Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia hormonikierukasta?

Vierailija
27.12.2011 |

Olen syönyt minipillereitä aikanaan 4 vuotta, sen jälkeen hetki ilman kun halusin lapsen, lapsen syntymän jälkeen heti vuosi minipillereitä. Vaihdoin sitten e-pillereihin ja olen niitä syönyt nyt 5 vuotta.

Haluaisin päästä eroon kuitenkin jokapäivä otettavasta pilleristä ja tuo hormonikierukka vaikuttaisi hyvältä vaihtohedolta.

Kertokaa käyttökokemuksia? Plussat , miinukset?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ei tarvi muistaa ottaa jokapäiväisiä pillereitä

+ menkat (saattaa) jää pois

+ halpa, pidemmän päälle

+ kestää monta vuotta

- mahakipuja silloin tällöin, ei mitään pahoja, menkkakipuihin verrattavissa

- kaikille ei sovi, vaan joutuu ottamaan kierukan pois

kierukan laitto oli sekä + että -, odotin pahempaa (että sattuisi kovasti, kun laitetaan), ei sattu8nut niin paljoa, mutta toki tuntuu epämiellyttävältä.

suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
2/5 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa:

-entiset todella runsaat kuukautiset ovat vähitellen niukentuneet hieman. Ja odotan, että niukkenevat luultavasti vielä enemmänkin ajan kanssa. Hankin kierukan juuri runsaan vuodon hoitamiseen.

-ei mahakipuja

-ei ehkäisyn muistamistarvetta

-laittaminen ei sattunut enempää kuin Papa-kokeen otto

-edullinen

Miinusta:

-kuukautisvuodon kesto on pidentynyt, entisestä 8-10 päivästä 15 päivään. Tästä viitisen päivää on kuitenkin vain tiputtelua ja kuukautisten kanssa pärjää ehdottomasti paremmin kuin aikaisemmin, koska verihulaukset ja hyytymät ovat jääneet pois.

-muutama finni on tullut naamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaan h-kierukkaa en ollut tyytyväinen. se laitettiin keskimmäisen lapsen synnytyksen jälkitarkastuksessa ja meni ilmeisesti vähän huonosti paikoilleen koska aiheutti alavatsakipuja, ajoittain supistusten tapaisia kouristeluja ja yhdyntäkipuja. tämä kierukka oli 1,5 vuotta kunnes otettiin pois ja tein kuopuksen.

kuopuksen syntymän jälkeen mietin pitkään minkä ehkäisyn otan, en ollut kauhean innostunut kokeilemaan h-kierukkaa uudelleen mutta kun muutkin vaihtoehdot olivat huonoja. onneksi päätin kokeilla sitä uudestaan koska nyt olen ollut tosi tyytyväinen :) kierukka laitettiin kun ekat menkat tulleet synnytyksen jälkeen eli n. 8kk synnytyksestä eikä nyt ole ollut mitään kipuiluongelmia.

vuotoja tuli ehkä pari-kolme kk sellaista tiputtelua, sen jälkeen ei mitään eli menkkoja minulla ei ole ollut enää moneen vuoteen. on helppo, luotettava, huoleton.

kierukkaa voi pitää gynekologini mukaan 5-7 vuotta, sitten kun teho alkaa loppumaan niin tulee kuulemma tiputteluvuotoja ja sitten pitää vaihtaa. minulle tulee 6 vuotta täyteen ensi keväänä eikä vuotoja ole vielä ollut joten ehkä pärjään tämän kanssa vielä yhden vuoden.

olen nyt 38-v ja alunperin ajattelin että pidän tämän yhden kierukan ja sitten nelikymppisenä teen sterilisaation, kun halusin pitää mahdollisuuden iltatähteen avoimena. tällä hetkellä iltatähti ei ole suunnitelmissa mutta taidan silti jatkaa h-kierukan kanssa kun olen ollut niin tyytyväinen siihen.

ainoa miinus oli tuossa pari vuotta sitten kun sain aknea selkään, syytin siitä itse h-kierukkaa mutta ihotautilääkäri ei ollut yhtä vakuuttunut. no söin siihen vaivaan lääkekuurin eikä akne ole palannut vaikka kierukka vielä onkin. niin ja onhan sekin tietty miinus että käynti yksit. gynellä+ kierukan vaihto on aika kallis paukku kerralla maksettavaksi. kierukoita laitetaan kyllä terveysasemallakin mutta kun minulla se eka asennus epäonnistui ta:lla niin haluan jatkossa käydä erikoislääkärillä että menee varmasti oikein.

Vierailija
4/5 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin julkisella puolella ja se sattui julmetusti. Vuotoa koko ajan vuoden verran kunnes otatin pois. Nyt aion kokeilla uudestaan, mutta laitatan sen yksityisellä.

Vierailija
5/5 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hormonikierukan aikana

muita pelkästään miinuksia

pitkittyneet kk

mahakivut

haluttomuus

hajut

ei edes vuodot niukentuneet

Paska mikä paska