Onko 50-vuotias mies mielestäsi liian vanha vauvan isäksi?
Kommentit (80)
Oma isäni oli 54. En itse tekisi lapsia ihan noin vanhana.
Sopiva ikä vaariksi, mutta isäksi on jo liian iäkäs. Aikansa kutakin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2011 klo 18:26"]
mun mies on tullut isäksi 43- ja 45-vuotiaana, ja on kyllä loistava mies ja isä. Tuskin se asia muuttuu yllättäen muutamassa vuodessa... Enemmän on kyse varmaan persoonasta kuin iästä. Tuossa se nytkin hypyttää esikoista polvella ja sitä ennen töistä tultuaan syötti kuopuksen ja leikki sen kanssa... Huolehtii lapsien iltapesut ja nukuttamiset joka ilta ja aina jaksaa touhuta lasten kanssa.
[/quote]
On tullut isäksi kahdesti? Mitä ihmettä? Ei isäksi tai äidiksi tulla kuin vain yhden kerran, vaikka olisi kymmenen lasta. Kun kerran tulee isäksi, niin ei se siitä mihinkään muutu, kun on se ensimmäinen lapsi jo, jolle on isä.
Meidän kuopus on syntynyt tänä vuonna ja mieheni on 54v. Hän haluaisi vielä lisää lapsia, mutta minä en, koska ajattelen että tämän määrän kanssa pärjäisin yksinkin, jos mies sairastuu tms. Tällä hetkellä elämme oikein mukavaa perhe-elämää ja mieheni on aivan ihana isä lapsillemme. En voi valittaa.
mun mies on tullut isäksi 43- ja 45-vuotiaana, ja on kyllä loistava mies ja isä. Tuskin se asia muuttuu yllättäen muutamassa vuodessa... Enemmän on kyse varmaan persoonasta kuin iästä. Tuossa se nytkin hypyttää esikoista polvella ja sitä ennen töistä tultuaan syötti kuopuksen ja leikki sen kanssa... Huolehtii lapsien iltapesut ja nukuttamiset joka ilta ja aina jaksaa touhuta lasten kanssa.
ja ymmärtää et joutuu varmaan ottamaan lapsesta kuitenki ehkä vähän suuremman vastuun.
Saihan se Lipponenkin lapsia vielä kuusikymppisenä ja hyvä isä ilmeisesti on.
mutta 10v:n päästä on liian vanha 10v:n lapsen isäksi.
Mä en ymmärrä, miksi täytyy tehdä lapsi yli 40v:na. Lapsi siinä yleensä kärsii ja jää usein liian nuorena ilman vanhempaansa. Toki se on mahdollista myös nuorilla vanhemmilla, mutta ei niin todennäköistä kuitekaan.
Melko todennäköisesti luullaan koulussakin vaariksi ja pahimmassa tapauksessa lapsi joutuu jopa kiusauksen kohteeksi.
mutta toisaalta oma vaarini oli reippaasti yli 50, kun nuorimmaisensa sai. Isoisäksi hänestä ei sitten pahemmin enää ollutkaan kuopuksen lapsille, kun hänkään ei kovin nuorena lapsen hankintaan alkanut.
mutta toisaalta oma vaarini oli reippaasti yli 50, kun nuorimmaisensa sai. Isoisäksi hänestä ei sitten pahemmin enää ollutkaan kuopuksen lapsille, kun hänkään ei kovin nuorena lapsen hankintaan alkanut.
siis kuopuskin ehti kuitenkin neljännelle kymmenennelle ja pari lasta saamaan ennen kuin isästään aika jätti. Eli ei jäänyt mitenkään nuorena ilman isäänsä suuresta ikäerosta huolimatta.
Se on 70 kun lapsi on 20. Jos elää niin kauan. Lapsi ansaitsee vanhemman tukea mahdollisimman kauan. Todella itsekästä tehdä kakaroita tossa iässä. Pelkästään itsekästä.
Ainakin mun äidin mielestä. Äidin isä oli 50 ku äiteen teki!
Ainakin mun äidin mielestä. Äidin isä oli 50 ku äiteen teki!
en tiennykään että mies voi saada lapsia. :o
Se on 70 kun lapsi on 20. Jos elää niin kauan. Lapsi ansaitsee vanhemman tukea mahdollisimman kauan. Todella itsekästä tehdä kakaroita tossa iässä. Pelkästään itsekästä.
Miksi muuten naiset pillittävät lapsettomuuttaan? Kärsiikö ne syntymättömät lapset vai? Eikä se vanhempien tuki liene iästä kiinni, vaan ihan muista asioista. Vai meinaatko, että tyhjätaskut, päihdeongelmaiset nuoret vanhemmat ovat parempia ja pitkäikäisempiä vanhempia kuin neljä-viiskymppiset?
mutta 10v:n päästä on liian vanha 10v:n lapsen isäksi.
Mä en ymmärrä, miksi täytyy tehdä lapsi yli 40v:na. Lapsi siinä yleensä kärsii ja jää usein liian nuorena ilman vanhempaansa. Toki se on mahdollista myös nuorilla vanhemmilla, mutta ei niin todennäköistä kuitekaan.
ihmisen keskimääräinen elinikä on n. 75-85 vuotta, niin eihän mitenkään voi sanoa, että liian nuorena jää orvoksi.
Lastemme isä eli mieheni oli 54 kun esikoinen syntyi. Hyvin on jaksanut, lapsia kaksi, eskari- ja alakouluikäinen.