, ei kannata enää. Hahahhaha :D
Ei lapsi siinä todellakaa kärsi.40v mies on usein rauhoittunut, haluaa panostaa perheeseensä ja vastuuntuntoisempi kuin 20v miehen alku. Ihmisestähän se on kiinni. Oma 40v mieheni on paremmassa kunnossa kuin 20 vuotiaat miehet ja pitää itsestään todella hyvää huolta.
Vanhat vanhemmat on itsekkyyden huippu
Minun mies täytti tänä vuonna 47-vuotta ja tässä kuussa saamme vauva:)
En voisi enää kuvitella vauvavuosia villeimmissä kuvitelmissakaan. Tyttäreni ovat 29, 26 ja 22 vuotiaita. Olen kolmelle ihanalle tytölle myös isoisä.
Mä kans oon sitä mieltä et riippuu ihmisestä. Jos on jo valmiiksi papparainen yleisilmeeltään niin sit ei. Mä tiedän yhen 50 vuotiaan lapsettoman miehen ja voisin kuvitella hyvin että jos hän löytäisi uuden kumppanin voisi lapsikin tulla kyseeseen vaikka hänellä onkin jo yksi parussairaus (reuma), mutta aivan varmasti hän jaksaisi lastaan hoitaa ja olisi hyvä isä. Toki on aika todennäköistä että lapsi jää isättömäksi jo viimeistään kolmekymppisenä joten silloin olisi kyllä hyvä että lapsella olisi myös sisaruskin ettei jäisi "juurettomaksi" ja tietty nuorempi äiti (harva 5-kymppinen on biologisesti kykeneväkään enää äidiksi)